CTA

Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?

dodane: 01 maj przez: Daniel Filipek
Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?

Nowoczesne organizacje pełnymi garściami czerpią z zalet oferowanych przez współczesne narzędzia informatyczne. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem infrastruktury i oprogramowania nie wymaga jednak budowy własnego działu IT – sposobem na to jest outsourcing. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT!

Co to jest usługa outsourcingowa?

Usługa outsourcingowa umożliwia w uproszczeniu delegowanie zadań działu IT w Twojej organizacji innej firmie. Zewnętrzna obsługa informatyczna może obejmować rozmaite obszary – od bieżącego serwisu sprzętu i oprogramowania, przez tworzenie i rozwój aplikacji biznesowych po kompleksowe zarządzanie wszystkimi procesami związanymi z IT. Najczęstszą motywacją do korzystania z outsourcingu IT jest redukcja kosztów oraz dostęp do bogatego know-how. Nie bez znaczenia jest też możliwość szybszego dostosowania wielkości działu IT do dynamicznych zmian po stronie biznesu – elastyczność struktury.

Usługi outsourcingowe czy własny dział IT?

Wielu klientów zainteresowanych usługami outsourcingowymi zastanawia się pomiędzy ich wyborem a stworzeniem własnego działu IT. W przypadku dużych organizacji dobrym pomysłem jest zatrudnienie osób odpowiedzialnych za bieżące utrzymanie infrastruktury i oprogramowania oraz serwis. Mniejsze firmy, których budżet nie pozwala na zatrudnienie specjalisty i wykorzystanie pełni jego czasu oraz wiedzy powinny natomiast zainteresować się właśnie outsourcingiem IT. Dostęp do wykwalifikowanych specjalistów w obszarze IT na rynku pracy jest ograniczony. Sam obszar określany mianem IT jest bardzo szeroki i ulega bardzo dynamicznemu rozwojowi, co powoduje że dostęp do najnowszych technologii i wiedzy specjalistycznej jest jeszcze trudniejszy.

Jakie korzyści płyną z wyboru usług outsourcingowych?

Przede wszystkim zaletą usług outsourcingowych jest redukcja kosztów przy jednoczesnym zapewnieniu dostępu do zasobów aktualnej wiedzy. Nie musimy zatrudniać pracownika na etat, jeżeli w praktyce jego doświadczenie i wiedza będą nam potrzebne przez kilkanaście godzin w miesiącu. Jednocześnie zyskujemy w ten sposób dostęp do bogatego know-how. Nie musimy inwestować w szkolenia pracowników, a samo rozliczenie w oparciu o fakturę redukuje ilość dokumentów w obiegu.

Jakie usługi wchodzą w skład outsourcingu IT?

Wiesz już, co to jest oraz jakie korzyści płyną z wyboru usług outsourcingowych. Przejdźmy teraz do odpowiedzi na zasadnicze pytanie – jakie usługi wchodzą w skład outsourcingu IT?

Helpdesk IT

Jednym z podstawowych elementów prawidłowego funkcjonowania nowoczesnych organizacji są sprawne i dostępne systemy informatyczne. To właśnie helpdesk IT pomaga w ich utrzymaniu i zapewnieniu ciągłości działania poprzez świadczenie usług wsparcia jego użytkownikom. Profesjonalne usługi serwisowe IT redukują możliwość wystąpienia awarii, a jeśli już ona nastąpi – pomagają w jej szybkim usunięciu i przywróceniu działania systemu. Helpdesk IT to również wsparcie w rozwiązywaniu bieżących problemów użytkowników systemów informatycznych a więc większości (jeśli nie wszystkich) pracowników Twoje organizacji.

Administracja systemami IT

Kolejny obszar to delegowanie administracji systemami IT w Twoim przedsiębiorstwie. Rozwiązanie polega na oddaniu zewnętrznej firmie świadczącej usługi outsourcingowe pełnego nadzoru nad stabilnym, wydajnym oraz bezpiecznym działaniem wszystkich elementów infrastruktury informatycznej – urządzeń, dostępu do internetu, monitoringu sieci, realizacji backupu, czy innych polityk w obszarze DLP, ochrony danych osobowych, etc.

Zewnętrzny kierownik działu IT

Korzystając z outsourcingu IT możesz zdecydować się również na zatrudnienie tzw. zewnętrznego kierownika działu IT. To osoba, która pomoże Ci w zapewnieniu doskonałości operacyjnej Twoich systemów informatycznych. Usługa polega na stałym lub okresowym korzystaniu z wiedzy zewnętrznego CIO, który zadba o poprawę efektywności procesów IT w Twojej organizacji realizując zarysowany i zaakceptowany przez Ciebie plan rozwoju Twojego systemu informatycznego.

Transformacja działu IT

Nadążanie za dynamicznym rozwojem technologii informatycznych wymaga nie tylko poświęcenia zasobów pieniężnych, lecz przede wszystkim budowy kompetencji zespołu IT. Transformacja działu IT to kolejna usługa, którą możesz outsource-ować – pomoże Ci ona w ocenie aktualnych kompetencji Twojego zespołu informatycznego. Zyskasz możliwość opracowania Roadmapy cyfrowego rozwoju i wsparcie w ewentualnej rekrutacji nowych pracowników IT. Tylko dobrze przygotowany dział IT we współpracy z wyspecjalizowanym partnerem informatycznym umożliwi Ci wejście w proces cyfrowej transformacji do Przemysłu 4.0.

Hybryda

W związku z postępującą globalizacją, często strategiczne obszary korporacji (w tym IT) podlegają ścisłej kontroli właściciela. W efekcie oznacza to, że Globalny Dzial IT odpowiedzialny jest za Administrację systemami informatycznymi na wszystkich obsługiwanych rynkach, podczas gdy lokalne wsparcie (Helpdesk) realizowany jest w różnej formie i odpowiednim zakresie przez lokalnych partnerów. Ten obszar bardzo często również podlega outsourcingowi.

Niezawodna obsługa informatyczna dla firm

Bez wątpienia korzystanie z usług outsourcingowych pomaga w obniżeniu kosztów zarządzania procesami IT, a jednocześnie podnosi ich jakość w organizacji. Jeżeli szukasz niezawodnej obsługi informatycznej dla firm, to skontaktuj się z przedstawicielem ITCenter! Pomożemy Ci w doborze rozwiązania dopasowanego do potrzeb Twojego biznesu!

Inne artykuły:

  • Jak odzyskać skasowane pliki?
  • Co to jest przetwarzanie danych osobowych?
  • Co to jest przestępczość komputerowa?
  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter