Wersja Polska English Version
Visit Us On FacebookVisit Us On Linkedin

Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?

dodane: 27 Listopad przez: Daniel Filipek
Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?

Coraz trudniej prowadzić biznes bez sprawnego systemu informatycznego. Mało tego – nie wystarczy pierwszy lepszy system. W czasach, gdy przybywają nam kolejne aplikacje i programy, rośnie też popyt na wiedzę dotyczącą skutecznego zapobiegania awariom. Dlaczego warto stawiać nie tylko na Helpdesk, a usługi rozróżniające poszczególne wątpliwości co do branży IT?

„Helpdeski” to wybrane działy firm odpowiedzialne za tzw. zarządzanie kryzysowe. Nadrzędnym celem helpdeskowej ekipy jest przywrócenie klientowi możliwości dalszej pracy. Właściwie liczy się tylko to. Analityk pomocy technicznej ustala w krótkim czasie problem, wybiera – po ustaleniu z klientem – optymalny wariant doraźnej naprawy.

Helpdesk – informatyczna reakcja

Helpdesk to coś w rodzaju pogotowia ratunkowego w systemach informatycznych. Doraźne rozwiązania zastosowane z tych usług nie dadzą jednak poprawy w długiej perspektywie. Nie zagwarantują, że incydenty nie będą się dalej powtarzały.

Dlatego branża rozwinęła się u segment usług, które są związane nie tylko z reakcją na usterki. Dzięki rozwiązaniom typu servicedesk zgłoszenia klientów dzielone są na klasyczne awarie z potrzebą szybkiej reakcji oraz wnioski dotyczące kompleksowej naprawy i instalacji nowych rozwiązań systemowych na przyszłość.

Usługi Servicedesk nastawione są na zapobieganie problemom, na które narażone są nasze systemy informatyczne. Koncentrują się na takich aspektach jak stałe pomiary wydajności, dostarczanie wiedzy o konfiguracjach i wersjach rozwiązań systemowych. W ten sposób środowisko IT, na co dzień niezrozumiałe dla innych branż, wyjaśnia jak istotne jest dla firmy kompleksowe „opiekowanie się” usługami informatycznymi.

ITIL – czyli zbiór najlepszych praktyk

Do rozwoju systemu nie wystarczy dziś klasyczny helpdesk. Rozwijające się oprogramowanie wymaga branżowej wiedzy, znajomości w obsłudze programów, drukarek, w końcu umiejętności konfigurowania i dostosowania do coraz nowszych rozwiązań.

Servidesk to przede wszystkim ogromna baza wiedzy. Przydatne wykresy i statystyki, podpowiedzi co do najlepszych rozwiązań. Pełna automatyka w dopasowaniu dokumentacji z dysków, stron internetowych, emaili, baz producentów RSS.

Baza wiedzy, konfiguracji, porad

Servicedesk to również zarządzanie systemem przez proces jego konfiguracji. Zarówno pod kątem aktualizacji całego systemu, czy jego poszczególnych składowych (drukarka, sprzęt sieciowy), ale i innych podłączonych do niego urządzeń. Narzędzia zestawiają nam najistotniejsze parametry i bazę licencji. Pozwala to stale monitorować systemu i zapobiegać ewentualnym awariom, zanim sprzęt zacznie nas po prostu zawodzić.

Usługi „konfiguracyjne” (CMDB) są w gamie zadań SD szalenie ważnym elementem. Zapewnią naszym systemom sprawność i ciągłość działania. Ponadto „zintegrują” je z systemami informacji zewnętrznej, na której wielokrotnie polegamy (email, WebService, CSV).

Nowoczesny konsulting

Reasumując – jeśli chcemy, by system informatyczny naszej firmy działał na najwyższym poziomie warto korzystać ze sprawdzonej grupy rozwiązań. Nie reagujmy jedynie na „wyskakujące” problemy. Szersze spojrzenia na wiedzę, konfigurację i aktualne raporty sprawią, że awarie będą omijać nasz system, a tym samym firmę, szerokim łukiem.

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Od 20 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Kompetentni, operatywni, skuteczni. Sprawdź nas.

Dostarczamy rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Polecaj

Jak nas znaleźć

ITCenter
Computer Media Consultants Sp. J.


ul. Romera 10
02-784 Warszawa

KRS: 0000132438
NIP: 5361326240

Polityka prywatności
Nota prawna
Wersja na komputer
Scroll Up