CTA

IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?

dodane: 10 czerwiec przez: Daniel Filipek
IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?

Internet, system komputerowy, dedykowane oprogramowanie – obecnie wiele firm wykorzystuje w działalności coraz bardziej zaawansowane rozwiązania informatyczne. Z jednej strony informatyzacja znacznie usprawnia procesy biznesowe, umożliwia szybszą realizację działań, co z kolei przekłada się na osiąganie większych zysków. Jest to jednak także duże zagrożenie, chociażby ze względu na możliwość utraty dostępu do danych bądź udostępnienia ich osobom nieupoważnionym. W celu zapewnienia bezpieczeństwa działania infrastruktury IT w firmie konieczne jest profesjonalne wsparcie. Obecnie coraz częściej wybieranym rozwiązaniem przez przedsiębiorców jest outsourcing IT, usługa oferowana przez firmy informatyczne, specjalizujące się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych dla biznesu.

Czym jest bezpieczeństwo IT?

Prawidłowe działanie systemów informatycznych w firmie jest niezbędne dla zapewnienia ciągłości procesów biznesowych. Wszelkie przestoje, awarie są poważnym problemem.

Obsługa informatyczna firm ma na celu zmniejszenie zagrożeń, przede wszystkim poprzez wdrożenie polityk bezpieczeństwa, eliminację luk w zabezpieczeniach. Dzięki powierzeniu tego zadania wyspecjalizowanej firmie, możliwe jest zminimalizowanie ryzyka związanego z nieprawidłowym działaniem infrastruktury IT. Przykładem tego typu usługi jest outsourcing IT, który polega na organizacji zewnętrznego działu IT.

Firma informatyczna zajmie się wsparciem różnych obszarów w firmie, zapewniając bezpieczeństwo danych oraz prawidłowe działanie systemu i jego komponentów, a także sieci informatycznej.

Jednym z największych zagrożeń dla firmy są pracownicy. Wystarczy, że otworzony zostanie załącznik z maila pochodzącego od nieznanego dostawcy lub otworzona witryna internetowa, zawierająca złośliwe oprogramowanie. Kolejne zagrożenia to brak kopii zapasowych danych, zbyt słabe hasła.

Poprawa bezpieczeństwa IT w firmie – dobre praktyki

Wyróżnić można wiele dobrych praktyk, które warto wdrożyć w firmie w celu poprawy bezpieczeństwa informatycznego. Są to m.in.:

  • bieżące aktualizowanie oprogramowania,
  • stosowanie programów antywirusowych,
  • zarządzanie dostępem do danych znajdujących się w systemie informatycznym,
  • przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa,
  • szyfrowanie haseł internetowych,
  • szyfrowanie plików,
  • blokowanie dostępu do podejrzanych stron, które mogą stanowić potencjalne zagrożenie,
  • regularne tworzenie kopii zapasowych,
  • regularne szkolenie pracowników z zakresu bezpieczeństwa IT w firmie.

Wsparcie informatyczne ze strony zewnętrznej firmy

Opiekę na systemem informatycznym firmy można zorganizować na dwa podstawowe sposoby. Po pierwsze jest to zorganizowanie wewnętrznego działu IT, zatrudnienie specjalistów. Jest to zadanie trudne z kilku względów. Po pierwsze problematyczne jest pozyskanie wysokiej klasy specjalistów. Po drugie to rozwiązanie kosztowne. Alternatywą jest powierzenie obsługi informatycznej zewnętrznej firmie, specjalizującej się w tego typu działaniach. Dzięki temu przedsiębiorca przekazuje realizację zadań podmiotowi, który na co dzień zajmuje się rozwiązywaniem problemów informatycznych. To duże odciążenie dla właściciela firmy, który może skupić się na dalszym rozwoju firmy.

Outsourcing IT to coraz popularniejsze rozwiązanie. Zaletą jest także szeroki wachlarz działań oferowanych w ramach tej usługi. W razie takiej potrzeby specjaliści mogą być dostępni nawet przez całą dobę. Outsourcing IT to m.in. administrowanie sieciami komputerowymi, wdrożenie systemów informatycznych, oprogramowania, tworzenie kopii danych i odzyskiwanie danych w razie ich utraty, budowa i obsługa stron internetowych, szkolenia dla pracowników, doradztwo informatyczne.

Oferta obsługi informatycznej najczęściej przybiera formę pakietów, zróżnicowanych ze względu na rodzaj świadczonych usług, liczbę godzin pracy w siedzibie firmy, a także cenę. Koszt usługi wzrasta wraz ze stopniem rozbudowania infrastruktury IT w firmie m.in. liczby serwerów i komputerów, wchodzących w skład infrastruktury.

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter