CTA

Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?

dodane: 12 marzec przez: Daniel Filipek
Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?

Outsourcing usług księgowych, szkoleniowych czy informatycznych to popularna praktyka w wielu firmach. Delegowanie zadań zewnętrznym podmiotom obniża koszty operacyjne i poprawia efektywność realizacji procesów. Sprawdźmy zatem, co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje.

Samodzielna realizacja zadań z różnych obszarów jest często nieopłacalna nawet w dużych organizacjach. Z kolei rozwój małej firmy nierzadko jest ograniczony wielkością zespołu i jego zasobami czasowymi. W obu przypadkach korzystanie z usług outsourcingowych może pomóc w usprawnieniu realizacji procesów i zadań, które nie stanowią głównej działalności przedsiębiorstwa. Sprawdźmy, na czym polega i jakie są rodzaje outsourcingu.

    1. Co to jest outsourcing?

Zanim przejdziemy do szczegółów, zastanówmy się, co to jest outsourcing. W istocie definicję usługi outsourcingowej doskonale opisuje odniesienie do trzech anglojęzycznych słów.

  • Outside – na zewnątrz – nawiązuje do delegowania realizacji określonych zadań zewnętrznym podmiotom.

  • Resource – źródło – w połączeniu z „outside” nawiązuje do korzystania ze wsparcia oraz wiedzy zewnętrznych firm outsourcingowych.

  • Using – wykorzystywanie – łącząc słowo z poprzednimi członami, uzyskujemy właściwą definicję outsourcingu, czyli „delegowanie zadań na zewnątrz i wykorzystywanie ich wiedzy”.

Celem outsourcingu w przedsiębiorstwie jest przede wszystkim obniżenie kosztów stałych, a jednocześnie możliwość zyskania czasu potrzebnego na realizację kluczowych zadań.

    1. Jakie są rodzaje outsourcingu?

Wiesz już, co to outsourcing. Przejdźmy zatem do sprawdzenia, jakie są rodzaje outsourcingu. Wyróżniamy dwa główne typy usług outsourcingowych.

  1. Outsourcing wewnętrzny – kapitałowy – w tym modelu tworzymy wyodrębnioną spółkę (tzw. firmę córkę) w obrębie jednej grupy kapitałowej. Nowa spółka zajmuje się realizacją usług z określonego obszaru (np. informatyka, finanse, logistyka) dla pozostałych spółek.

  2. Outsourcing zewnętrzny – kontraktowy – to właśnie z tym rodzajem outsourcingu kojarzymy najczęściej usługi outsourcingowe. Polega on na delegowaniu zadań zewnętrznym podmiotom gospodarczym.

Czy to wszystko? Okazuje się, że możemy spotkać jeszcze dwa rodzaje usług outsourcingowych. W istocie jest to osobny podział ze względu na zakres usługi.

  1. Outsourcing selektywny – polega na delegowaniu części zadań z danego obszaru.

  2. Outsourcing pełny – polega na zakontraktowaniu całościowej realizacji zadań z danego obszaru.

W tym miejscu warto wspomnieć, że jedną z najpopularniejszych usług outsourcingowych jest profesjonalna obsługa informatyczna firm, świadczona m.in. przez ITCenter.

    1. Czy warto korzystać z outsourcingu?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto korzystać z pełnego outsourcingu zewnętrznego w określonym obszarze – informatyki, księgowości czy usług HR. Jakie są zalety outsourcingu?

  • Oszczędność czasu – korzystając z usług outsourcingowych Ty i Twój zespół odzyskacie czas potrzebny na realizację kluczowych z punktu widzenia Waszej działalności zadań.

  • Obniżenie kosztów – redukcja kosztów wynika z braku potrzeby tworzenia osobnego stanowiska czy działu w danym obszarze, co często wymaga stałych, kosztownych szkoleń.

  • Redukcja zadań – podniesienie efektywności zarządzania poprzez redukcję zadań do realizacji wewnątrz organizacji to kolejna zaleta współpracy z firmą outsourcingową.

  • Większa elastyczność organizacji – usługę outsourcingu można znacznie szybciej uruchomić czy dostosować do aktualnych potrzeb. Uruchamianie dodatkowej rekrutacji czy redukcja danego stanowiska w ramach struktury organizacyjnej zajmuje więcej czasu i generuje dodatkowe koszty.

Dodajmy, że outsourcing to również lepsza kontrola nad wydatkami firmy, a także dostęp do wiedzy ekspertów z danej dziedziny.

    1. Niezawodna obsługa informatyczna firm z ITCenter

Jeżeli szukasz profesjonalnego outsourcingu IT, to skorzystaj z niezawodnej obsługi informatycznej firm oferowanej przez ITCenter. Współpraca z nami to gwarancja dostępności infrastruktury IT, dzięki bieżącemu monitoringowi systemu oraz poprawie wydajności i bezpieczeństwa. Pomożemy Ci również w bieżącym usuwaniu usterek oraz ochronie danych i tworzeniu polityk bezpieczeństwa. Najważniejsze jednak jest to, że nasza oferta jest zawsze dopasowana do indywidualnych potrzeb klientów. Możemy zaoferować Ci pełny outsourcing, a więc zapewnić istnienie zewnętrznego działu IT Twojej organizacji z uwzględnieniem CIO (Chief information oficera), który będzie dbał o dalszy rozwój systemu. Możemy też skupić się jedynie na obszarach, które nie są wystarczająco zaadresowane przez wewnętrzny zespól klienta, a więc przykładowo zapewnić jedynie pierwszą lub kolejna linie wsparcia użytkowników w ramach usługi Helpdesku.

Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter