CTA

Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami

dodane: 05 maj przez: Daniel Filipek
Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami

Nieodłącznym elementem rozwoju firmy jest wdrażanie odpowiednich rozwiązań informatycznych. Przedsiębiorcy mogą wybierać pomiędzy produktami zróżnicowanymi pod względem ceny i funkcjonalności, pochodzącymi od różnych dostawców. Jakie oprogramowanie warto wybrać? Czym różnią się gotowe rozwiązania od programów dedykowanych?

Oprogramowanie dedykowane – odpowiedź na potrzeby przedsiębiorcy

Rozwiązania dedykowane to – jak sama nazwa wskazuje – programy, które tworzone są z uwzględnieniem specyfiki i zasad funkcjonowania danego przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest usprawnienie realizacji procesów w firmie. Wymagają wdrożenia. W porównaniu do programów uniwersalnych, które wystarczy zakupić, zainstalować i używać, ich cena jest wyższa. Warto jednak mieć na względzie, że mimo stosunkowo wysokiej ceny, aplikacje te generują niższe koszty utrzymania, niż ma to miejsce w przypadku gotowych rozwiązań. Ewentualne wydatki trzeba będzie ponieść w przypadku rozbudowy programu, rozszerzenia o nowe funkcjonalności. Czas wykonania aplikacji dedykowanych może być dość długi. Powodów jest kilka. Przede wszystkim tego typu oprogramowanie dopasowywane jest do indywidualnych potrzeb, co wymaga czasu. Poza tym testowane jest, czy funkcje działają poprawnie, co także jest czasochłonne. Na gotowe rozwiązania nie trzeba czekać. Wystarczy wybrać interesujący produkt oraz go zakupić. Istotną zaletą oprogramowania dedykowanego jest dopasowanie do potrzeb przedsiębiorstwa. Natomiast aplikacje gotowe wyposażone są w funkcje, przydatne w danej branży. Może okazać się, że znaczna część z nich nie będzie w ogóle wykorzystywana. Oprogramowanie dedykowane można rozbudowywać, uwzględniając dynamiczny rozwój oraz zmiany w procesach biznesowych.

Na co zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie dla firmy?

Podstawowym kryterium wyboru pomiędzy konkretnymi aplikacjami jest branża, w której działa firma. Każdy sektor usług ma swoją specyfikę i wymaga zupełnie innego wsparcia. To właśnie w zależności od predyspozycji przedsiębiorstwa, dobierane jest optymalne rozwiązanie. Znaczenie ma również wielkość przedsiębiorstwa oraz możliwości finansowe. Duże przedsiębiorstwa zazwyczaj posiadają większe środki inwestycyjne, a ich aplikacje dedykowane są bardziej rozbudowane i dokładne. Oczywiście cena programu nie powinna być najważniejszym kryterium wyboru. Co więcej, należy zwrócić uwagę na to, co kryje się pod ceną – przede wszystkim zakres funkcjonalności. Oprogramowanie powinno stanowić odpowiedź na ogólne potrzeby firmy. To jedno z najważniejszych kryteriów, które należy wziąć pod uwagę. Z tym zagadnieniem wiąże się stopień rozbudowania oprogramowania. Wybrane rozwiązanie powinno umożliwiać sprawne realizowanie procesów biznesowych, ale również dawać możliwości rozwoju funkcjonalności wraz z rozwojem przedsiębiorstwa.

Oprogramowanie dedykowane czy gotowe?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wymaga uwzględnienia wielu kryteriów związanych z działaniem przedsiębiorstwa. Zdecydowanie to właśnie z wdrożeniem oprogramowania dedykowanego wiąże się wiele korzyści, ale w pewnych przypadkach aplikacje gotowe mogą okazać się wystarczającym rozwiązaniem. Przed podjęciem decyzji należy zastanowić się, czy funkcjonalność gotowego oprogramowania rzeczywiście odpowiada potrzebom przedsiębiorstwa. Drugim kryterium wyboru są możliwości finansowe. Na cenę aplikacji dedykowanych wpływa wiele czynników m.in. zakres funkcjonalności, o czym dokładniej mówiliśmy w poprzednim akapicie.

W każdej rozwijającej się firmie nadchodzi taki moment, w którym należy podjąć decyzję o zainwestowaniu środków w rozbudowę infrastruktury IT oraz zakupie odpowiedniego programu. Oprogramowanie dedykowane oferowane przez naszą firmę jest rozwiązaniem skrojonym na miarę potrzeb Twojego przedsiębiorstwa. Nasz zespół doświadczonych specjalistów przygotuje projekt dostosowany do wymagań, przeprowadzi analizę przedwdrożeniową, a po wdrożeniu zapewni wsparcie techniczne.

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter