CTA

Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?

dodane: 05 luty przez: Daniel Filipek
Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?

Oferta firm informatycznych skierowana do przedsiębiorców jest szeroka i zróżnicowana. Proponowane rozwiązania to m.in. outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemami IT, zewnętrzny kierownik działu IT. Zakres wszystkich wskazanych usług jest bardzo zróżnicowany, dlatego omówimy po kolei każdą z nich. Znając zakres usług dobierzesz rozwiązanie, najbardziej odpowiadające potrzebom Twojej firmy.

Obecnie niemal w każdym przedsiębiorstwie funkcjonuje system IT – mniej lub bardziej zaawansowany. Utrzymanie wewnętrznego działu IT wiąże się z dużymi kosztami oraz problemami organizacyjnymi. Samo pozyskanie specjalistów z branży informatycznej również nie jest zadaniem prostym. Odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców w zakresie obsługi informatycznej są usługi oferowane przez wyspecjalizowane firmy.

Outsourcing IT

Outsourcing IT to zorganizowany, zewnętrzny dział IT, alternatywa dla wewnętrznego działu informatycznego, którego organizacja wiąże się z koniecznością znalezienia specjalistów oraz dużymi kosztami.

Dedykowany jest firmom, które wchodzą na nowy etap rozwoju, wdrażają nowe rozwiązania i potrzebują wsparcia zespołu specjalistów.

Na outsourcing IT warto zdecydować się w sytuacji, gdy firma potrzebuje wsparcia informatycznego na wielu płaszczyznach. W ramach usługi realizowane jest zarządzanie obszarem, procesami oraz zasobami IT, a także wsparcie i doradztwo w zakresie wyboru rozwiązań IT.

Zewnętrzny kierownik działu IT (CIO)

Głównym zadaniem zewnętrznego kierownika działu IT jest zapewnienie optymalnego funkcjonowania systemu informatycznego w firmie. W przeciwieństwie do usługi outsourcingu IT, CIO zajmuje się przede wszystkim zarządzaniem i nadzorowanie różnorodnych procesów IT, a także zapewnia niezbędne wsparcie i dostarcza innowacyjne rozwiązania.

W Twojej firmie funkcjonuje już dział IT? Usługa zewnętrzny kierownik działu IT to rozwiązanie dla Ciebie, jeśli poszukujesz specjalisty, który będzie czuwał nad pracą zespołu oraz pomoże zapewnić prawidłową realizację procesów.

Administracja systemem IT

Administracja systemem IT to nadzór nad siecią komputerową, a także wszystkimi komponentami wchodzącymi w jej skład. Rozwiązanie to ma na celu zminimalizowanie ryzyka wystąpienia awarii infrastruktury informatycznej, której konsekwencją będzie konieczność czasowego zaprzestania realizowania zleceń oraz poniesienie strat finansowych w związku z przestojem.

Administracja siecią komputerową to opieka nad składnikami systemu IT – urządzeniami, aplikacjami, systemami archiwizacji i backupu, monitorowanie systemu IT w celu zapewnienia ciągłości działania, zarządzanie dostępem do Internetu, wdrożenie zabezpieczeń, chroniących system IT.

Helpdesk IT

Helpdesk IT to z kolei wsparcie informatyczne, które polega na bieżącym reagowaniu i rozwiązywaniu problemów eksploatacyjnych.

Niezawodne działanie systemu IT pozwala w sposób efektywny realizować procesy biznesowe. Awarie, nieprawidłowe działanie systemu informatycznego to wyzwania, z którymi musi mierzyć się wiele firm. Helpdesk IT jest usługą, w ramach której za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji można niezwłocznie uzyskać pomoc.

Helpdesk IT jest rozbudowaną usługą, obejmującą wsparcie użytkowników podczas eksploatacji oprogramowania, usuwania awarii sprzętowych oraz programowych, instalację, konfigurowanie oraz aktualizowanie oprogramowania, szkolenie użytkowników.

Wybierając helpdesk IT zyskujesz pierwszą linię wsparcia, szybką pomoc w przypadku wystąpienia nagłych problemów.

W skład obsługi informatycznej firm wchodzą różnorodne usługi, dopasowane do potrzeb różnych firm – zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. Dzięki tak dużej różnorodności przedsiębiorcy mogą w danym momencie wybrać rozwiązanie, które najbardziej odpowiada potrzebom firmy. Świadomy wybór partnera odpowiedzialnego za zarządzanie i obsługę systemu informatycznego umożliwia skupienie uwagi na rozwijaniu prowadzonej działalności.

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter