CTA

Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?

dodane: 20 marzec przez: Daniel Filipek
Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?

Sprawna obsługa rosnącej liczby klientów sklepów oraz firm usługowych sprawia, że przedsiębiorcy poszukują systemów informatycznych, wspierających procesy sprzedażowe. W artykule sprawdzimy, jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS i dedykowane oprogramowanie.

Według danych NBP z 2022 roku nawet 94% wszystkich transakcji kartowych to właśnie operacje płatnicze przy użyciu terminala POS albo internetowych bramek płatności. Rosnące zainteresowanie konsumentów regulowaniem płatności w sposób bezgotówkowy to nowe potrzeby, a zarazem nowe szanse dla właścicieli firm. Nowoczesne oprogramowanie POS na terminalu pomaga w usprawnieniu procesu, efektywniejszej analityce i zarządzaniu, a w konsekwencji optymalizacji procesów zakupowych i sprzedażowych, i podniesieniu sprzedaży!

    1. Co to jest terminal POS?

Terminal POS to urządzenie elektroniczne dedykowane do obsługi procesu sprzedaży z uwzględnieniem realizacji płatności kartowych oraz rozliczeń fiskalnych w placówkach firm handlowych i usługowych. Coraz częściej możemy spotkać się również z definicją komputerowego terminala POS, który w istocie jest komputerem połączonym z drukarką fiskalną oraz terminalem płatności kartowych. Sprzęt posiada zainstalowane oprogramowanie POS, umożliwiające ergonomiczne prowadzenie sprzedaży z uwzględnieniem zarządzania gospodarką magazynową i cenami. Coraz częstszym wymogiem stawianym przed Terminalami POS jest umożliwienie obsługi sprzedaży samoobsługowej.

Funkcje nowoczesnych systemów sprzedaży nie ograniczają się jedynie do przyjmowania płatności oraz wystawiania paragonów czy faktur. Pomagają one również w zarządzaniu gospodarką magazynową, szybkim raportowaniu i analizie danych sprzedażowych czy wdrażaniu i realizacji programów lojalnościowych. Usprawniają proces inwentaryzacji i mogą współpracować z drukarkami kodów kreskowych czy zewnętrznymi systemami rejestracji czasu pracy. Wszystkie powyższe funkcjonalności stają się jeszcze bardziej krytyczne w sytuacji zarządzania siecią sklepów. Dostęp do danych czy możliwość zarządzania ceną musi mieć skutek natychmiastowy i dotyczyć wszystkich, rozproszonych terytorialnie jednostek realizujących sprzedaż.

    1. Jakie funkcjonalności oferuje terminal i oprogramowanie POS?

Niezależnie, czy jesteś właścicielem sklepu, punktu usługowego czy restauracji – korzystanie z systemu POS to szereg możliwości dla Twojego biznesu. Jakie funkcjonalności oferuje terminal i oprogramowanie POS?

  • Sprzedaż – obsługa procesu sprzedaży w sposób wydajny i dostosowany do charakterystyki i potrzeb danej branży czy konkretnego biznesu.

  • Raportowanie – system umożliwia generowanie raportów na temat sprzedaży poszczególnych towarów i usług oraz przeglądanie historii sprzedaży czy marży.

  • Inwentaryzacja – oprogramowanie POS pomaga w optymalizacji procesów inwentaryzacyjnych.

  • Płatności – dzięki bogatej funkcjonalności Twoi klienci zyskują możliwość regulowania płatności gotówką, jak i kartą płatniczą czy z pomocą usługi BLIK.

  • Logistyka – systemy pomagają we wprowadzaniu informacji o dostawach, generowaniu dokumentów oraz zarządzania gospodarką magazynową i logistyką zamówień.

  • Marketing – automatyczne wprowadzanie zmian cen w wielu miejscach czy łatwe tworzenie przecen pozwala na efektywne wsparcie działań marketingowych i wzrost sprzedaży. Wiele systemów posiada bardzo rozbudowane moduły programów lojalnościowych, których implementacja jest bardzo prosta.

Dostęp do funkcji oferowanych przez systemy POS bezpośrednio wpływa na podniesienie wyników sprzedażowych.

    1. Dlaczego warto korzystać z terminala POS?

Nowoczesne terminale POS pomagają w realizacji procesu sprzedaży w sposób ergonomiczny. Dlaczego warto z nich korzystać?

  • Wygoda – terminal POS w połączeniu z dedykowanym systemem zapewnia Twoim pracownikom możliwość szybkiej realizacji procesu sprzedaży a Twoim klientom dostęp do szybkich i bezpiecznych płatności kartowych oraz usługi BLIK.

  • Bezpieczeństwo – Automatyzacja procesu sprzedaży pozwala uniknąć kosztownych błędów personelu a nowoczesne systemy elektronicznych płatności zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji.

  • Atrakcyjność – Zaawansowane systemu umożliwiają implementację kas samoobsługowych, co dodatkowo pozwoli obniżyć koszty operacyjne Twojego punktu sprzedaży. Nie bez znaczenia jest fakt, iż klienci nie muszą mieć przy sobie gotówki, a płatności za usługę czy towar dokonają przy użyciu karty kredytowej albo telefonu z technologią NFC.

Pamiętajmy, że pełne funkcjonalności terminalu POS można osiągnąć jedynie przy jednoczesnym wdrożeniu zaawansowanego oprogramowania do zarządzania sprzedażą.

    1. Podnieś sprzedaż z terminalem POS i systemem sprzedażowym od ITCenter!

Atrakcyjność, dostępność wielu metod płatności, wysokie bezpieczeństwo transakcji czy po prostu wygoda – to jedne z głównych zalet korzystania z terminala POS. W połączeniu z nowoczesnym oprogramowaniem sprzęt otwiera nowe możliwości wsparcia sprzedaży w Twojej firmie.

Jeżeli szukasz zaufanego dostawcy zaawansowanych rozwiązań informatycznych do zarządzania procesami sprzedażowymi i gospodarką magazynową, to skontaktuj się z nami i podnieś sprzedaż z terminalem POS od ITCenter! Nasze wdrożenia obejmują wszystkie niezbędne kroki i elementy projektu, w tym fiskalizację czy przegląd Twoich urządzeń.

Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy pomóc podnieść zysk w Twoim biznesie.

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter