CTA

Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?

dodane: 22 wrzesień przez: Daniel Filipek
Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?

Nawet najlepiej zarządzane organizacje borykają się z okresowymi problemami, wynikającymi z przerw w ciągłości pracy i awarii infrastruktury informatycznej. Panaceum na wspomniane bolączki są usługi Disaster Recovery as a Service! Co to jest DRaaS, jak działa i dlaczego musisz wdrożyć je w swojej firmie? O tym dowiesz się z tego artykułu!

Na czym polega usługa DRaaS?

DRaaS (ang. Disaster Recovery as a Service) to odzyskiwanie danych i ciągłości pracy systemów informatycznych po awarii, realizowane jako usługa. W ten sposób zewnętrzny podmiot, dysponujący odpowiednim know-how, doświadczeniem oraz zasobami wiedzy i wyspecjalizowanego zespołu, realizuje usługi ochrony i zapewnienia ciągłość infrastruktury IT na wypadek ataków cybernetycznych, czy klęsk żywiołowych.

Usługi Disaster Recovery as a Service są odpowiedzią na rosnące potrzeby rynku w zakresie minimalizacji przestojów pracy infrastruktury informatycznej, wywołanych przez poniższe zdarzenia.

  • Awarie sprzętu oraz zasilania.

  • Niedostępność połączenia z siecią (w tym światłowód).

  • Przestoje wywołane pożarami i powodziami.

  • Ataki cybernetyczne wymierzone w organizację.

  • Błędy wynikające z niedostatecznej wiedzy i braku procedur w organizacji.

Większość usługodawców stosuje kompleksowe rozwiązania łączące w sobie zarówno komponenty sprzętowe, jak i technologię cloud. W ten sposób organizacja korzystająca z usługi DRaaS zyskuje profesjonalne wsparcie w odtwarzaniu danych i przywracaniu pracy serwerów, pamięci masowych i innych komponentów po awarii w sposób zapewniający możliwie najwyższą skuteczność, w możliwie najkrótszym czasie bez konieczności uruchamiania znaczących zasobów finansowych.

Jak działa Disaster Recovery as a Service?

Disaster Recovery as a Service to nowatorskie połączenie rozwiązań sprzętowych i chmurowych, realizujące szybkie i bezpieczne odtwarzanie systemów IT po awarii. Elastyczna technologia cloud pomaga w całkowitej replikacji najbardziej krytycznej infrastruktury teleinformatycznej organizacji. Replikowane są również komponenty serwerowe oraz środowisko usługowe. W ten sposób, zyskujemy możliwość odzyskania pełnej funkcjonalności nawet po ataku cybernetycznym.

Co wpływa na cenę usługi DRaaS?

Na cenę usługi DRaaS wpływają przede wszystkim dwa wskaźniki – RTO oraz RPO. Co oznaczają wspomniane elementy wyceny Disaster Recovery as a Service?

  • RPO (ang. Recovery Point Objective) – maksymalny okres niedostępności danych w trakcie awarii infrastruktury informatycznej, jakie może doświadczyć firma.

  • RTO (ang. Recovery Time Objective) – maksymalny czas niedostępności aplikacji, jakiego może doświadczyć organizacja z powodu awarii systemów IT.

Należy pamiętać, że wysoka jakość usługi wpływa na wzrost jej ceny. Jednym z decydujących czynników może być np. częstotliwość wykonywania pełnych kopii zapasowych (cykle dobowe, godzinne albo minutowe). Ponadto istotny jest czas odzyskiwania danych oraz przywracania pracy systemów – proces może trwać kilka minut, kilkanaście godzin albo kilka dni.

Dlaczego powinieneś wdrożyć DRaaS w swojej firmie?

Istnieje szereg powodów, dla których powinieneś zainteresować się wdrożeniem DRaaS w swojej firmie. Przede wszystkim rozwiązanie jest tańsze, niż samodzielne utrzymywanie systemu Disaster Recovery w organizacji – jeśli dostawca nie świadczy usługi odzyskiwania w danej chwili, to nie zużywa zasobów obliczeniowych, za które musielibyśmy płacić. Z korzyścią dla Twojego budżetu oraz środowiska naturalnego (mniejsze zużycie energii).

Kolejny powód to dostęp do bogatego know-how i wysoko wyspecjalizowanego oprogramowania DRaaS. Zasoby są współdzielone zgodnie z założeniami technologii cloud – jeżeli z nich nie korzystasz, to nie zużywasz mocy obliczeniowej. Jednocześnie w chwili wystąpienia awarii zyskujesz dostęp do środowiska o bardzo dużej wydajności, którego samodzielne utrzymanie byłoby nieopłacalne lub niemożliwe do wdrożenia w firmie w z przyczyn budżetowych.

Zapewnimy Ci ciągłość operacyjną biznesu!

Jeżeli szukasz zaufanego dostawcy profesjonalnych usług informatycznych dla biznesu, to skontaktuj się z nami! Zapewnimy ciągłość operacyjną Twojej firmy, dzięki specjalistycznym usługom Disaster Recovery as a Service (DRaaS) i przygotujemy dedykowany Disaster Recovery Plan (DRP) dla Twojej organizacji.

Inne artykuły:

  • Jak odzyskać skasowane pliki?
  • Co to jest przetwarzanie danych osobowych?
  • Co to jest przestępczość komputerowa?
  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter