CTA

Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?

dodane: 27 listopad przez: Daniel Filipek
Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?

Coraz trudniej prowadzić biznes bez sprawnego systemu informatycznego. Mało tego – nie wystarczy pierwszy lepszy system. W czasach, gdy przybywają nam kolejne aplikacje i programy, rośnie też popyt na wiedzę dotyczącą skutecznego zapobiegania awariom. Dlaczego warto stawiać nie tylko na Helpdesk, a usługi rozróżniające poszczególne wątpliwości co do branży IT?

„Helpdeski” to wybrane działy firm odpowiedzialne za tzw. zarządzanie kryzysowe. Nadrzędnym celem helpdeskowej ekipy jest przywrócenie klientowi możliwości dalszej pracy. Właściwie liczy się tylko to. Analityk pomocy technicznej ustala w krótkim czasie problem, wybiera – po ustaleniu z klientem – optymalny wariant doraźnej naprawy.

Helpdesk – informatyczna reakcja

Helpdesk to coś w rodzaju pogotowia ratunkowego w systemach informatycznych. Doraźne rozwiązania zastosowane z tych usług nie dadzą jednak poprawy w długiej perspektywie. Nie zagwarantują, że incydenty nie będą się dalej powtarzały.

Dlatego branża rozwinęła się u segment usług, które są związane nie tylko z reakcją na usterki. Dzięki rozwiązaniom typu servicedesk zgłoszenia klientów dzielone są na klasyczne awarie z potrzebą szybkiej reakcji oraz wnioski dotyczące kompleksowej naprawy i instalacji nowych rozwiązań systemowych na przyszłość.

Usługi Servicedesk nastawione są na zapobieganie problemom, na które narażone są nasze systemy informatyczne. Koncentrują się na takich aspektach jak stałe pomiary wydajności, dostarczanie wiedzy o konfiguracjach i wersjach rozwiązań systemowych. W ten sposób środowisko IT, na co dzień niezrozumiałe dla innych branż, wyjaśnia jak istotne jest dla firmy kompleksowe „opiekowanie się” usługami informatycznymi.

ITIL – czyli zbiór najlepszych praktyk

Do rozwoju systemu nie wystarczy dziś klasyczny helpdesk. Rozwijające się oprogramowanie wymaga branżowej wiedzy, znajomości w obsłudze programów, drukarek, w końcu umiejętności konfigurowania i dostosowania do coraz nowszych rozwiązań.

Servidesk to przede wszystkim ogromna baza wiedzy. Przydatne wykresy i statystyki, podpowiedzi co do najlepszych rozwiązań. Pełna automatyka w dopasowaniu dokumentacji z dysków, stron internetowych, emaili, baz producentów RSS.

Baza wiedzy, konfiguracji, porad

Servicedesk to również zarządzanie systemem przez proces jego konfiguracji. Zarówno pod kątem aktualizacji całego systemu, czy jego poszczególnych składowych (drukarka, sprzęt sieciowy), ale i innych podłączonych do niego urządzeń. Narzędzia zestawiają nam najistotniejsze parametry i bazę licencji. Pozwala to stale monitorować systemu i zapobiegać ewentualnym awariom, zanim sprzęt zacznie nas po prostu zawodzić.

Usługi „konfiguracyjne” (CMDB) są w gamie zadań SD szalenie ważnym elementem. Zapewnią naszym systemom sprawność i ciągłość działania. Ponadto „zintegrują” je z systemami informacji zewnętrznej, na której wielokrotnie polegamy (email, WebService, CSV).

Nowoczesny konsulting

Reasumując – jeśli chcemy, by system informatyczny naszej firmy działał na najwyższym poziomie warto korzystać ze sprawdzonej grupy rozwiązań. Nie reagujmy jedynie na „wyskakujące” problemy. Szersze spojrzenia na wiedzę, konfigurację i aktualne raporty sprawią, że awarie będą omijać nasz system, a tym samym firmę, szerokim łukiem.

Inne artykuły:

  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter