CTA

Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie

dodane: 20 Luty przez: Daniel Filipek
Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie

Outsourcing IT to usługa coraz bardziej doceniana przez właścicieli firm. Obecnie niemal niemożliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystania nowoczesnych technologii czy rozwiązań informatycznych, które znacznie uproszczają i usprawniają niektóre procesy biznesowe. Zewnętrzny dział IT jest swoistego rodzaju partnerem biznesowym, odpowiedzialnym za prawidłowe działanie infrastruktury informatycznej oraz wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych.

Na czym polega outsourcing IT?

Outsourcing IT polega na przekazaniu zewnętrznej firmie obowiązków związanych z obsługą, utrzymaniem i rozwijaniem infrastruktury informatycznej. Najczęściej przybiera formę organizacji zewnętrznego działu IT. Wsparcie udzielane jest przez grono wykwalifikowanych specjalistów, co zapewnia wysoką jakość usługi.

Wybierając outsourcing IT zyskujesz wiele korzyści. Możesz więcej czasu poświęcić na inne obowiązki, rozwój działalności. Zredukujesz także koszty związane ze stworzeniem i utrzymaniem wewnętrznego działu IT.

Outsourcing IT to kompleksowa usługa, która obejmuje zarządzanie infrastrukturą informatyczną firmy, procesami zachodzącymi w systemie IT, komponentami wchodzącymi w skład sytemu oraz wsparcie i doradztwo podczas wyboru rozwiązań informatycznych.

Kiedy warto rozważyć outsourcing IT?

Outsourcing IT sprawdzi się w niemal każdej firmie – zarówno niewielkim przedsiębiorstwie usługowym, jak i dużym przedsiębiorstwie produkcyjnym.

Wybór usługi warto rozważyć szczególnie w sytuacji, gdy firma dynamicznie się rozwija, a obecne rozwiązania informatyczne okazują się niewystarczające. Jest to jeden z najlepszych momentów, na powierzenie zewnętrznej firmie obsługi informatycznej. Przede wszystkim dlatego, że w porównaniu z utrzymaniem i rozbudową wewnętrznego działu IT, jest to rozwiązanie, które nie wymaga dużych nakładów pieniężnych. Co więcej, czas rozwoju firmy to wiele różnych innych inwestycji, bez których niemożliwe jest postawienie kroku na przód. Z tego względu to najmniej odpowiedni moment na dodatkowe wydatki.

Outsourcing IT sprawdzi się także na początku działalności, kiedy to przedsiębiorca stoi przed zupełnie innymi wyzwaniami m.in. promocją i marketingiem, dotarciem do nowych klientów.

Czy outsourcing IT się opłaca?

Przedsiębiorcy, przed wyborem usługi, najczęściej zastawiają się, czy dane rozwiązanie jest opłacalne oraz jakie korzyści może przynieść dla firmy. Co więcej, ważna jest także adekwatność ponoszonych kosztów do osiąganych zysków oraz możliwość dopasowania zakresu usługi do bieżących potrzeb przedsiębiorstwa.

Czym jest więc outsourcing IT?

  1. Outsourcing IT to redukcja kosztów związanych z organizacją wewnętrznego działu IT. Pozyskanie wysokiej klasy specjalistów wiąże się z dużymi kosztami. Należy także stworzyć stanowisko pracy oraz zadbać o odpowiednie warunki wykonywania pracy. Trzeba mieć na względzie, że pracownicy z branży IT należą do grona najbardziej poszukiwanych specjalistów.
  2. Outsourcing IT to stały dostęp do specjalistów. Przekazanie obowiązków związanych z obsługą IT umożliwia skupienie uwagi na prowadzeniu działalności.
  3. Outsourcing IT to dostęp do najnowszych rozwiązań. Specjaliści, dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz wiedzy nie tylko zapewnią bezpieczeństwo i zadbają o prawidłowe działanie systemu informatycznego, ale doradzą także, jakie nowoczesne rozwiązania technologiczne warto wdrożyć, aby usprawnić procesy biznesowe.
  4. Outsourcing IT to elastyczne rozwiązanie, dopasowane do potrzeb firmy. Twoja firma dopiero się rozwija? Poszukujesz elastycznego rozwiązania, zaspokającego bieżące potrzeby? Outsourcing nie jest usługą o sztywnym zakresie realizowanych zadań. Wręcz przeciwnie – to bardzo rozbudowane rozwiązanie, którego zakres jest dopasowywany do aktualnych potrzeb firmy.
  5. Outsourcing IT to natychmiastowa pomoc w przypadku wystąpienia awarii. Problemy z działaniem systemu informatycznego mogą pojawić się nieoczekiwanie i spowodować przestój w firmie. Wybierając usługę przedsiębiorca zyskuje niemal natychmiastową pomoc, a wiele problemów specjaliści są w stanie rozwiązać od ręki.

Szukaj na stronie

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

Kompetentni, operatywni, skuteczni.

Sprawdź nas.


Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Jak nas znaleźć

ITCenter Sp. z o.o. Sp. k.
ul. E. Romera 10
02-784 Warszawa
Zobacz na mapie

ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

Oddział Białystok
ul. Warszawska 14
15-063 Białystok
Zobacz na mapie

KRS: 0000779010
NIP: 9512481556

Polityka prywatności
Nota prawna

© ITCenter 2018      Projekt i wykonanie ITCenter
Wersja na komputer

Ważna informacja – Koronawirus (Covid-19)

Szanowni Klienci

Wiemy że dostarczając rozwiązań informatycznych oraz wsparcia systemów i użytkowników przyczyniamy się do sprawnego funkcjonowania Państwa przedsiębiorstw.

Uwzględniając sytuację epidemiologiczną w naszym kraju, informujemy że mamy wdrożone mechanizmy zapewniające nam ciągłość funkcjonowania i gotowość do nieprzerwanego świadczenia naszych usług dla Państwa.

Działy administracji systemowej, infrastruktury krytycznej oraz wsparcia technicznego pracują nieprzerwanie realizując stawiane przed nimi zadania.  

Równocześnie prowadzimy kompleksowe wsparcie w zakresie organizacji pracy zdalnej dla pracowników obsługiwanych przez nas przedsiębiorstw i wdrażamy platformy do kolaboracji zespołowej i pracy na odległość.

Jeżeli szukają Państwo takich rozwiązań, zapraszamy do kontaktu: [email protected]

Wszelkie zgłoszenia techniczne prosimy kierować emailem na adres [email protected]

Scroll Up