CTA

Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie

dodane: 20 luty przez: Daniel Filipek
Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie

Outsourcing IT to usługa coraz bardziej doceniana przez właścicieli firm. Obecnie niemal niemożliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystania nowoczesnych technologii czy rozwiązań informatycznych, które znacznie uproszczają i usprawniają niektóre procesy biznesowe. Zewnętrzny dział IT jest swoistego rodzaju partnerem biznesowym, odpowiedzialnym za prawidłowe działanie infrastruktury informatycznej oraz wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych.

Na czym polega outsourcing IT?

Outsourcing IT polega na przekazaniu zewnętrznej firmie obowiązków związanych z obsługą, utrzymaniem i rozwijaniem infrastruktury informatycznej. Najczęściej przybiera formę organizacji zewnętrznego działu IT. Wsparcie udzielane jest przez grono wykwalifikowanych specjalistów, co zapewnia wysoką jakość usługi.

Wybierając outsourcing IT zyskujesz wiele korzyści. Możesz więcej czasu poświęcić na inne obowiązki, rozwój działalności. Zredukujesz także koszty związane ze stworzeniem i utrzymaniem wewnętrznego działu IT.

Outsourcing IT to kompleksowa usługa, która obejmuje zarządzanie infrastrukturą informatyczną firmy, procesami zachodzącymi w systemie IT, komponentami wchodzącymi w skład sytemu oraz wsparcie i doradztwo podczas wyboru rozwiązań informatycznych.

Kiedy warto rozważyć outsourcing IT?

Outsourcing IT sprawdzi się w niemal każdej firmie – zarówno niewielkim przedsiębiorstwie usługowym, jak i dużym przedsiębiorstwie produkcyjnym.

Wybór usługi warto rozważyć szczególnie w sytuacji, gdy firma dynamicznie się rozwija, a obecne rozwiązania informatyczne okazują się niewystarczające. Jest to jeden z najlepszych momentów, na powierzenie zewnętrznej firmie obsługi informatycznej. Przede wszystkim dlatego, że w porównaniu z utrzymaniem i rozbudową wewnętrznego działu IT, jest to rozwiązanie, które nie wymaga dużych nakładów pieniężnych. Co więcej, czas rozwoju firmy to wiele różnych innych inwestycji, bez których niemożliwe jest postawienie kroku na przód. Z tego względu to najmniej odpowiedni moment na dodatkowe wydatki.

Outsourcing IT sprawdzi się także na początku działalności, kiedy to przedsiębiorca stoi przed zupełnie innymi wyzwaniami m.in. promocją i marketingiem, dotarciem do nowych klientów.

Czy outsourcing IT się opłaca?

Przedsiębiorcy, przed wyborem usługi, najczęściej zastawiają się, czy dane rozwiązanie jest opłacalne oraz jakie korzyści może przynieść dla firmy. Co więcej, ważna jest także adekwatność ponoszonych kosztów do osiąganych zysków oraz możliwość dopasowania zakresu usługi do bieżących potrzeb przedsiębiorstwa.

Czym jest więc outsourcing IT?

  1. Outsourcing IT to redukcja kosztów związanych z organizacją wewnętrznego działu IT. Pozyskanie wysokiej klasy specjalistów wiąże się z dużymi kosztami. Należy także stworzyć stanowisko pracy oraz zadbać o odpowiednie warunki wykonywania pracy. Trzeba mieć na względzie, że pracownicy z branży IT należą do grona najbardziej poszukiwanych specjalistów.
  2. Outsourcing IT to stały dostęp do specjalistów. Przekazanie obowiązków związanych z obsługą IT umożliwia skupienie uwagi na prowadzeniu działalności.
  3. Outsourcing IT to dostęp do najnowszych rozwiązań. Specjaliści, dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz wiedzy nie tylko zapewnią bezpieczeństwo i zadbają o prawidłowe działanie systemu informatycznego, ale doradzą także, jakie nowoczesne rozwiązania technologiczne warto wdrożyć, aby usprawnić procesy biznesowe.
  4. Outsourcing IT to elastyczne rozwiązanie, dopasowane do potrzeb firmy. Twoja firma dopiero się rozwija? Poszukujesz elastycznego rozwiązania, zaspokającego bieżące potrzeby? Outsourcing nie jest usługą o sztywnym zakresie realizowanych zadań. Wręcz przeciwnie – to bardzo rozbudowane rozwiązanie, którego zakres jest dopasowywany do aktualnych potrzeb firmy.
  5. Outsourcing IT to natychmiastowa pomoc w przypadku wystąpienia awarii. Problemy z działaniem systemu informatycznego mogą pojawić się nieoczekiwanie i spowodować przestój w firmie. Wybierając usługę przedsiębiorca zyskuje niemal natychmiastową pomoc, a wiele problemów specjaliści są w stanie rozwiązać od ręki.

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter