CTA

Jak działa helpdesk?

dodane: 14 wrzesień przez: Daniel Filipek
Jak działa helpdesk?

Problemy natury informatycznej bardzo często dotykają przedsiębiorstwa. W zależności od stopnia skomplikowania, wpływają na działalność firm w większym bądź też mniejszym stopniu. Usługa, która umożliwia sprawne usuwanie awarii to tzw. helpdesk.

Profesjonalna obsługa

Prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa oparte jest na sprawnym, intuicyjnym systemie informatycznym. Efektywne cele osiąga się dzięki odpowiedniemu eksploatowaniu narzędzi biznesowych. Tymczasem nawet drobne awarie, mogą w skuteczny sposób zdezorganizować działania firmy.

Posiadanie odpowiedniego zaplecza IT pozwala na efektywne oraz komfortowe użytkowanie systemu. Niewielkie defekty, usuwane są na bieżąco, dlatego też nie wpływają w znaczący sposób na funkcjonowanie firmy. Helpdesk jest zatem narzędziem, które pozwala na sprawne rozwiązywanie bieżących problemów. Wszystko po to, aby zapewnić maksymalny komfort działań poszczególnym pracownikom.

Jak właściwie działa helpdesk?

Do kontaktu z firmą informatyczną, wykorzystywane są różne kanały komunikacyjne. Można wyróżnić tutaj chociażby systemy obsługi zgłoszeń czy też pomoc zdalną. Wszystko zależy od problemu oraz bieżących potrzeb osoby zgłaszającej defekt. Wiele awarii można rozwiązać bez ingerencji w ogólną pracę firmy. Bardziej poważne ,,dolegliwości” systemu, wymagają specjalistycznej wiedzy oraz szybkiego działania prewencyjnego.

Helpdesk korzysta z wielu źródeł komunikacji między obiema stronami. Czas potrzebny na skontaktowanie się ze specjalistą skraca się zatem do minimum. Zastosowanie nowoczesnych narzędzi, pozwala na szybkie zgłoszenie problemu a następnie natychmiastową diagnozę. Całość procesu nie prowadzi zatem do długofalowej dezorganizacji pracy firmy. Jak zaś wiadomo, czas w biznesie to po prostu pieniądz.

Usługi

Chociaż sam helpdesk to pojęcie bardzo szerokie, najczęściej firmy informatyczne w umowach określają swoje kompetencje w tym zakresie. Najczęściej oferowane usługi to:

  • usuwanie awarii oprogramowania oraz sprzętu
  • instalacja oraz konfiguracja oprogramowania
  • wsparcie eksploatacyjne
  • dbanie o system zabezpieczeń dla sprzętu
  • szkolenie oraz doradztwo dla pracowników firmy
  • rejestrowanie zgłoszeń oraz wsparcie merytoryczne z zakresu informatyki.

Jak zatem widać, zakres działań jest bardzo duży. Całość procesu nie ogranicza się tylko i wyłącznie do usuwania powstałych awarii. Najlepiej bowiem, aby do takowych w ogóle nie doszło. Usługi wchodzące w skład helpdesku są dopasowane do rozmiaru przedsiębiorstwa oraz jego formy działalności.

Zalety zastosowania rozwiązania

Na tę formę wsparcia decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw. Kompleksowa obsługa informatyczna wpływa bezpośrednio na efektywność działań pracowników. To niebywały komfort dla członków zespołu firmy. Świadomość otrzymania szybkiej pomocy w nawet najbardziej skomplikowanych problemach, pozwala w pełni skupić się na celu działalności firmy oraz własnych zadaniach.

Helpdesk oferuje dostęp do specjalistów z branży IT. Osoby z odpowiednimi kompetencjami, służą pomocą przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Napotykane problemy znajdują szybkie rozwiązanie. Dzięki profesjonalistom, przedsiębiorstwo może się skupić tylko i wyłącznie na generowaniu właściwego zysku.

Zalety tej formy, docenią duże przedsiębiorstwa, w których ilość sprzętu bardzo często nie pozwala na wykorzystywanie półśrodków. Nowoczesne metody pozwolą również na lepsze funkcjonowanie małych czy też średnich podmiotów. Dzięki wykorzystaniu helpdesku – cały sprzęt oraz oprogramowanie znajdzie się pod stałą kontrolą.

Podsumowanie

Zaistnienie w sieci to element działalności większości firm oraz przedsiębiorstw. Obecność w niej stała się nie zaletą, ale wymogiem skutecznej pracy. Przy kompleksowych działaniach, warto posiadać ,,stróża” czuwającego nad bezpieczeństwem całości sprzętu oraz oprogramowania. Wszystko po to, aby nagle pojawiające się problemy, nie pokrzyżowały planów firmy w kluczowych momentach.

Sprawne narzędzia helpdesku pomagają firmom na całym świecie. Dzięki nim, przedsiębiorstwa mogą w pełni skupić się na najważniejszym – generowaniu zysku.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/obsluga-informatyczna/helpdesk/

Inne artykuły:

  • Jak odzyskać skasowane pliki?
  • Co to jest przetwarzanie danych osobowych?
  • Co to jest przestępczość komputerowa?
  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter