Oprogramowanie CRM to system, który ułatwia zarządzanie relacjami z klientami od momentu nawiązania kontaktu, przez sprzedaż, aż po późniejszą opiekę posprzedażową. Wdrożenie odpowiedniego rozwiązania zdecydowanie zwiększa kontrolę nad relacją Twojego przedsiębiorstwa z jego kontrahentami, pozwala prowadzić projekty i efektywne kampanie sprzedażowe oraz optymalnie zarządzać zasobami działu handlowego.
CRM (customer relationship management) w dosłownym tłumaczeniu oznacza zarządzanie relacjami z klientami. System CRM to funkcjonalny system informatyczny, stosowana strategia zarządzania relacjami z klientami, ale również innymi działaniami m.in. okazjami sprzedażowymi. Jest narzędziem usprawniającym proces sprzedaży, optymalizującym zachodzące procesy i działania, wspierającym nie tylko bieżącą współpracę z klientem, ale również pomagającym utrzymywać długotrwałe relacje z klientami.
Baza danych o klientach i historii współpracy to bezcenne źródło wiedzy biznesowej dla przedsiębiorstwa. Zgromadzone dane w systemie CRM mogą służyć wszystkim pracownikom przedsiębiorstwa oraz pozwalają na precyzyjne kierowanie oferty do klientów.
Proces obsługi klienta powinien być szybki i bezproblemowy. Klienci przede wszystkim oczekują profesjonalizmu oraz sprawnego rozwiązywania ewentualnych problemów. Niestety szybka reakcja na potrzeby klienta często okazuje się zadaniem niezwykle trudnym, przede wszystkim ze względu na dużą liczbę różnych zapytań. System CRM umożliwia szybkie odnalezienie potrzebnych informacji związanych z klientem w odpowiednim czasie, dzięki czemu możliwa jest szybka reakcja.
Zorganizowana obsługa klienta to sposób na skrócenie procesu sprzedaży i czasu realizacji zamówienia, ale także redukcję kosztów. Wyróżnić można 3 główne cele systemów CRM – pozyskanie klienta, rozwinięcie współpracy oraz utrzymanie długofalowych relacji.
Systemy CRM poza informacjami o klientach, zbierają także wiadomości na temat m.in. współpracy z innymi podmiotami. Dzięki temu możliwe jest kontrolowanie warunków współpracy z tym samym dostawcą, w różnych filiach.
Nie da się zaprzeczyć, że systemy CRM to wartościowe narzędzia nie tylko dla dużych przedsiębiorstw, posiadających rozbudowaną siatkę klientów, ale również mniejszych firm – w tym przypadku wystarczyć może mniej rozbudowana wersja oprogramowania. Co ważne, system CRM to narzędzie, dzięki któremu można uzyskać przewagę nad konkurencją. Nie należy zapominać o tym, że do klienta należy wyjść z ofertą, niektórzy oczekują, że to właśnie firma wyjdzie z inicjatywą i przypomni w odpowiednim czasie o konieczności złożenia kolejnego zamówienia.
Należy zauważyć, że jednym z najczęstszych powodów odchodzenia przez klientów od firmy jest poczucie zignorowania. Wdrożenie systemu CRM oraz odpowiedniej procedury obsługi klientów to sposób na zdobycie lojalności obecnych klientów oraz stworzenie długofalowych relacji.
Uporządkowanie kontaktów z klientami to kolejna zaleta systemów CRM. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której dział obsługi klienta będzie kontaktował się kilkukrotnie z klientem w tej samej sprawie. Może doprowadzić to co najwyżej do irytacji klienta. Dlatego też uporządkowanie działań, zachowanie spójności odgrywa niebagatelne znaczenie – dzięki systemowi CRM możliwe jest zarządzanie przechowywanymi w jednym miejscu danymi, zgodnie z założonym planem oraz usystematyzowanie procesu obsługi klienta, nawet jeśli do realizacji zadań zaangażowanych będzie kilka osób.
Dlaczego warto zdecydować się na systemy CRM? Korzyści z posiadania profesjonalnego systemu CRM wskazane zostały powyżej. Warto dodać, że oprogramowanie składa się z 3 elementów: front office (systemu operacyjnego), back office (systemu analitycznego), systemu komunikacyjnego (interakcyjnego).
Efektywna obsługa klientów, poprawa kontaktów handlowych, a także nawiązanie nowych – to podstawowe zalety, dzięki którym możliwe jest rozszerzenie bazy klientów oraz wzmocnienie relacji z już obecnymi klientami poprzez chociażby zaproponowanie indywidualnej i wyselekcjonowanej oferty dla lojalnych klientów.
Analiza danych pozwala na przygotowanie długoterminowego planu zwiększenia sprzedaży i zysków. Baza wiedzy i dane dotyczące sprzedaży, jak i prognozowanej sprzedaży dostępne są niemal od razu, dzięki czemu analitycy na bieżąco mogą badać przychody oraz koszty. Umożliwia to szybkie wdrożenie niezbędnych działań na przykład wyznaczenie zniżek.
Nie da się zaprzeczyć, że szybki dostęp do informacji znacznie ułatwia podejmowanie decyzji, mogących mieć kluczowe znaczenie.
Dane zgromadzone w systemie CRM są niezwykle dokładne, umożliwiają uchwycenie szczegółów dotyczących klienta, a co za tym idzie profilowanie klientów oraz lepszy marketing docelowy.
Obecnie cloud computing jest codziennością, wiele osób przestało nawet zwracać uwagę na to, że cały czas pracuje online. CRM w chmurze to łatwy dostęp do informacji, w każdym miejscu i o każdym czasie. Czy dane znajdujące się w chmurze są bezpieczne? Wbrew pozorom przechowywanie danych w chmurze jest rozwiązaniem bezpieczniejszym, niż w przypadku korzystania z nośników fizycznych. Ewentualne uszkodzenie nośnika oznacza utratę dostępu do zgromadzonych danych. Nie należy obawiać się również ataków hakerów – dostawcy chmur dbają o zapewnienie bezpieczeństwa przechowywanych danych. Do korzystania z CRM w chmurze wystarczy dostęp do Internetu – nie da się zaprzeczyć, że jest to rozwiązanie szyte na miarę XXI wieku.
Spółka informatyczna. Na rynku od 1997 roku. Specjalizacja w IT dla biznesu.
Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.
Jesteśmy ekspertami w Transformacji Cyfrowej.
Kompetentni, operatywni, skuteczni.
Rozumiemy Twój biznes - sprawdź nas.
Rozwiązania dla Twojego sukcesu.