CTA

Praca zdalna dzięki pracy w chmurze

dodane: 06 kwiecień przez: Daniel Filipek
Praca zdalna dzięki pracy w chmurze

Nowa rzeczywistość i potrzeba szybkiego dostosowania.

Wiele firm podczas pandemii było zmuszonych przejść w bardzo krótkim czasie na pracę zdalną. Przyspieszyło to trend zachodzących przemian w strukturach i nastawieniu się na inną skalę rozproszenia pracowników odpowiadających za określone procesy biznesowe. Z pomocą musiały przyjść usługi IT i rozwiązania dedykowane pracy zdalnej. Systemy informatyczne wspierające pracę i pomoc zdalną są dostępne na rynku od dłuższego czasu i mają już silną grupę zwolenników na całym świecie. Wiele firm i osób nauczyło się z nich korzystać, mimo to cały czas forma fizycznych spotkać w ramach pracy jest bardzo istotna i nie z pewnością zostanie zastąpiona w 100%. Relacje międzyludzkie oparte są o różne przesłanki, w sferze biznesu będzie to często zaufanie. Zbudowanie go wymaga tego aby się zobaczyć i porozmawiać na żywo. Podczas spotkań on-line oraz tych fizycznych ludzie mogą zachowywać się zupełnie inaczej. Należy sobie zdawać sprawę z tego faktu, gdyż nawet najlepszy system informatyczny może być jedynie wsparciem w pracy, może zmniejszyć ilość wymaganych spotkań i rozmów lecz należy tutaj zachować zdrowy rozsądek.

Narzędzia i rozwiązania.

W relacjach z naszymi klientami promujemy różnego rodzaju systemy wspierające pracę zdalną w chmurze jak: Office 365, Microsoft Azure, AWS i VPS. Współpracując z IT Center klient ma pewność, że otrzyma pełne wsparcie informatyczne, możliwość korzystania znaszej zaawansowanej infrastruktury informatycznej oraz wygodny serwis komputerowy.

Globalna sytuacja wymusiła na przedsiębiorcach, nawet tych opornych konieczność zapoznania się z technologiami pracy zdalnej i podjęcie działań pozwalających zapewnić pracownikom dostęp do komputerów, plików ale i różnych systemów dziedzinowych z domu. Oferta dostawców i producentów oprogramowania jest w tym kontekście już od wielu lat bardzo dojrzała. Należy jedynie dobrać odpowiednie narzędzia aby sprawnie wprowadzić przedsiębiorstwo w wymuszony przez czynniki zewnętrzne, zdalny tryb pracy. W gospodarce są też branże gdzie taka forma komunikacji wykorzystywana była od dawna. Przykładem niech będzie właśnie branża IT, czy bardziej szczegółowo E-commerce.

Forma pracy na odległość musiała się również sprawdzić w edukacji, gdzie wszystkie zajęcia prowadzono zdalnie, co często wymusiło na placówkach edukacyjnych, nauczycielach i uczniach zakup sprzętu czy specjalistycznego oprogramowania.

Obecnie niemal każda osoba, a więc i pracownik biurowy posiada łącze internetowe w domu (stałe, radiowe lub satelitarne), dzięki czemu jest w stanie pracować zdalnie po użyczeniu sprzętu przez firmę. Przemiany w funkcjonowaniu firm, gdzie więcej spotkań z fizycznych zamieniane jest na on-line jest nieuniknione. Ważne jest odpowiednie zapewnienie bezpieczeństwa danych i zadbanie o elastyczną obsługę informatyczną.

Czego oczekują przedsiębiorcy od obsługi informatycznej pozwalającej prowadzić efektywną pracę zdalną?

Ważne są 3 aspekty w prowadzeniu pracy zdalnej, na które przedsiębiorcy najczęściej zwracają uwagę:

  1. Bezpieczeństwo danych i komunikacji między pracownikami

Praca zdalna, a więc w rozproszonym środowisku komputerów korzystających z różnych łączy internetowych w miejscach zamieszkania pracowników narażona jest na wiele niebezpieczeństw. Niezbędne w takiej sytuacji jest odpowiednie przygotowanie sprzętu komputerowego oraz oprogramowania które zabezpieczy pracodawcę przez włamaniem, śledzeniem czy kradzieżą danych. Większe firmy, generujące znaczące dochody są szczególnie narażone na tego rodzaju ataki dlatego niezbędne jest stosowne przygotowanie komputerów pracowniczych.

Warto pamiętać o nawykach jakie powinien wypracować każdy zdalny pracownik, aby zminimalizować ryzyko utraty danych i cyberataków.

  • Warto ustawić blokadę ekranu z opóźnieniem kiedy nie jesteśmy aktywni przed komputerem.
  • Zabezpieczenie drukarki i skanera poprzez nowoczesne oprogramowanie chmurowe.
  • Wgrywanie aktualizacji oprogramowania pozwala utrzymywać systemy w zabezpieczeniu przed nowymi zagrożeniami oraz pozwala przechowywać dane w uporządkowany sposób.
  • Przy tworzeniu hasła trzeba zwracać uwagę na wskaźniki jego siły dla utrudnienia włamań do komputera lub kont systemowych.
  • Zwracaj uwagę na maile od nieznanych adresatów z podejrzanymi wiadomościami.
  • Jeżeli instalujesz jakieś oprogramowanie, upewnij się, że pochodzi ono z pewnego źródła.
  1. Minimalizacja kosztów dzięki wykorzystaniu usług w chmurze

Dzięki zastosowaniu rozwiązań w Chmurze pracownicy mają określony dostęp do danych, aplikacji i usług w firmie, instytucji lub innej placówce w której pracują. Wszystko powinno odbywać się z zachowaniem odpowiednich standardów pracy i zabezpieczeń pozwalających uniknąć kradzieży i utraty danych.

Pracodawcy co raz częściej korzystają z rozwiązań chmurowych ponieważ nie muszą inwestować w sprzęt IT a ich pracownicy mają dostęp do odpowiednich zasobów z różnych miejsc otrzymując tym samym możliwość pracy zdalnej.

Profesjonalna chmura zapewnia bezpieczeństwo i backup danych w zautomatyzowany sposób, w zgodzie z ustalonym standardem i indywidualnymi potrzebami. Jeżeli wystąpi awaria urządzeń na których przechowywane są dane, użytkownik może przejść na inne urządzenie i kontynuować pracę umożliwiając tym samym działowi technicznemu naprawę uszkodzonego urządzenia. Jest to gwarancja stabilnie funkcjonującej firmy i ciągłości wykonywanej pracy. Korzyściami jakie daje wdrożenie rozwiązań chmurowych w firmie mogą być:

  • minimalizacja kosztów infrastruktury IT
  • łatwy dostęp do danych 24/7
  • elastyczny model chmury i dostosowanie do potrzeb klienta
  • nieograniczony poziom skalowalności
  1. Zarządzanie danymi i czasem pracy pracowników

Systemy wspierające procesy biznesowe w firmach są nakierowane na rozwiązania inteligentnego zarządzania danymi w obrębie określonego środowiska IT, z możliwością integrowania się z innymi systemami zewnętrznymi. Dzięki temu dane są dostępne w strukturze całej firmy z możliwością dostosowania uprawnień dla konkretnych pracowników, śledzenia zmian i prowadzenia historii oraz ewidencji czasu pracy. Na rynku istnieje wiele systemów typu ERP pozwalających dokładnie planować procesy zachodzące w firmie z podziałem na poszczególne stanowiska pracy co znacznie usprawnia pracę całej organizacji poprzez zwiększenie efektywności i ograniczenie kosztów. Gospodarka światowa jest wysoko scyfryzowana i opera się na różnego rodzaju danych i ich analizę, co jest coraz większym wyzwaniem dla każdego pojedynczego przedsiębiorstwa. Wzrost ilości danych, ich zapisu, przechowywania z umożliwieniem stałego i szybkiego dostępu, szybkiego wyszukiwania odpowiednich informacji i zachowania bezpieczeństwa. W tym kontekście, utrzymywanie i rozbudowa własnego środowiska IT może być bardzo kosztowna, czasochłonna i ryzykowna dlatego wiele firm decyduje się na korzystanie z infrastruktury zewnętrznych dostawców. Celem jest zapewnienie dostępu do odpowiednich zasobów odpowiednim pracownikom, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Wszystko to bez bezpośredniego nadzoru, jaki może być realizowany w siedzibie przedsiębiorstwa.

Zdalnie czy nie zdalnie, technologia jest w zasięgu ręki.

Zdania odnośne pracy zdalnej budzą wiele kontrowersji zarówno pośród pracodawców jak i wśród samych pracowników. Z badań zleconych między innymi przez Krajowy Rejestr Długów wynika, że co drugiemu pracownikowi brakuje kontaktu bezpośredniego z drugim pracownikiem i klientem. Nieco ponad 50% stwierdza, że wykonywanie obowiązków w domu jest bardziej efektywne niż w biurze a 56% uważa, że taka forma pracy pozwala się lepiej zorganizować. Co ciekawe, 45% pracowników stwierdza, że pracując na homo office więcej czasu spędza na pracę niżeli miało to miejsce podczas świadczenia pracy w biurze.

Bez wątpienia praca zdalna będzie się dalej rozwijać, pandemia COVID19 ten proces znacząco przyspieszyła. Należy jednak z cała stanowczością powiedzieć, że postęp technologiczny w kontekście rozwiązań chmurowych, czy popularyzacji dostępu do Internetu nie stanowi obecnie żadnej bariery rozwoju takiego modelu pracy. Na rynku wyróżniamy wiele ofert w zakresie oprogramowania i usług wykorzystujących środowisko chmurowe, od tych tanich dedykowanych os. fizycznym i mikro firmom, po rozbudowane środowiska IT zapewniające wysokiej klasy zabezpieczenia i niemal 100% dostępność.

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Na rynku od 1997 roku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

Jesteśmy ekspertami w Transformacji Cyfrowej.

Kompetentni, operatywni, skuteczni.

Rozumiemy Twój biznes - sprawdź nas.


Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Jak nas znaleźć

ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

KRS: 0000779010
NIP: 9512481556

© ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter