CTA

Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?

dodane: 05 maj przez: Daniel Filipek
Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?

Rozwój sprzedaży w sieciach detalicznych wymaga korzystania ze wspólnej infrastruktury wymiany danych i informacji o procesach sprzedażowych i logistycznych. W artykule sprawdzimy, jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż. Zapraszamy do lektury!

Z biegiem lat zachowania konsumentów znacząco się zmieniły – coraz częściej ludzie kupują zarówno stacjonarnie, jak i w sklepach internetowych. Rozwój sprzedaży przyczynił się do ekspansji firm na rynkach krajowych oraz międzynarodowych. Rozbudowa sieci placówek sprzedaży wymaga odpowiednich narzędzi wspierających efektywne zarządzanie organizacją. Jednym z takich narzędzi są nowoczesne systemy POS, o których szerzej w kolejnych akapitach.

Co to jest system POS?

Nowoczesne oprogramowanie POS to system umożliwiający kompleksowe zarządzanie zarówno pojedynczym sklepem, jak i dużą rozproszoną siecią sprzedaży detalicznej. Skupia on w sobie funkcje z rozmaitych obszarów – chociażby finansów, zarządzania personelem czy relacjami z klientami oraz kontrahentami. Użytkownik zyskuje w ten sposób dostęp do spójnego źródła danych i wiedzy na temat całości funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Jak działa system POS? Poznaj funkcjonalności systemu!

Przejdziemy teraz do omówienia najważniejszych funkcji systemu POS. Jakie funkcjonalności oferuje oprogramowanie tej klasy?

  • Sprzedaż towarów – generowanie informacji na temat ilościowej sprzedaży poszczególnych pozycji w asortymencie sieci sprzedaży detalicznej.

  • Stan kasy – bieżąca kontrola stanu kasy fiskalnej, umożliwiająca nadzór nad ilością pieniędzy, znajdujących się w kasie przez kierownika.

  • Inwentaryzacja – funkcje udostępniające możliwość przeprowadzania inwentaryzacji wspomaganej przez oprogramowanie.

  • Historia – programy pozwalają na śledzenie pełnej historii danego towaru, począwszy od jego wprowadzenia do magazynu aż do sprzedaży ostatniej sztuki produktu.

  • Monitoring zysków – system POS umożliwia łatwe monitorowanie zysków sklepu lub sieci sprzedaży detalicznej w wybranym przez użytkownika okresie.

  • Dostawy – rozwiązania systemowe pozwalają na szybkie wprowadzanie dostaw z wykorzystaniem dedykowanych terminali.

  • Kody kreskowe – system POS współpracuje ponadto z rozmaitymi drukarkami do kodów kreskowych, pozwalając na druk etykiet w kilka chwil.

  • Dodatkowe moduły funkcjonalne – obsługa programu lojalnościowego, skomplikowanych promocji, czy Omnichannel i obsługa odbiorów zakupów internetowych – Click&Collect.

Rozbudowane funkcjonalności nowoczesnego oprogramowania klasy POS pozwalają na wydajne zarządzanie praktycznie dowolnym obszarem sprzedaży.

Dodajmy, że rozwiązania POS pozwalają także na generowanie rozmaitych raportów na temat działalności sklepu. Umożliwiają ponadto łatwe rozliczenia oraz kontrolę stanu rozliczeń z kontrahentami. System POS zapewnia także możliwość efektywnego zarządzania cennikami oraz ułatwia wprowadzanie promocji i późniejsze mierzenie ich rzeczywistego wpływu na wzrost sprzedaży w sieci detalicznej lub pojedynczej placówce sklepowej.

Jakie korzyści płyną z zastosowania systemu POS?

Wydajne zarządzanie stanami magazynowymi czy procesami logistycznymi to jedne z wielu korzyści, jakie oferuje zastosowanie systemów POS w sprzedaży detalicznej. Zaletą rozwiązań POS jest również szybsza inwentaryzacja, co oszczędza czas pracowników oraz pieniądze właściciela sklepu. Oprogramowanie może zostać zintegrowane z CRM, a także kasami fiskalnymi oraz drukarkami etykiet z kodami kreskowymi.

Dodajmy, że systemy POS znajdują również szerokie zastosowanie w branży gastronomicznej. Wspomagają realizację zadań związanych z gospodarką magazynową lokalu, kontrolą stanów surowców w magazynie. Funkcje oprogramowania wspierają też efektywne planowanie dostaw i prognozowanie sprzedaży. POS system pomaga też w kontroli kosztów i może być z integrowany z urządzeniami do rejestracji czasu pracy.

Profesjonalne wdrożenia systemów POS z ITCenter

Jeżeli jesteś zainteresowany profesjonalnym wdrożeniem systemu POS w swojej firmie, to skontaktuj się z przedstawicielem ITCenter! Nasi specjaliści pomogą Ci w wyborze rozwiązania, dzięki któremu zarządzanie Twoją restauracją, sklepem lub siecią sprzedaży stanie się prostsze.

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter