CTA

Co to jest DevOps?

dodane: 28 sierpień przez: Daniel Filipek
Co to jest DevOps?

Rozwój procesów IT w organizacjach sprawia, że coraz częściej obszary operacyjne przenikają się zadaniami działów rozwojowych. Właśnie z tego połączenia zrodziła się koncepcja departamentu DevOps. Czym jest DevOps oraz kim jest DevOps Engineer? Na te pytania odpowiadamy w tym artykule!

Czym jest DevOps?

Skrót DevOps oznacza w istocie „Development and Operations” i powstał z połączenia tych słów. W polskim tłumaczeniu opisuje on departament łączący w sobie zadania działów rozwoju IT oraz operacji IT. Połączenie zespołu rozwoju oprogramowania oraz operacji ma na celu zarówno usprawnienie wewnętrznej komunikacji, jak i praktyczne przyspieszenie prac nad produktem.

Podejście DevOps to metodologia pomagająca przełamać bariery komunikacyjne i procesowe pomiędzy działami developmentu i operacji, stymulując innowacyjność oraz poprawiając jakość dostarczanych rozwiązań. W wielu przypadkach zmiana kultury organizacyjnej zgodnie z założeniami Dev Ops pomaga w wyraźny sposób przyspieszyć dostarczanie oprogramowania.

DevOps to również iteracyjny model pracy, czerpiący swoje założenia z metodologii Agile. Głównym założeniem podejścia jest udostępnianie działającego kodu tak szybko, jak to możliwe. W praktyce zyskujemy w ten sposób szybsze wdrożenie pierwszej działającej wersji projektu i możliwość szybkiego wprowadzania niezbędnych aktualizacji i poprawek, dzięki częstym iteracjom wersji.

Kim jest DevOps Engineer?

Nowe podejście do wytwarzania oprogramowania zaowocowało pojawieniem się nowego stanowiska DevOps Engineer. Czym zajmuje się taki specjalista? Inżynier Dev Ops pomaga automatyzować środowisko pracy programistów, dzięki czemu deweloperzy mogą szybciej i efektywniej zarządzać kodem. Pomaga też w optymalizacji konfiguracji środowiska, włącznie z ustawieniami infrastruktury serwerowej, łącząc umiejętności administracyjne.

Kolejnym zadaniem DevOpsa jest wybór optymalnych rozwiązań, które przyspieszą realizację projektu. Specjalista nadzoruje też wydajność wszystkich procesów związanych z dostarczaniem oprogramowania – zarówno procesów sprzętowych, jak i programowych. Osoba na tym stanowisku zazwyczaj łączy wiele umiejętności – wiedzę na temat administracji serwerów, konfiguracji środowiska programistycznego, wiedzę z zakresu security czy umiejętności interpersonalne.

Development Operations Engineer posiada ponadto rozległą wiedzę na temat działania systemów operacyjnych Windows oraz Linux, a niejednokrotnie również MacOS. Dodajmy, że DevOps posiada umiejętności programowania w językach skryptowych, pomagające w automatyzacji zadań.

Dlaczego potrzebujesz DevOpsa w swojej firmie?

Szybkie i łatwe wdrażanie kolejnych wersji oprogramowania, wysoki poziom kultury i bezpieczeństwa pracy organizacji, wyższa jakość produktów czy lepsza komunikacja pomiędzy specjalistami IT z różnych dziedzin – to tylko kilka zalet, jakie niesie za sobą zatrudnienie doświadczonego DevOpsa w firmie.

Lepsze zarządzanie nieplanowanymi problemami oraz zasobami potrzebnymi do ich rozwiązania to kolejna zaleta inżyniera Development and Operations w IT. Praca DevOps zaowocuje szybszym wdrażaniem lepszych jakościowo produktów, co wymiernie przełoży się na zadowolenie klientów ze współpracy. Długofalowo rozwój działu DevOps przyczyni się do zwiększenia przychodów firmy.

Warto wspomnieć, że według badań przeprowadzonych w 2015 roku przez Puppet Labs aż 19% firm korzysta już z zalet DevOps. Organizacje korzystają z benefitów tego rozwiązania, tworząc własny departament DevOps.

Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia IT dla Twojego biznesu!

Bez wątpienia wsparcie doświadczonego DevOpsa jest nieodzowną pomocą w rozwoju każdej firmy, wykorzystującej zaawansowane narzędzia informatyczne w swoich codziennych zadaniach. Jeżeli poszukujesz profesjonalnego wsparcia w realizacji zadań z pogranicza operacji IT oraz rozwoju IT, to skorzystaj ze specjalistycznych usług IT dla Twojego biznesu oferowanych przez ITCenter! Pomożemy Ci w zachowaniu konkurencyjności firmy, oferując swoje bogate know-how.

Inne artykuły:

  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter