CTA

Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze

dodane: 05 maj przez: Daniel Filipek
Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze

Cloud computing, czyli chmura obliczeniowa, to dostarczanie poprzez Internet usług obliczeniowych np. serwerów, oprogramowania, bazy danych, magazynu. Obecnie wiele firm zdecydowało się sięgnąć po to rozwiązanie, a na rynku dostępnych jest coraz więcej narzędzi do pracy w chmurze. W artykule omówimy, jakie są zalety i wady cloud computingu oraz wyjaśnimy, na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru dostawcy.

Jakie są zalety cloud computingu?

Dostęp do firmowych danych przez 24H/7? Możliwość niezwłocznego udostępnienia danych pracownikom? Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety rozwiązań dostępnych w chmurze.

  1. Dostęp do danych na różnym sprzęcie, w dowolnym miejscu i momencie. Czasem konieczne jest zweryfikowanie danych, udzielenie odpowiedzi lub wykonanie zadania po godzinach pracy. Jedną z największych zalet rozwiązań dostępnych w chmurze jest mobilność oraz dostępność 24h/7 dni w tygodniu.
  2. Redukcja kosztów. Obecnie w każdym przedsiębiorstwie wykorzystywany jest system informatyczny. Już na początku działalności niezbędne jest zainwestowanie w zaawansowane oprogramowanie, które umożliwi sprawną realizację zadań. Rozwiązania dostępne w chmurze minimalizują koszty zakupu infrastruktury IT.
  3. Stabilność oraz bezpieczeństwo. Wielu dostawców rozwiązań w chmurze gwarantuje poprawne działanie serwera, zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa, wdrażając technologie oraz środki, w celu ochrony przed różnymi zagrożeniami.
  4. Automatyczny backup danych. Czy zastanawiałeś się kiedyś, co byłoby w przypadku nagłej awarii urządzenia, na którym przechowujesz ważne dane? Wykonujesz regularnie backupy, dbasz o właściwe przechowywanie kopii zapasowych? Wybierając rozwiązania w chmurze zyskujesz pewność, że mimo utraty dostępu do danych, możesz szybko je odzyskać z serwerów wirtualnych. Dzięki temu zapewniasz ciągłość realizacji procesów biznesowych.
  5. Swobodne dzielenie się danymi. Dane nie są przechowywane na własnym sprzęcie, dostępne są na różnych urządzeniach, mogą być udostępniane użytkownikom w każdym momencie.

Wady cloud computingu

Na rynku nie ma idealnych usług. Również cloud computing ma pewne wady.

  1. Wybór niewłaściwego dostawcy usług. Przed rozpoczęciem współpracy z dostawcą usług w chmurze warto zweryfikować jego wiarygodność. Niewłaściwe zabezpieczenie danych przez dostawcę może być powodem ich utraty, co z kolei nieść będzie ze sobą ogromne straty dla właściciela przedsiębiorstwa.
  2. Rezygnacja dostawcy rozwiązań ze świadczenia usług. W momencie, gdy dostawca zdecyduje się zrezygnować ze świadczenia usług bądź zmieni politykę firmy, konieczne okaże się znalezienie nowego partnera. O ile w większości przypadków nie będzie to kłopotliwe, tak zagrożenie pojawi się w momencie, gdy właśnie realizujesz kilka ważnych projektów i musisz mieć stały dostęp do danych oraz funkcjonalności wybranych usług.
  3. Brak stałego połączenia z Internetem. Decydując się na rozwiązania dostępne w chmurze musisz pamiętać o najważniejszym – zapewnieniu stałego, stabilnego łącza internetowego o odpowiedniej przepustowości.

Rozwiązania dostępne w chmurze – czy warto?

Z pewnością usługi dostępne w chmurze są warte uwagi oraz przeanalizowania korzyści, wynikających z przeniesienia realizacji procesów biznesowych do Internetu. Obecnie świadczenie konkurencyjnych usług możliwe jest przede wszystkim dzięki wykorzystaniu w firmie nowoczesnych rozwiązań informatycznych, a cloud computing z pewnością do takich się zalicza. Właściciel każdej firmy powinien rozważyć tę ewentualność. Jest jednak pewien warunek. Należy szczególną uwagę zwrócić na dostawcę usług, ponieważ tak naprawdę powierzamy mu dane, a zadaniem dostawcy jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w celu zminimalizowania ryzyka przeprowadzenia skutecznego ataku przez hakerów.

 

W ITCenter specjalizujemy się w dostarczaniu rozwiązań dopasowanych do potrzeb przedsiębiorstw. Nasze usługi to m.in. obsługa informatyczna firm – outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT, dedykowane oprogramowanie dla firm.

 

 

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter