CTA

Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?

dodane: 05 Luty przez: Daniel Filipek
Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?

Oferta firm informatycznych skierowana do przedsiębiorców jest szeroka i zróżnicowana. Proponowane rozwiązania to m.in. outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemami IT, zewnętrzny kierownik działu IT. Zakres wszystkich wskazanych usług jest bardzo zróżnicowany, dlatego omówimy po kolei każdą z nich. Znając zakres usług dobierzesz rozwiązanie, najbardziej odpowiadające potrzebom Twojej firmy.

Obecnie niemal w każdym przedsiębiorstwie funkcjonuje system IT – mniej lub bardziej zaawansowany. Utrzymanie wewnętrznego działu IT wiąże się z dużymi kosztami oraz problemami organizacyjnymi. Samo pozyskanie specjalistów z branży informatycznej również nie jest zadaniem prostym. Odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców w zakresie obsługi informatycznej są usługi oferowane przez wyspecjalizowane firmy.

Outsourcing IT

Outsourcing IT to zorganizowany, zewnętrzny dział IT, alternatywa dla wewnętrznego działu informatycznego, którego organizacja wiąże się z koniecznością znalezienia specjalistów oraz dużymi kosztami.

Dedykowany jest firmom, które wchodzą na nowy etap rozwoju, wdrażają nowe rozwiązania i potrzebują wsparcia zespołu specjalistów.

Na outsourcing IT warto zdecydować się w sytuacji, gdy firma potrzebuje wsparcia informatycznego na wielu płaszczyznach. W ramach usługi realizowane jest zarządzanie obszarem, procesami oraz zasobami IT, a także wsparcie i doradztwo w zakresie wyboru rozwiązań IT.

Zewnętrzny kierownik działu IT (CIO)

Głównym zadaniem zewnętrznego kierownika działu IT jest zapewnienie optymalnego funkcjonowania systemu informatycznego w firmie. W przeciwieństwie do usługi outsourcingu IT, CIO zajmuje się przede wszystkim zarządzaniem i nadzorowanie różnorodnych procesów IT, a także zapewnia niezbędne wsparcie i dostarcza innowacyjne rozwiązania.

W Twojej firmie funkcjonuje już dział IT? Usługa zewnętrzny kierownik działu IT to rozwiązanie dla Ciebie, jeśli poszukujesz specjalisty, który będzie czuwał nad pracą zespołu oraz pomoże zapewnić prawidłową realizację procesów.

Administracja systemem IT

Administracja systemem IT to nadzór nad siecią komputerową, a także wszystkimi komponentami wchodzącymi w jej skład. Rozwiązanie to ma na celu zminimalizowanie ryzyka wystąpienia awarii infrastruktury informatycznej, której konsekwencją będzie konieczność czasowego zaprzestania realizowania zleceń oraz poniesienie strat finansowych w związku z przestojem.

Administracja siecią komputerową to opieka nad składnikami systemu IT – urządzeniami, aplikacjami, systemami archiwizacji i backupu, monitorowanie systemu IT w celu zapewnienia ciągłości działania, zarządzanie dostępem do Internetu, wdrożenie zabezpieczeń, chroniących system IT.

Helpdesk IT

Helpdesk IT to z kolei wsparcie informatyczne, które polega na bieżącym reagowaniu i rozwiązywaniu problemów eksploatacyjnych.

Niezawodne działanie systemu IT pozwala w sposób efektywny realizować procesy biznesowe. Awarie, nieprawidłowe działanie systemu informatycznego to wyzwania, z którymi musi mierzyć się wiele firm. Helpdesk IT jest usługą, w ramach której za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji można niezwłocznie uzyskać pomoc.

Helpdesk IT jest rozbudowaną usługą, obejmującą wsparcie użytkowników podczas eksploatacji oprogramowania, usuwania awarii sprzętowych oraz programowych, instalację, konfigurowanie oraz aktualizowanie oprogramowania, szkolenie użytkowników.

Wybierając helpdesk IT zyskujesz pierwszą linię wsparcia, szybką pomoc w przypadku wystąpienia nagłych problemów.

W skład obsługi informatycznej firm wchodzą różnorodne usługi, dopasowane do potrzeb różnych firm – zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. Dzięki tak dużej różnorodności przedsiębiorcy mogą w danym momencie wybrać rozwiązanie, które najbardziej odpowiada potrzebom firmy. Świadomy wybór partnera odpowiedzialnego za zarządzanie i obsługę systemu informatycznego umożliwia skupienie uwagi na rozwijaniu prowadzonej działalności.

Szukaj na stronie

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

Kompetentni, operatywni, skuteczni.

Sprawdź nas.


Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Jak nas znaleźć

ITCenter Sp. z o.o. Sp. k.
ul. E. Romera 10
02-784 Warszawa
Zobacz na mapie

ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

Oddział Białystok
ul. Warszawska 14
15-063 Białystok
Zobacz na mapie

KRS: 0000779010
NIP: 9512481556

Polityka prywatności
Nota prawna

© ITCenter 2018      Projekt i wykonanie ITCenter
Wersja na komputer
Scroll Up