CTA

Największe zalety outsourcingu usług IT

dodane: 11 maj przez: Aleksandra Brodzka
Największe zalety outsourcingu usług IT

Utrzymanie wydajnej i niezawodnej infrastruktury informatycznej wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Nie zawsze organizacja ma budżet na stworzenie własnego działu IT. Z pomocą przychodzą nowoczesne usługi outsourcingu IT – poznaj największe zalety outsourcingu!

Czym jest outsourcing IT?

Outsourcing IT polega na delegowaniu realizacji oraz nadzoru całości lub części procesów, związanych z infrastrukturą informatyczną, oraz systemami IT zewnętrznemu podmiotowi. Kompleksowa obsługa informatyczna pomaga Ci w redukcji kosztów, jakie musiałbyś ponieść, zatrudniając własnych informatyków. Jednocześnie zyskujesz dostęp do wiedzy specjalistów, którzy stale podnoszą swoje kompetencje.

Poznaj zalety outsourcingu IT!

Dowiedziałeś się, czym jest outsourcing IT. Oferowane przez outsourcing zalety doceniają duże i małej firmy z całej Polski. Poznaj największe korzyści usług outsourcingowych IT.

Lepsza kontrola kosztów

Przede wszystkim zyskujesz lepszą kontrolę kosztów w zakresie zarządzania systemami informatycznymi. Nie musisz utrzymywać stałego działu IT, ani wydawać pieniędzy na szkolenia oraz stały rozwój pracowników. Zazwyczaj otrzymujesz jedną fakturę w miesiącu, co dodatkowo ogranicza generowanie dodatkowych dokumentów kadrowych czy księgowych.

Optymalizacja zasobów HR

Kolejna zaleta outsourcingu to również optymalizacja zasobów HR. W wielu firmach rola informatyka jest nierozumiana albo jego zasoby wiedzy i umiejętności są nieefektywnie wykorzystywane. Korzystając z usług outsourcingowych, minimalizujesz koszty związane z zatrudnianiem i rekrutacją pracowników, a także redukujesz ilość ewentualnych dodatkowych dokumentów kadrowych w obiegu.

Dostęp do wiedzy

Zyskujesz także dostęp do wiedzy i doświadczenia ekspertów z różnych obszarów. Ich zatrudnienie na etat w Twojej firmie byłoby bardzo kosztowne. Nie zawsze know-how doświadczonych specjalistów mógłbyś wykorzystywać przez 8 godzin dziennie i 5 dni w tygodniu. Zaletą outsourcingu jest możliwość czerpania korzyści ze współpracy z ekspertami właśnie wtedy, kiedy rzeczywiście tego potrzebujesz. Masz szansę na współpracę przez określony czas – np. kilkanaście godzin w miesiącu. Masz też gwarancje, że korzystasz z najbardziej aktualnych narzędzi i wiedzy z obszaru IT.

Większa konkurencyjność

Zoptymalizowany kosztowo dostęp do bogatego i aktualnego know-how specjalistów oraz wydajność i niezawodność infrastruktury informatycznej to z kolei czynniki, które bezpośrednio pozytywnie wpływają na większą konkurencyjność Twojej organizacji. Ma to szczególne znaczenie w mniejszych firmach, gdzie często na etacie zatrudniany jest jeden pracownik. Zaletą outsourcingu jest szybki dostęp do szeregu rozmaitych specjalistów – w zależności od umowy – nawet przez cały tydzień, czy poza standardowymi godzinami pracy biura.

Ograniczenie procesów operacyjnych

Nie musisz zatrudniać pracowników działu IT, co implikuje szereg oszczędności i uproszczeń na poziomie kosztów rekrutacji czy operacji HR. Zyskujesz możliwość współpracy z profesjonalistami bez potrzeby prowadzenia długich procesów rekrutacyjnych czy zatrudniania samych rekruterów lub agencji HR specjalizującej się w branży informatycznej. Twoja struktura staje się elastyczna i ma szanse nadążyć za potrzebami dyktowanymi przez rynek i otoczenie.

Podejmowanie lepszych decyzji

Dostęp do dużej wiedzy specjalistów pomoże Ci we wspólnym podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych. Eksperci pomogą Ci w ewolucji Twojej polityki zarządzania systemem informatycznym oraz wesprą w tworzeniu zasad bezpieczeństwa IT.

Bezpieczeństwo danych i infrastruktury

W dobie dynamicznego rozwoju systemów informatycznych to właśnie bezpieczeństwo danych oraz infrastruktury IT są jednymi z najważniejszych zadań, z jakimi muszą zmierzyć się współczesne organizacje. Profesjonalne wsparcie w zapewnieniu odpowiedniej ochrony przed zagrożeniami z zakresu cyberbezpieczeństwa to kolejna zaleta outsourcingu IT.

Skorzystaj z outsourcingu IT od ITCenter!

Poznałeś już najważniejsze zalety outsourcingu IT – jeżeli szukasz sprawdzonej firmy, która oferuje tego rodzaju usługi, to koniecznie skontaktuj się z naszym przedstawicielem! W ITCenter pomagamy dużym i małym organizacjom w efektywnym zarządzaniu systemami informatycznymi.

Inne artykuły:

  • Jak odzyskać skasowane pliki?
  • Co to jest przetwarzanie danych osobowych?
  • Co to jest przestępczość komputerowa?
  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter