CTA

Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?

dodane: 01 maj przez: Daniel Filipek
Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?

Nowoczesne organizacje pełnymi garściami czerpią z zalet oferowanych przez współczesne narzędzia informatyczne. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem infrastruktury i oprogramowania nie wymaga jednak budowy własnego działu IT – sposobem na to jest outsourcing. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT!

Co to jest usługa outsourcingowa?

Usługa outsourcingowa umożliwia w uproszczeniu delegowanie zadań działu IT w Twojej organizacji innej firmie. Zewnętrzna obsługa informatyczna może obejmować rozmaite obszary – od bieżącego serwisu sprzętu i oprogramowania, przez tworzenie i rozwój aplikacji biznesowych po kompleksowe zarządzanie wszystkimi procesami związanymi z IT. Najczęstszą motywacją do korzystania z outsourcingu IT jest redukcja kosztów oraz dostęp do bogatego know-how. Nie bez znaczenia jest też możliwość szybszego dostosowania wielkości działu IT do dynamicznych zmian po stronie biznesu – elastyczność struktury.

Usługi outsourcingowe czy własny dział IT?

Wielu klientów zainteresowanych usługami outsourcingowymi zastanawia się pomiędzy ich wyborem a stworzeniem własnego działu IT. W przypadku dużych organizacji dobrym pomysłem jest zatrudnienie osób odpowiedzialnych za bieżące utrzymanie infrastruktury i oprogramowania oraz serwis. Mniejsze firmy, których budżet nie pozwala na zatrudnienie specjalisty i wykorzystanie pełni jego czasu oraz wiedzy powinny natomiast zainteresować się właśnie outsourcingiem IT. Dostęp do wykwalifikowanych specjalistów w obszarze IT na rynku pracy jest ograniczony. Sam obszar określany mianem IT jest bardzo szeroki i ulega bardzo dynamicznemu rozwojowi, co powoduje że dostęp do najnowszych technologii i wiedzy specjalistycznej jest jeszcze trudniejszy.

Jakie korzyści płyną z wyboru usług outsourcingowych?

Przede wszystkim zaletą usług outsourcingowych jest redukcja kosztów przy jednoczesnym zapewnieniu dostępu do zasobów aktualnej wiedzy. Nie musimy zatrudniać pracownika na etat, jeżeli w praktyce jego doświadczenie i wiedza będą nam potrzebne przez kilkanaście godzin w miesiącu. Jednocześnie zyskujemy w ten sposób dostęp do bogatego know-how. Nie musimy inwestować w szkolenia pracowników, a samo rozliczenie w oparciu o fakturę redukuje ilość dokumentów w obiegu.

Jakie usługi wchodzą w skład outsourcingu IT?

Wiesz już, co to jest oraz jakie korzyści płyną z wyboru usług outsourcingowych. Przejdźmy teraz do odpowiedzi na zasadnicze pytanie – jakie usługi wchodzą w skład outsourcingu IT?

Helpdesk IT

Jednym z podstawowych elementów prawidłowego funkcjonowania nowoczesnych organizacji są sprawne i dostępne systemy informatyczne. To właśnie helpdesk IT pomaga w ich utrzymaniu i zapewnieniu ciągłości działania poprzez świadczenie usług wsparcia jego użytkownikom. Profesjonalne usługi serwisowe IT redukują możliwość wystąpienia awarii, a jeśli już ona nastąpi – pomagają w jej szybkim usunięciu i przywróceniu działania systemu. Helpdesk IT to również wsparcie w rozwiązywaniu bieżących problemów użytkowników systemów informatycznych a więc większości (jeśli nie wszystkich) pracowników Twoje organizacji.

Administracja systemami IT

Kolejny obszar to delegowanie administracji systemami IT w Twoim przedsiębiorstwie. Rozwiązanie polega na oddaniu zewnętrznej firmie świadczącej usługi outsourcingowe pełnego nadzoru nad stabilnym, wydajnym oraz bezpiecznym działaniem wszystkich elementów infrastruktury informatycznej – urządzeń, dostępu do internetu, monitoringu sieci, realizacji backupu, czy innych polityk w obszarze DLP, ochrony danych osobowych, etc.

Zewnętrzny kierownik działu IT

Korzystając z outsourcingu IT możesz zdecydować się również na zatrudnienie tzw. zewnętrznego kierownika działu IT. To osoba, która pomoże Ci w zapewnieniu doskonałości operacyjnej Twoich systemów informatycznych. Usługa polega na stałym lub okresowym korzystaniu z wiedzy zewnętrznego CIO, który zadba o poprawę efektywności procesów IT w Twojej organizacji realizując zarysowany i zaakceptowany przez Ciebie plan rozwoju Twojego systemu informatycznego.

Transformacja działu IT

Nadążanie za dynamicznym rozwojem technologii informatycznych wymaga nie tylko poświęcenia zasobów pieniężnych, lecz przede wszystkim budowy kompetencji zespołu IT. Transformacja działu IT to kolejna usługa, którą możesz outsource-ować – pomoże Ci ona w ocenie aktualnych kompetencji Twojego zespołu informatycznego. Zyskasz możliwość opracowania Roadmapy cyfrowego rozwoju i wsparcie w ewentualnej rekrutacji nowych pracowników IT. Tylko dobrze przygotowany dział IT we współpracy z wyspecjalizowanym partnerem informatycznym umożliwi Ci wejście w proces cyfrowej transformacji do Przemysłu 4.0.

Hybryda

W związku z postępującą globalizacją, często strategiczne obszary korporacji (w tym IT) podlegają ścisłej kontroli właściciela. W efekcie oznacza to, że Globalny Dzial IT odpowiedzialny jest za Administrację systemami informatycznymi na wszystkich obsługiwanych rynkach, podczas gdy lokalne wsparcie (Helpdesk) realizowany jest w różnej formie i odpowiednim zakresie przez lokalnych partnerów. Ten obszar bardzo często również podlega outsourcingowi.

Niezawodna obsługa informatyczna dla firm

Bez wątpienia korzystanie z usług outsourcingowych pomaga w obniżeniu kosztów zarządzania procesami IT, a jednocześnie podnosi ich jakość w organizacji. Jeżeli szukasz niezawodnej obsługi informatycznej dla firm, to skontaktuj się z przedstawicielem ITCenter! Pomożemy Ci w doborze rozwiązania dopasowanego do potrzeb Twojego biznesu!

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Na rynku od 1997 roku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

Jesteśmy ekspertami w Transformacji Cyfrowej.

Kompetentni, operatywni, skuteczni.

Rozumiemy Twój biznes - sprawdź nas.


Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Jak nas znaleźć

ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

KRS: 0000779010
NIP: 9512481556

© ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter