CTA

Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?

dodane: 24 marzec przez: Daniel Filipek
Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?

Istotna z punktu widzenia działalności operacyjnej przedsiębiorstwa, instytucji państwowej czy firm energetycznych infrastruktura wymaga specjalnej ochrony. W artykule sprawdzimy, na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej oraz co można zyskać, wdrażając ją w swojej firmie.

    1. Co to jest infrastruktura krytyczna?

Zacznijmy od odpowiedzi na podstawowe pytanie – co to jest infrastruktura krytyczna (IK)? Pod tym pojęcie rozumiemy wszelkiego rodzaju urządzenia, systemy i oprogramowanie o poważnym znaczeniu z punktu widzenia działalności organizacji. W szerszym ujęciu jako infrastrukturę krytyczną klasyfikuje się także systemy, instalacje i obiekty, których funkcje są kluczowe z punktu widzenia ciągłości oraz sprawnego funkcjonowania państwa i administracji publicznej.

W artykule skupimy się bardziej na pojęciu IK z punktu widzenia działalności przedsiębiorstw. W zależności od sektora, w którym działa firma, jako infrastrukturę krytyczną możemy rozumieć system energetyczny, infrastrukturę logistyczną, instalacje wodne czy zaopatrzenie w żywność, a także wszelkiego rodzaju systemy informatyczne. To także infrastruktura, której uszkodzenie mogłoby nieść negatywne skutki dla społeczeństwa (np. wyciek substancji chemicznych).

    1. Czym jest ochrona infrastruktury krytycznej?

Skuteczna ochrona infrastruktury krytycznej to szereg procesów i polityk mających na celu zarówno zapobieganie awariom systemów czy obiektów, jak i procedury pomagające w szybkim przywróceniu ciągłości ich działania w przypadku wystąpienia nieoczekiwanego przestoju. W ITCenter zajmujemy się kompleksowym projektowaniem oraz wdrażaniem procesów związanych z ochroną infrastruktury krytycznej w kilku krokach.

  1. Opracowanie projektu infrastruktury krytycznej.

  2. Dostawa niezbędnych komponentów.

  3. Integracja nowych oraz istniejących systemów i instalacji.

  4. Implementacja rozwiązań ochronnych.

  5. Uruchomienie i migracja środowisk produkcyjnych.

Warto wspomnieć, że w niektórych przypadkach

konieczność wdrożenia rozwiązań oraz planu ochrony infrastruktury krytycznej wynika z ustawy – przede wszystkim Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 30 kwietnia 2010 r. w sprawie planów ochrony infrastruktury krytycznej (Dz.U. Nr 83, poz. 542). Zobowiązuje ona podmioty, których działalność jest istotna z punktu widzenia prawidłowego funkcjonowania państwa i organów administracji, do wdrożenia niezbędnych działań i polityk, gwarantujących ciągłość i niezawodność systemów oraz zabezpieczenie na wypadek awarii, ataku cybernetycznego, działalności terrorystycznej czy kataklizmu.

    1. Co zyskujesz, wdrażając plan ochrony infrastruktury krytycznej?

Nawet, jeżeli Twoja firma nie jest klasyfikowana jako element systemu infrastruktury krytycznej według ustawy, to powinieneś zainteresować się wdrożeniem planu ochrony IK w swojej firmie. Co zyskujesz?

  • Optymalizację kosztów – obniżasz koszty ewentualnego serwisu infrastruktury oraz przestojów w pracy Twojego przedsiębiorstwa.

  • Bezpieczeństwo danych – zapewniasz sobie oraz swoim pracownikom, klientom i kontrahentom bezpieczeństwo informacji oraz ochronę przed utratą danych (backup).

  • Ciągłość pracy – podnosisz dostępność infrastruktury krytycznej, dzięki czemu zyskujesz gwarancję ciągłości pracy bez kosztownych przestojów.

Obniżenie kosztów operacyjnych, podniesienie bezpieczeństwa informacji oraz gwarancja wysokiej dostępności infrastruktury krytycznej to czynniki, które bezpośrednio wpływają na podniesienie konkurencyjności Twojej firmy na rynku.

    1. Bezpieczeństwo infrastruktury krytycznej z ITCenter

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia we wdrożeniu planu ochrony infrastruktury krytycznej, to skontaktuj się z nami! W ITCenter pomagamy w ochronie IK z naciskiem na wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz modernizację już istniejących systemów, celem zapewnienia im odpowiedniej ochrony i dostępności. Wdrażamy niezawodną łączność sieciową, systemy gwarantowanego zasilania, instalacje ppoż. oraz klastry wysokiej dostępności i wielopoziomowe kopie zapasowe.

Skontaktuj się z nami aby skonsultować swoje potrzeby i uzyskać indywidualną ofertę.

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter