CTA

CRM – ułatwienia dla firm

dodane: 12 listopad przez: Daniel Filipek
CRM – ułatwienia dla firm

CRM, co to jest?

CRM, czyli Customer Relationship Managment  to zestaw procedur i narzędzi niezbędnych w zarządzaniu kontaktami z klientami. Koncepcja jaka towarzyszyła tworzeniu tego systemu opiera się na ustanowieniu klienta jako czynnik, od którego zależy przyszłość firmy i jej rozwój. To pewnego rodzaju strategia biznesowa, w której nadrzędną pozycję zajmuje klient, jego potrzeby i oczekiwania.

Oprogramowanie CRM ma na celu ułatwienie i systematyzację zarządzania relacjami z klientami. Reguluje i nadzoruje relacje przedsiębiorstwo:klient od moment nawiązania z klientem pierwszego kontaktu, poprzez sprzedaż produktów aż po opieką posprzedażową i utrzymanie dalszych relacji. Rozwiązania systemu pozwalają na szeroką kontrolę nad relacjami z klientami i kontrahentami, umożliwiają prowadzenie efektywnych kampanii sprzedażowych oraz zarządzanie działem handlowym w kontekście potrzeb klientów.

Systemy CRM – zalety

System CRM to inwestycja w przedsiębiorstwo ,jednak aby przyniosła spodziewane efekty musi zostać zaakceptowana przez handlowców firmy. Personel będący składową systemu mu zostać odpowiednio przeszkolony a zadania i cele realizowane. Stawiając na relacje z klientami jako podstawę rozwoju firmy niezbędne jest stałe monitorowanie obowiązującego w firmie systemu sprzedaży i nadzór nad jego wykonawcami.

Udział przeszkolonych pracowników i umiejętne stosowanie rozwiązań i narzędzi jakie oferuje system CRM oferuje:

  • skrócenie cyklu sprzedaży
  • ograniczenie kosztów administracyjnych
  • wpływ na sprawozdawczość
  • szybszy czas realizacji zamówień
  • wzrost sprzedaży produktów
  • zwiększenie retencji klienta
  • zwiększenie przychodów poprzez pozyskiwanie nowych klientów
  • utrzymanie istniejących klientów
  • lepsze zarządzanie pracownikami

Najważniejsze korzyści systemu CRM

Wzrost przychodów i zysków

Oprogramowanie systemu CRM umożliwia prace nad skutecznym planem powiększania sprzedaży i zysków w długim okresie czasu. Wszystkie dane dotyczące aktualnej sprzedaży oraz sprzedaży planowanej są dostępne w czasie rzeczywistym i umożliwiają weryfikację przychodów i kosztów, tak aby można było łatwo i szybko podejmować decyzje o cięciach, wprowadzać zniżki i rabaty.

Nawiązywanie kontaktów handlowych

System CRM pozwala na zwiększanie sprzedaży i przychodów poprzez generowanie szerokiej grupy potencjalnych klientów. Odpowiednie oprogramowanie pozwala na monitorowanie kontaktów tej grupy klientów aż do momentu, gdy z grupy potencjalnych klientów zamienią się w rzeczywistych klientów przedsiębiorstwa. System pozwala również na tworzenie kolejnych obszarów sprzedaży zawierających kompletne dane.

Skalowanie sytemu

System CRM pozwala na instalowanie oprogramowania dostosowanego do potrzeb konkretnej firmy. Ma to szczególne znaczenie dla małych, średnich firm, które nie zawsze potrzebują maksymalizacji systemu lub nie chcą poświęcić na niego zbyt wielkich nakładów finansowych. System pozwala na modułowe instalacje w przedsiębiorstwie , a nawet na wykup ograniczonej czasem licencji, gdzie zarządzanie systemem przejmuje na siebie dostawca sytemu. Użytkownik posiada wszelkie narzędzia budowania systemu przystosowanego do swoich konkretnych potrzeb.

Skuteczniejsza obsługa klienta

Oprogramowanie CRM tworzy dostęp do scentralizowanych danych klienta oraz posiada szablon e-mail umożliwiający handlowcowi na jak najszybsze zlokalizowanie danych klienta i skuteczną komunikację z nim. Informacje o kliencie pozyskiwane są wcześniej poprzez punkty sprzedaży i natychmiast znajdują swoje miejsce w centralnym systemie.

Sprzedaż dedykowana

System CRM umożliwia sprawne tworzenie kanałów lojalnościowych z klientem , sprzedawca na podstawie zebranych danych może tworzyć rozszerzoną, dedykowaną indywidualnie ofertę.

Ważne decyzje w ślad za informacją

System CRM umożliwia również i posiada funkcję śledzenia konkurencji. Dzięki temu działy zarządzania i sprzedaży mają dostęp do takich raportów i na bieżąco mogą śledzić poczynania konkurentów biznesowych. Ułatwia to potem szybkie podejmowanie decyzji czy zmianę strategii.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/crm/

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter