CTA

Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?

dodane: 28 sierpień przez: Daniel Filipek
Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?

Poczta elektroniczna jest obecnie jedną z najpopularniejszych form komunikacji. Trudno wyobrazić sobie działanie przedsiębiorstwa bez wykorzystania tej formy komunikacji. Umożliwia szybki kontakt, przesyłanie różnych załączników. Znacznie ułatwia więc pracę. Firmowa poczta elektroniczna jest także jednym z najbardziej narażonych obszarów na ataki cyberprzestępców. Konsekwencje ataków mogą być bardzo poważne, dlatego tak ważne jest, aby wprowadzić mechanizmy zabezpieczające pocztę. Jak chronić firmową pocztę? Jakie rozwiązania warto wdrożyć?

Jedno kliknięcie wystarczy, żeby złośliwe oprogramowanie trafiło na komputer

O tym, jak duża jest skala zagrożeń związanych z firmową pocztą elektroniczną, najlepiej świadczy fakt, że często wystarczy jedno kliknięcie, aby złośliwe oprogramowanie zostało zainstalowane w systemie. Komputerowe robaki mogą być przesłane jako załącznik do wiadomości e-mail. Po otworzeniu pliku oprogramowanie instaluje się na komputerze. Niektóre konie trojańskie śledzą, jaki tekst wpisuje użytkownik. W ten sposób cyberprzestępca uzyskuje dostęp do loginów i haseł, co jest bardzo niebezpieczne, szczególnie w przypadku, gdy ujawniony zostanie dostęp do konta bankowego lub innych ważnych systemów informatycznych gromadzących dane przedsiębiorstwa. Zainfekowany mail nie musi posiadać załącznika, aby zaszkodzić odbiorcy. Wystarczy, że użytkownik kliknie w link, znajdujący się w treści wiadomości.

W jaki sposób można chronić firmową pocztę?

Wyróżnić można pewne zabezpieczenia techniczne, które powinny być wdrożone w firmie, aby zniwelować zagrożenie. Takimi rozwiązaniami są m.in.:

  • szyfrowanie danych: zalecane jest, aby wszelkie transmisje danych były zakodowane. W tym celu najczęściej wykorzystywany jest protokół szyfrowania SSL. Zalecamy także wyłączenie nieszyfrowanego dostępu do poczty;
  • korzystanie z programu antywirusowego: jest podstawową i najczęściej stosowaną formą zabezpieczenia systemu. Tutaj należy jednak zwrócić uwagę na dwie bardzo ważne kwestie – oprogramowanie powinno być prawidłowo skonfigurowane oraz na bieżąco aktualizowane;
  • tworzenie kopii bezpieczeństwa: tzw. backupy pozwalają na odzyskanie danych, które zostały utracone – wykasowane, przechwycone;
  • świadomy wybór dostawcy poczty: dostawcy poczty elektronicznej starają się dbać o bezpieczeństwo dostarczanych usług. Warto zwrócić uwagę na to, jaki poziom zabezpieczeń zapewnia dostawca.

Należy pamiętać, że jednym z największych zagrożeń dla firmowej poczty elektronicznej są działania użytkowników. Warto kłaść duży nacisk na szkolenie pracowników, zwiększanie świadomości na temat bezpieczeństwa informatycznego, konsekwencji wynikających z otworzenia załącznika od nieznanego adresata wiadomości.

Obowiązkiem każdej firmy jest zapewnienie skutecznego zabezpieczenia firmowej poczty elektronicznej – od wyboru odpowiedniego dostawcy, po wdrożenie rozwiązań i zasad zapewniających bezpieczeństwo. Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia? Usługi informatyczne dedykowane przedsiębiorcom obejmują wsparcie na różnych obszarach, w tym zapewnienie bezpieczeństwa systemu IT.

Inne artykuły:

  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter