CTA

Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.

dodane: 11 październik przez: Daniel Filipek
Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.

Wprowadzenie i wybrane aspekty transformacji cyfrowej.

Transformacja cyfrowa to globalny mega trend charakteryzujący się głębokim zmianami w funkcjonowaniu organizacji. Koncepcja ta zakłada wdrożenie innowacji technologicznych zmieniających całościowo dotychczasowy sposób funkcjonowania firm. Ten kompleksowy proces, zmiany organizacji pracy i zarządzania w przedsiębiorstwach, przeprowadzany jest najczęściej dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowych. By zmiana była przeprowadzona skutecznie, musi być przeprowadzana kompleksowo na wszystkich poziomach i szczeblach organizacyjnych. Transformacja cyfrowa powinna objąć wszystkie działy i jednostki organizacyjne m.in. sprzedaż, logistykę, obsługę klienta, finanse czy produkcję. Głównym celem transformacji cyfrowej jest polepszenie efektywności działania organizacji w wielu często powiązanych ze sobą aspektach: elastyczności, efektywności, szybkości, kompleksowości, automatyzacji itd.

Integracja i dopasowanie technologii transformacyjnych do człowieka.

To krótko mówiąc, integracja wielu procesów zachodzących w tak złożonych organizmach, jakimi są przedsiębiorstwa, które w swoim działaniu nie obejmują tylko narzędzi, systemów i rozwiązań, ale również ludzi, którzy stają się głównymi interesariuszami ale i czynnymi uczestnikami przeprowadzanych zmian. W centrum zawsze powinien znajdować się człowiek, do którego potrzeb i możliwości, technologie, modele biznesowe, produkty czy procesy operacyjne powinny być dostosowywane.

Transformacja cyfrowa powinna opierać się zatem na wielu fundamentach i ukierunkować się na:

  • integrację i dostosowanie środowiska technologicznego i biznesowego do człowieka,
  • transformację modeli biznesowych oraz produktów,
  • >automatyzację i optymalizację procesów zachodzących i zarządzanych w organizacji,
  • stworzenie efektywniejszego i bardziej zintegrowanego, najczęściej cyfrowego bądź wirtualnego środowiska pracy,
  • lepsze angażowanie pracowników i klientów w różnych kanałach komunikacji.

W aspekcie jednostki ludzkiej, transformacja cyfrowa to w gruncie rzeczy bardziej holistyczne podejście do technologii obsługiwanych przez człowieka oraz próba ich integracji i coraz lepsze dostosowanie do interakcji z człowiekiem (pracownikiem, klientem). Zatem technologia ma integrować biznes i jednocześnie poszerzać możliwości człowieka, budować holistyczne człowieko-centryczne doświadczenia na styku percepcji ludzkiej i technologii a wszystko to z silną optykąbiznesową.

Aspekty Przemysłu 4.0 to produktywność, efektywność, automatyzacja, optymalizacja, cyfrowe odwzorowanie biznesu i synergia wynikająca z informatyzacji.

Przemysł 4.0 to kolejny globalny mega trend, ściśle powiązany z procesami transformacji cyfrowej. Oznacza integrację inteligentnych maszyn, systemów oraz procesów produkcyjnych mających na celu zwiększanie wydajności i elastyczności wytwarzania produktów oraz implementacji usług. Przemysł 4.0 dotyczy nie tylko technologii, ale też nowych sposobów angażowania i roli ludzi. Procesy Przemysłu 4.0 układają się w olbrzymie łańcuchy zależności (często wychodzące poza sieć organizacji) i są odzwierciedlane w świecie wirtualnym (unifikują świat rzeczywisty z wirtualnym i mogą być wizualizowane przez technologie informatyczne). Rozwiązania Przemysłu 4.0 integrujące i wirtualizujące procesy coraz częściej trafiają do zastosowań w różnej wielkości organizacjach i do różnego typu zastosowań.

Praktyczne przykłady wykorzystania transformacji cyfrowej i Przemysłu 4.0 w biznesie.

Przykładem takiego zastosowania rozwiązania wspierającego transformację cyfrową i Przemysł 4.0 w magazynie może być wdrożenie systemu klasy WMS (Warehouse Management System) czy TMS (Transport Management System).

WMS – jako baza cennych, aktualnych informacji dla logistyki magazynowej.

Przykładem rozwiązań wspierających transformację cyfrową i poszerzających możliwości człowieka mogą być rozwiązania WMS. System takiumożliwia dynamiczne odzwierciedlenie procesów zachodzących w magazynie, poszerza możliwości koordynacyjne prac wielu zespołów, umożliwia kolejkowanie i ułożenie wielu zależnych procesów. System WMS staje się cyfrowym sercem magazynu i integratorem działań logistycznych, umożliwia ułożenie procesów względem innych powiązanych w całej organizacji, daje możliwość kalkulacji kosztów poszczególnych operacji (również dla poszczególnych produktów). (Zapoznaj się z autorskim rozwiązaniem WMS od ITCenter – PROWMS)

Poszerzony TMS (360°) jako integrator wszystkich kluczowych procesów w organizacji.

Nowe rynki i nowi klienci wymagają od organizacji zmiany dotychczasowego modelu operacyjnego, a często nowego podejścia do swoich produktów i usług. W przypadku logistyki transportu i obsługi pracowników terenowych mamy do czynienia z szeregiem powiązanych ze sobą procesów i funkcjonalności. Niektóre z nich dotyczą samego transportu, inne pracy w terenie i obsługi zleceń, jeszcze inne to procesy wspierające realizację zadań.

FUNKCJE POWIĄZANE Z LOGISTYKĄ TRANSPORTU:

  • Transport Management System (TMS) – zarządzanie transportem – planowanie i optymalizacja
  • Car Fleet Management (CFM) – zarządzanie flotą pojazdów i urządzeń – nadzór nad eksploatacją
  • Yard Management System (YMS) – zarządzanie ruchem na placu – preawizacje, autoawizacje, przydział ramp magazynowych
  • Real Time Monitoring (RTM) – monitorowanie w czasie rzeczywistym
FUNKCJE POWIĄZANE Z LOGISTYKĄ USŁUG:

  • Field Service Management (FSM) – zarządzanie usługami terenowymi – harmonogramowanie i realizacja
  • Mobile Workforce Management (MWM) – zarządzanie pracownikami mobilnymi – organizacja zadań i monitorowanie
  • Salesforce Automation (SFA) – zarządzanie mobilnymi handlowcami – obsługa procesu sprzedaży
  • Customer Service (CS) – obsługa klienta
FUNKCJE WSPIERAJĄCE REALIZACJĘ I KONTROLĘ:

  • Data Management System (DMS) – zarządzanie dokumentami oraz e-archiwum
  • Business Intelligence (BI) – dashboardy analityczne – zestawienia i raporty
  • Invoicing and Billing (INV) – fakturowanie i rozliczenia
  • Customer Relationship Management (CRM) – obsługa relacji z klientami

Dotychczas wystarczające było zastosowanie wielu niezależnych systemów, teraz warto pokusić się o jeden spójny i kompleksowy, który integruje wszystkie działania biznesowe w organizacji (nie tylko funkcje transportowe) i daje twarde informacje o ich skuteczności. SOTiPM od ITCenter pozwala zintegrować również współpracę z poddostawcami oraz z klientami tworząc szeroką perspektywę zależności współpracy w ekosystemach biznesowych.

Zobacz jak nasz system SOTiPM integruje pracę wielu działów i jak biznes osiąga większą synergię, wykorzystując go w praktyce.

Architektura procesów i odwzorowań biznesowych przy wykorzystaniu platformy B2B i B2C.

Podobnie jeżeli chodzi o sprzedaż. Do tej pory integrowano ze sobą wiele platform odpowiedzialnych za poszczególne elementy biznesu. Aktualnie wiele z tych funkcji może zapewnić kompleksowo jedna, odpowiednio rozwinięta technologicznie i dostosowana do potrzeb danego biznesu platforma, która zapewnia całościowe podejście 360° do potrzeb organizacjia klientom potrafi zapewnić doświadczenia omnichannelowe. Taka platforma to również szersze podejście do procesów i ich integracji w organizacji. Używając standardowego sklepu internetowego, możesz sprzedawać, ale wykorzystując platformę B2B sięgasz o wiele dalej. Masz narzędzie do prowadzenia spójnych, w 100% kontrolowanych działań z partnerami biznesowymi i realizacji procesów multichannelowych. Przykładem takiego narzędzia jest: platforma B2B / B2C OMNIcommerce.

Kiedy i dlaczego warto wdrożyć cyfrową transformację?

Transformacja cyfrowa to jedynie kierunek, który nie jest celem samym w sobie, ale raczej sposobem na budowanie przewagi. Czynniki, które skłaniają firmy do przeprowadzenia zmian wynikają z szybko ewoluujących oczekiwań klientów. W erze stale ewoluującej technologii i coraz szybciej zmieniającym się otoczeniu biznesowym, na zastój nie ma już czasu. Całe łańcuchy logistyczne i tym samym informatyczne pomiędzy dostawcami i podwykonawcami a klientami końcowymi muszą być coraz mocniejsze i zarazem umożliwiające coraz bardziej elastyczniejsze podejście do biznesu.

Cyfrowa transformacja to proces od którego nie ma już odwrotu. Nowe rynki, modele biznesowe i połączone więzami sieci zależności i współpracy organizacje to aktualnie konieczność.

Skontaktuj się z naszymi ekspertami od cyfrowej transformacji. Dowiedz się jak cyfrowa transformacja zmienia wszystkie aspekty zarządzania organizacją i jakie korzyści może przynieść w Twoim biznesie. Poznaj i inne wyzwania wynikające z technologicznego rozwoju. Skontaktuj się z ekspertami, którzy przemodelują procesy w Twojej organizacji i twoją ścieżkę interakcji z klientami. Wdrażaj cyfrowe rozwiązania umożliwiające transformację również swojego biznesu.

 

Inne artykuły:

  • Jak odzyskać skasowane pliki?
  • Co to jest przetwarzanie danych osobowych?
  • Co to jest przestępczość komputerowa?
  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter