CRM, czyli Customer Relationship Managment to zestaw procedur i narzędzi niezbędnych w zarządzaniu kontaktami z klientami. Koncepcja jaka towarzyszyła tworzeniu tego systemu opiera się na ustanowieniu klienta jako czynnik, od którego zależy przyszłość firmy i jej rozwój. To pewnego rodzaju strategia biznesowa, w której nadrzędną pozycję zajmuje klient, jego potrzeby i oczekiwania.
Oprogramowanie CRM ma na celu ułatwienie i systematyzację zarządzania relacjami z klientami. Reguluje i nadzoruje relacje przedsiębiorstwo:klient od moment nawiązania z klientem pierwszego kontaktu, poprzez sprzedaż produktów aż po opieką posprzedażową i utrzymanie dalszych relacji. Rozwiązania systemu pozwalają na szeroką kontrolę nad relacjami z klientami i kontrahentami, umożliwiają prowadzenie efektywnych kampanii sprzedażowych oraz zarządzanie działem handlowym w kontekście potrzeb klientów.
System CRM to inwestycja w przedsiębiorstwo ,jednak aby przyniosła spodziewane efekty musi zostać zaakceptowana przez handlowców firmy. Personel będący składową systemu mu zostać odpowiednio przeszkolony a zadania i cele realizowane. Stawiając na relacje z klientami jako podstawę rozwoju firmy niezbędne jest stałe monitorowanie obowiązującego w firmie systemu sprzedaży i nadzór nad jego wykonawcami.
Udział przeszkolonych pracowników i umiejętne stosowanie rozwiązań i narzędzi jakie oferuje system CRM oferuje:
Oprogramowanie systemu CRM umożliwia prace nad skutecznym planem powiększania sprzedaży i zysków w długim okresie czasu. Wszystkie dane dotyczące aktualnej sprzedaży oraz sprzedaży planowanej są dostępne w czasie rzeczywistym i umożliwiają weryfikację przychodów i kosztów, tak aby można było łatwo i szybko podejmować decyzje o cięciach, wprowadzać zniżki i rabaty.
System CRM pozwala na zwiększanie sprzedaży i przychodów poprzez generowanie szerokiej grupy potencjalnych klientów. Odpowiednie oprogramowanie pozwala na monitorowanie kontaktów tej grupy klientów aż do momentu, gdy z grupy potencjalnych klientów zamienią się w rzeczywistych klientów przedsiębiorstwa. System pozwala również na tworzenie kolejnych obszarów sprzedaży zawierających kompletne dane.
System CRM pozwala na instalowanie oprogramowania dostosowanego do potrzeb konkretnej firmy. Ma to szczególne znaczenie dla małych, średnich firm, które nie zawsze potrzebują maksymalizacji systemu lub nie chcą poświęcić na niego zbyt wielkich nakładów finansowych. System pozwala na modułowe instalacje w przedsiębiorstwie , a nawet na wykup ograniczonej czasem licencji, gdzie zarządzanie systemem przejmuje na siebie dostawca sytemu. Użytkownik posiada wszelkie narzędzia budowania systemu przystosowanego do swoich konkretnych potrzeb.
Oprogramowanie CRM tworzy dostęp do scentralizowanych danych klienta oraz posiada szablon e-mail umożliwiający handlowcowi na jak najszybsze zlokalizowanie danych klienta i skuteczną komunikację z nim. Informacje o kliencie pozyskiwane są wcześniej poprzez punkty sprzedaży i natychmiast znajdują swoje miejsce w centralnym systemie.
System CRM umożliwia sprawne tworzenie kanałów lojalnościowych z klientem , sprzedawca na podstawie zebranych danych może tworzyć rozszerzoną, dedykowaną indywidualnie ofertę.
System CRM umożliwia również i posiada funkcję śledzenia konkurencji. Dzięki temu działy zarządzania i sprzedaży mają dostęp do takich raportów i na bieżąco mogą śledzić poczynania konkurentów biznesowych. Ułatwia to potem szybkie podejmowanie decyzji czy zmianę strategii.
Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/crm/
Spółka informatyczna. Na rynku od 1997 roku. Specjalizacja w IT dla biznesu.
Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.
Jesteśmy ekspertami w Transformacji Cyfrowej.
Kompetentni, operatywni, skuteczni.
Rozumiemy Twój biznes - sprawdź nas.
Rozwiązania dla Twojego sukcesu.