CTA

Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?

dodane: 24 marzec przez: Daniel Filipek
Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?

Outsourcing to rozwiązanie, które cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Wybór partnera, odpowiedzialnego za prawidłowe działanie infrastruktury IT, nie jest zadaniem prostym. Na rynku spotkać można różnorodne oferty, niektóre z nich wyróżnia szeroki zakres świadczonych usług za niską cenę. Przed podjęciem współpracy warto zwrócić uwagę na pewne kryteria, które dokładnie omówimy w dzisiejszym artykule.

Komunikacja podstawą udanej współpracy

W przypadku outsourcingu IT jednym z najważniejszych zadań firmy jest dobór i wdrożenie odpowiednich rozwiązań. Musisz więc znaleźć partnera, który będzie w stanie wprowadzić zmiany w Twojej organizacji, odpowiadające wymaganiom.

Aby współpraca była udana, musisz na bieżąco kontaktować się ze specjalistami oraz omawiać wdrażane rozwiązania. Jak jeszcze przed rozpoczęciem pracy sprawdzić szybkość reakcji firmy na zgłoszenia? Jest to duże wyzwanie. Oczywiście można napisać do firmy mail, zweryfikować, czy telefony odbierane są od razu, jak długo trzeba czekać na odpowiedź zwrotną w przypadku wysłania zapytania za pośrednictwem formularza kontaktowego. Ten sposób nie jest jednak do końca miarodajny. Przede wszystkim dlatego, że za kontakt z nowymi klientami w firmie może odpowiadać zupełnie inny dział, zajmujący się np. przygotowywaniem ofert.

Weryfikację szybkości działania firmy można przeprowadzić w zupełnie inny sposób. Wystarczy skontaktować się z firmą, dopytać, w jaki sposób odbywa się świadczenie usług outsourcingu IT, ile czasu trwa wdrażanie rozwiązań. Ważne jest także dopytanie o formy komunikacji.

Niezaprzeczalnie przejrzyste zasady komunikacji to jedno z najważniejszych kryteriów podczas wyboru oferty outsourcing IT. Bez sprawnej komunikacji współpraca jest znacznie utrudniona. Problem ten dotyczy szczególnie niewielkich firm, dopiero rozpoczynających działalność. Najczęściej modele komunikacji z klientami nie są jeszcze dopracowane, a działy w firmie nie do końca przygotowane na jednoczesne obsługiwanie wielu zleceń.

Metodologia pracy firmy

Jeśli decydujesz się na współpracę z firmą świadczącą usługi IT z pewnością jednym z Twoich priorytetów jest znalezienie zaufanego partnera, który dostarczy Ci rozwiązania szyte na miarę potrzeb Twojego biznesu.

Skontaktuj się z wybraną firmą IT. Zapytaj o metodologię pracy w firmie, wykorzystywane narzędzia, doświadczenie, czas realizacji projektów.

Kompleksowość oferowanych usług

Dużą firmę IT, zatrudniającą wysokiej klasy specjalistów, najczęściej wyróżnia doświadczenie oraz szeroki zakres oferowanych usług. Podejmując współpracę z daną firmą powinieneś mieć pewność, że będzie w stanie zaproponować oraz wdrożyć w Twojej organizacji rozwiązania, które będą odpowiedzią na rosnące potrzeby przedsiębiorstwa.

Pamiętaj, że im bardziej rozbudowana oferta firmy świadczącej usługi outsourcingu IT, tym więcej możliwości, z których możesz skorzystać. Aby Twoje przedsiębiorstwo rozwijało się, konieczne jest wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, usprawniających procesy biznesowe. Zawsze może nadejść moment, w którym będziesz potrzebować usług IT, wykraczających poza standardową ofertę outsourcingu IT. Wybierając firmę z rozbudowaną ofertą możesz wynegocjować korzystne warunki współpracy.

Adekwatność ceny do zakresu oferowanych usług

Na rynku znaleźć można oferty firm, których rozpiętość cenowa jest bardzo szeroka. Oczywiście przy podejmowaniu decyzji należy kierować się ceną, ale przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę to, co kryje się pod tą ceną. Podstawowe znaczenie ma adekwatność ceny do oferowanych przez firmę usług. Czasem warto jest wybrać ofertę droższą, w zamian za szerszy zakres usługi. Niestety wielu przedsiębiorców nazbyt często kieruje się wyłącznie niską ceną.

Podsumowując – udana współpraca z firmą oferującą outsourcing IT zależy od wielu czynników, które należy rozważyć już na etapie wyboru odpowiedniego partnera. Znaczenie odgrywa sposób oraz szybkość komunikacji, czas przygotowania i wdrożenia rozwiązań, możliwość poszerzenia współpracy o kolejne usługi. Drugorzędne znaczenie powinna mieć natomiast cena, w przypadku której najważniejsza jest adekwatność do zakresu oferowanej usługi.

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Na rynku od 1997 roku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

Jesteśmy ekspertami w Transformacji Cyfrowej.

Kompetentni, operatywni, skuteczni.

Rozumiemy Twój biznes - sprawdź nas.


Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Jak nas znaleźć

ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

KRS: 0000779010
NIP: 9512481556

© ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter