CTA

Wdrażanie systemu CRM w firmie

dodane: 15 listopad przez: Daniel Filipek
Wdrażanie systemu CRM w firmie

CRM – orientacja na klienta

CRM to zestaw procedur i narzędzi przystosowanych do zarządzania relacjami z klientami. Ważne dla firm, które całą swoją uwagę i starania kierują na potrzeby konsumenta.

Wdrażanie CRM – etap I

  1. Wyodrębnienie z członków struktur przedsiębiorstwa zespołu, w którym powinni znaleźć się przedstawiciele wszystkich działów firmy i którzy na etapie wdrażania sytemu w firmie będą współpracować z dostawcą systemu. To oni w znacznym stopniu będą ten system kształtować i wdrażać poprzez artykułowanie konkretnych potrzeb każdego z działów przedsiębiorstwa.
  2. Pierwszym wspólnym zadaniem zespołu i dostawców systemu CRM będzie analiza aktualnych struktur przedsiębiorstwa i teoretyczne na tym etapie, dostosowanie ich do głównych idei CRM:
  •  zdefiniowanie zasobów technicznych
  • określenie oczekiwań wszystkich użytkowników systemu w przedsiębiorstwie
  • zdefiniowanie wszystkich procesów biznesowych i utworzenie ich hierarchii oraz schematu zależności
  • utworzenie schematu dla procedur pielęgnowania relacji z kontrahentami
  • zdefiniowanie celów biznesowych, jakimi powinny być; ograniczenie kosztów, uproszczenie schematów obsługi klienta, zwiększenie obrotów i przychodu, a tym samym zysku firmy
  • zdefiniowanie możliwości techniczno-zadaniowych systemu CRM

Etap I powinien zamknąć się:

  • stworzeniem schematu struktur biznesowych według hierarchii priorytetów
  • określeniem wymagań technicznych: sprzętu i oprogramowania
  • stworzeniem listy oczekiwań wobec personelu przedsiębiorstwa

Na koniec tej części przygotowań dostawca systemu CRM oraz zespół analityczny przedsiębiorstwa powinni wspólnie przedstawić dokument zawierający analizę przedsiębiorstwa pod kątem jego aktualnego przygotowania do wdrożenia systemu oraz skutki wdrożenia ostatecznej wersji systemu CRM na strategię firmy, jej funkcjonowanie oraz model biznesowy.

Wdrażanie CRM – etap II

Etap drugi dotyczy wyłącznie pieniędzy. To czas na wykonanie co najmniej kilku analiz biznesowych. W pierwszej kolejności należy wybrać ostateczny model systemu CRM. Czyli tak naprawdę określić koszty jego wdrożenia. Na koszty złoży się kosztorys pełnej współpracy z dostawcą systemu oraz koszty zmian, jakie wskutek wdrożenia systemu zajdą w firmie, w jej wewnętrznych strukturach oraz na zewnątrz poprzez wszelkie implikacje finansowe, które dotkną firmę.

Każdy dostawca systemu zwróci również uwagę, że na tym etapie prac należy rozważyć ewentualne konsekwencje dla firmy nieudanego wdrożenia CRM. Konsekwencje finansowe, wizerunkowe oraz kapitałowe. Dopiero w ślad za takimi ustaleniami, firma powinna podjąć świadomą decyzję o współpracy z dostawcą systemu.

Wdrażanie CRM – etap III

Okres ten jest najdłużej trwającą częścią przygotowań. Na podstawie poprzednich etapów prac, dostawca systemu CRM komponuje system już pod kątem indywidualnych preferencji firmy. Potem testuje jego wewnętrzny obieg jeszcze poza firmą zleceniodawcy, a następnie przekazuje mu gotowy do testów system. W tym czasie wprowadza się poprawki i koryguje ustawienia systemu. To czas wytężone pracy jeszcze teoretycznej pomiędzy zespołem sprawującym nadzór nad pracami a dostawcą systemu. Jeszcze teoretycznie, ale już z myślą o przyszłych użytkownikach kształtuje się i precyzuje ostateczne funkcje systemu.

Wdrażanie CRM – etap IV

Po zakończeniu testów w zewnętrznym obiegu, system uznaje się za gotowy do eksploatacji i fizycznego wdrożenia w firmie. Skonfigurowany system CRM zostaje przekazany  zleceniodawcy wraz ze wszystkim instrukcjami dotyczącymi zarządzania systemem. To również etap szkoleń prowadzonych przed dostawcę systemu, jak i szkoleń wewnątrz przedsiębiorstwa w celu zapoznania się wszystkich pracowników z technikaliami oraz ideą systemu.

Czas wdrażania systemu CRM zależy od wielu czynników. Zależy przede wszystkim od stopnia skomplikowania systemu. Dlatego może trwać ok kilku dni do kilku miesięcy. Jednak przebieg procesu jest zawsze taki sam i obejmuje te same działania po obu stronach zlecenia. Może zmienić się jedynie czas wdrażania poszczególnych etapów.

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/crm

Inne artykuły:

  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter