Twoja firma dynamicznie się rozwija i nadszedł czas na rozbudowę infrastruktury informatycznej? Szukasz rozwiązania ekonomicznie uzasadnionego, ale jednocześnie optymalnie dopasowanego do potrzeb firmy?
Outsourcing IT to niezwykle popularna usługa, na którą decyduje się wiele firm, zarówno większych, jak i mniejszych. Alternatywnym rozwiązaniem jest zatrudnienie wykwalifikowanych pracowników oraz stworzenie działu IT. Oba rozwiązania przeanalizujemy na zasadzie porównania, pokazując zalety oraz wady.
Na czym polega outsourcing IT?
Outsourcing polega na powierzeniu pewnych działań firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w ich wykonywaniu. Zgodnie ze wskazaną definicją outsourcing IT jest przekazaniem obsługi informatycznej zewnętrznej firmie, zapewniającej realizację zadań przez grupę wykwalifikowanych specjalistów. W najprostszym ujęciu outsourcing IT to zewnętrzny dział IT.
Wybierając outsourcing IT zyskujesz dostęp do wykwalifikowanych specjalistów. Organizując w firmie dział IT musisz znaleźć profesjonalistów, zapewniając im odpowiednie warunki pracy. Stworzenie działu informatycznego wiąże się z wieloma wyzwaniami, a pozyskanie cenionych specjalistów wcale nie jest zadaniem prostym.
Zewnętrzny czy wewnętrzny dział IT?
Outsourcing IT to sposób na zapewnienie efektywnej oraz skutecznej obsługi IT przy jednoczesnym obniżeniu kosztów prowadzenia działalności. Jak to możliwe? Zewnętrzna obsługa informatyczna firm to pełna kontrola wydatków na outsourcing IT oraz zredukowanie kosztów pracowniczych, w związku z brakiem konieczności zatrudniania kolejnych specjalistów.
Zbudowanie wewnętrznego działu IT wymaga poniesienia nakładów nie tylko pieniężnych, ale także pracy i zaangażowania, w celu stworzenia stabilnej organizacji. Natomiast zewnętrzny dział IT to przekazanie zadań zewnętrznej firmie, dzięki czemu możliwe jest skupienie się na prowadzeniu firmy.
Dla kogo dedykowana jest usługa outsourcingu IT?
Usługa ta dedykowana jest przede wszystkim firmom usługowym, produkcyjnym i handlowym z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Kiedy jest najlepszy moment na skorzystanie z usługi outsourcingu IT? Na to pytanie każdy przedsiębiorca musi odpowiedzieć sam. Wiele zależy od etapu rozwoju, specyfiki prowadzonej działalności. Jeśli istnieje konieczność wprowadzenia nowych rozwiązań IT, rozbudowania infrastruktury informatycznej a w danym momencie jest to niemożliwe ze względu na brak wykwalifikowanych pracowników to sygnał, że czas rozważyć skorzystanie z usługi outsourcingu IT.
Outsourcing IT to usługa kierowana do przedsiębiorców dbających o rozwój firmy, korzystających z usług zewnętrznych firm wyspecjalizowanych w realizacji określonych zadań, doceniających znaczenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz technicznych a jednocześnie dbających o optymalizację kosztów prowadzonej działalności.
Co zyskujesz wybierając outsourcing IT? Zalety rozwiązania omówimy w kolejnym akapicie.
Outsourcing IT – zakres świadczonych usług
Najważniejszą usługą świadczoną w ramach outsourcingu IT jest kompleksowe zarządzanie obszarem IT oraz podległymi strukturami. Specjaliści zaprojektują, wdrożą a następnie będą monitorować procesy, które zachodzą w systemie IT.
W ramach outsourcingu IT powierzasz specjalistom opiekę informatyczną nad serwerami, siecią, bazami danych oraz innymi urządzeniami i zyskujesz profesjonalne doradztwo w zakresie wyboru rozwiązań IT.
Decydując się na outsourcing IT zyskujesz:
Outsourcing IT to usługa będąca odpowiedzią na wzrastające zapotrzebowanie firm w zakresie rozbudowy infrastruktury informatycznej oraz wdrożenia nowych rozwiązań IT w firmie.
Spółka informatyczna. Na rynku od 1997 roku. Specjalizacja w IT dla biznesu.
Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.
Jesteśmy ekspertami w Transformacji Cyfrowej.
Kompetentni, operatywni, skuteczni.
Rozumiemy Twój biznes - sprawdź nas.
Rozwiązania dla Twojego sukcesu.