CTA

Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?

dodane: 24 marzec przez: Daniel Filipek
Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?

Outsourcing to rozwiązanie, które cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Wybór partnera, odpowiedzialnego za prawidłowe działanie infrastruktury IT, nie jest zadaniem prostym. Na rynku spotkać można różnorodne oferty, niektóre z nich wyróżnia szeroki zakres świadczonych usług za niską cenę. Przed podjęciem współpracy warto zwrócić uwagę na pewne kryteria, które dokładnie omówimy w dzisiejszym artykule.

Komunikacja podstawą udanej współpracy

W przypadku outsourcingu IT jednym z najważniejszych zadań firmy jest dobór i wdrożenie odpowiednich rozwiązań. Musisz więc znaleźć partnera, który będzie w stanie wprowadzić zmiany w Twojej organizacji, odpowiadające wymaganiom.

Aby współpraca była udana, musisz na bieżąco kontaktować się ze specjalistami oraz omawiać wdrażane rozwiązania. Jak jeszcze przed rozpoczęciem pracy sprawdzić szybkość reakcji firmy na zgłoszenia? Jest to duże wyzwanie. Oczywiście można napisać do firmy mail, zweryfikować, czy telefony odbierane są od razu, jak długo trzeba czekać na odpowiedź zwrotną w przypadku wysłania zapytania za pośrednictwem formularza kontaktowego. Ten sposób nie jest jednak do końca miarodajny. Przede wszystkim dlatego, że za kontakt z nowymi klientami w firmie może odpowiadać zupełnie inny dział, zajmujący się np. przygotowywaniem ofert.

Weryfikację szybkości działania firmy można przeprowadzić w zupełnie inny sposób. Wystarczy skontaktować się z firmą, dopytać, w jaki sposób odbywa się świadczenie usług outsourcingu IT, ile czasu trwa wdrażanie rozwiązań. Ważne jest także dopytanie o formy komunikacji.

Niezaprzeczalnie przejrzyste zasady komunikacji to jedno z najważniejszych kryteriów podczas wyboru oferty outsourcing IT. Bez sprawnej komunikacji współpraca jest znacznie utrudniona. Problem ten dotyczy szczególnie niewielkich firm, dopiero rozpoczynających działalność. Najczęściej modele komunikacji z klientami nie są jeszcze dopracowane, a działy w firmie nie do końca przygotowane na jednoczesne obsługiwanie wielu zleceń.

Metodologia pracy firmy

Jeśli decydujesz się na współpracę z firmą świadczącą usługi IT z pewnością jednym z Twoich priorytetów jest znalezienie zaufanego partnera, który dostarczy Ci rozwiązania szyte na miarę potrzeb Twojego biznesu.

Skontaktuj się z wybraną firmą IT. Zapytaj o metodologię pracy w firmie, wykorzystywane narzędzia, doświadczenie, czas realizacji projektów.

Kompleksowość oferowanych usług

Dużą firmę IT, zatrudniającą wysokiej klasy specjalistów, najczęściej wyróżnia doświadczenie oraz szeroki zakres oferowanych usług. Podejmując współpracę z daną firmą powinieneś mieć pewność, że będzie w stanie zaproponować oraz wdrożyć w Twojej organizacji rozwiązania, które będą odpowiedzią na rosnące potrzeby przedsiębiorstwa.

Pamiętaj, że im bardziej rozbudowana oferta firmy świadczącej usługi outsourcingu IT, tym więcej możliwości, z których możesz skorzystać. Aby Twoje przedsiębiorstwo rozwijało się, konieczne jest wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, usprawniających procesy biznesowe. Zawsze może nadejść moment, w którym będziesz potrzebować usług IT, wykraczających poza standardową ofertę outsourcingu IT. Wybierając firmę z rozbudowaną ofertą możesz wynegocjować korzystne warunki współpracy.

Adekwatność ceny do zakresu oferowanych usług

Na rynku znaleźć można oferty firm, których rozpiętość cenowa jest bardzo szeroka. Oczywiście przy podejmowaniu decyzji należy kierować się ceną, ale przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę to, co kryje się pod tą ceną. Podstawowe znaczenie ma adekwatność ceny do oferowanych przez firmę usług. Czasem warto jest wybrać ofertę droższą, w zamian za szerszy zakres usługi. Niestety wielu przedsiębiorców nazbyt często kieruje się wyłącznie niską ceną.

Podsumowując – udana współpraca z firmą oferującą outsourcing IT zależy od wielu czynników, które należy rozważyć już na etapie wyboru odpowiedniego partnera. Znaczenie odgrywa sposób oraz szybkość komunikacji, czas przygotowania i wdrożenia rozwiązań, możliwość poszerzenia współpracy o kolejne usługi. Drugorzędne znaczenie powinna mieć natomiast cena, w przypadku której najważniejsza jest adekwatność do zakresu oferowanej usługi.

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter