CTA

Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie

dodane: 18 grudzień przez: Daniel Filipek
Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie

Twoja firma dynamicznie się rozwija i nadszedł czas na rozbudowę infrastruktury informatycznej? Szukasz rozwiązania ekonomicznie uzasadnionego, ale jednocześnie optymalnie dopasowanego do potrzeb firmy?

Outsourcing IT to niezwykle popularna usługa, na którą decyduje się wiele firm, zarówno większych, jak i mniejszych. Alternatywnym rozwiązaniem jest zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników oraz stworzenie działu IT. Oba rozwiązania przeanalizujemy na zasadzie porównania, pokazując zalety oraz wady.

Na czym polega outsourcing IT?

Outsourcing polega na powierzeniu pewnych działań firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w ich wykonywaniu. Zgodnie ze wskazaną definicją outsourcing IT jest przekazaniem obsługi informatycznej zewnętrznej firmie, zapewniającej realizację zadań przez grupę wykwalifikowanych specjalistów. W najprostszym ujęciu outsourcing IT to zewnętrzny dział IT.

Wybierając outsourcing IT zyskujesz dostęp do wykwalifikowanych specjalistów. Organizując w firmie dział IT musisz znaleźć profesjonalistów, zapewniając im odpowiednie warunki pracy. Stworzenie działu informatycznego wiąże się z wieloma wyzwaniami, a pozyskanie cenionych specjalistów wcale nie jest zadaniem prostym.

Zewnętrzny czy wewnętrzny dział IT?

Outsourcing IT to sposób na zapewnienie efektywnej oraz skutecznej obsługi IT przy jednoczesnym obniżeniu kosztów prowadzenia działalności. Jak to możliwe? Zewnętrzna obsługa informatyczna firm to pełna kontrola wydatków na outsourcing IT oraz zredukowanie kosztów pracowniczych, w związku z brakiem konieczności zatrudniania kolejnych specjalistów.

Zbudowanie wewnętrznego działu IT wymaga poniesienia nakładów nie tylko pieniężnych, ale także pracy i zaangażowania, w celu stworzenia stabilnej organizacji. Natomiast zewnętrzny dział IT to przekazanie zadań zewnętrznej firmie, dzięki czemu możliwe jest skupienie się na prowadzeniu firmy.

Dla kogo dedykowana jest usługa outsourcingu IT?

Usługa ta dedykowana jest przede wszystkim firmom usługowym, produkcyjnym i handlowym z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Kiedy jest najlepszy moment na skorzystanie z usługi outsourcingu IT? Na to pytanie każdy przedsiębiorca musi odpowiedzieć sam. Wiele zależy od etapu rozwoju, specyfiki prowadzonej działalności. Jeśli istnieje konieczność wprowadzenia nowych rozwiązań IT, rozbudowania infrastruktury informatycznej a w danym momencie jest to niemożliwe ze względu na brak wykwalifikowanych pracowników to sygnał, że czas rozważyć skorzystanie z usługi outsourcingu IT.

Outsourcing IT to usługa kierowana do przedsiębiorców dbających o rozwój firmy, korzystających z usług zewnętrznych firm wyspecjalizowanych w realizacji określonych zadań, doceniających znaczenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz technicznych a jednocześnie dbających o optymalizację kosztów prowadzonej działalności.

Co zyskujesz wybierając outsourcing IT? Zalety rozwiązania omówimy w kolejnym akapicie.

Outsourcing IT – zakres świadczonych usług

Najważniejszą usługą świadczoną w ramach outsourcingu IT jest kompleksowe zarządzanie obszarem IT oraz podległymi strukturami. Specjaliści zaprojektują, wdrożą a następnie będą monitorować procesy, które zachodzą w systemie IT.

W ramach outsourcingu IT powierzasz specjalistom opiekę informatyczną nad serwerami, siecią, bazami danych oraz innymi urządzeniami i zyskujesz profesjonalne doradztwo w zakresie wyboru rozwiązań IT.

Decydując się na outsourcing IT zyskujesz:

  • profesjonalną obsługę informatyczną,
  • wysoką jakość realizowanej usługi IT,
  • dostęp do grona wykwalifikowanych specjalistów,
  • szybkie wdrażanie rozwiązań informatycznych,
  • najnowsze rozwiązania techniczne,
  • zredukowanie kosztów związanych z prowadzeniem wewnętrznego działu IT,
  • możliwość skupienia się na innych działach w firmie oraz dalszym rozwoju.

Outsourcing IT to usługa będąca odpowiedzią na wzrastające zapotrzebowanie firm w zakresie rozbudowy infrastruktury informatycznej oraz wdrożenia nowych rozwiązań IT w firmie.

 

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter