CTA

Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy

dodane: 01 sierpień przez: Daniel Filipek
Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy

Rozwój IT zrewolucjonizował nasze życie prywatne oraz zawodowe. Dziś trudno wyobrazić sobie prosperowanie firmy bez wykorzystania różnorodnych urządzeń, szybkich kanałów komunikacji, niemal natychmiastowego przesyłu danych pomiędzy różnymi działami. Taki sam potencjał kryje Internet. Ma jednak również drugie oblicze – pełen jest zagrożeń i niebezpieczeństw związanych chociażby z atakami hakerów, przy wykorzystaniu złośliwego oprogramowania.

Należy podkreślić, że Internet znacznie ułatwia codzienną pracę. Pewne strony są jednak swoistego rodzaju rozpraszaczem, a pozostawienie wolnego dostępu do treści pracownikom może znacznie wpłynąć na efektywność ich pracy. Zagrożeń jest jednak o wiele więcej. Wystarczy, że pracownik otworzy podejrzany mail, otrzymany na prywatną skrzynkę.

Postępująca informatyzacja oraz łatwy dostęp do danych znacznie przyspiesza procesy biznesowe. Niesie jednak ze sobą zagrożenia, którym można przeciwdziałać, dzięki zabezpieczeniu dostępu do Internetu, a także dostępu z Internetu do systemu informatycznego. Usługi informatyczne obejmują wdrożenie rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo.

Monitoring treści, a efektywności pracy

Na co dzień korzystamy z różnych stron internetowych m.in. mediów społecznościowych, realizujemy zakupy online. Pełny dostęp do Internetu dla pracowników niesie ze sobą pewne pokusy. Bardzo często zdarza się, że pracownicy pomiędzy realizacją kolejnych obowiązków, w celu odprężenia lub zrobienia sobie przerwy w pracy, otwierają Facebooka czy ulubiony portal internetowy z informacjami. W efekcie uwaga zostaje rozproszona, a pracownik zamiast skupić się na obowiązkach, przegląda kolejne witryny w sieci.

Obecnie coraz więcej firm decyduje się na monitorowanie aktywności pracowników w sieci oraz blokowanie jednej lub kilku stron internetowych, dostępu do mediów społecznościowych. Najczęściej blokowane są strony z hazardem, pornografią, serwisy randkowe.

Cel blokowania treści w Internecie

Wbrew pozorom witryny nie są blokowane wyłącznie w celu ograniczenia aktywności pracowników w sieci w godzinach pracy. Mimo że korzystanie z Internetu wpływa na efektywność realizacji obowiązków zawodowych, tak przede wszystkim chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa danych oraz systemu.

Główne cele ograniczenia dostępu do niektórych witryn internetowych:

  • zapewnienie ochrony przed złośliwym oprogramowaniem,
  • zapobieżenie nieakceptowalnym zachowaniom użytkowników, otwieraniu nielegalnych witryn, działaniom które mogą mieć konsekwencje prawne,
  • zapobieżenie wyciekom danych oraz zhakowaniu danych,
  • zwiększenie produktywności pracowników.

Zbudowanie polityki bezpieczeństwa danych

Zapewnienie bezpieczeństwa danych to jeden z priorytetów przedsiębiorców. Wyciek danych, szczególnie poufnych wiąże się z poważnymi konsekwencjami dla firmy, nie tylko prawnymi. Warto zadbać o stworzenie skutecznych mechanizmów zabezpieczeń.

W Internecie tkwi ogromna siła. Nie wolno jednak bagatelizować zagrożeń i zapewnić bezpieczne korzystanie z sieci. Wystarczy kilka kroków, aby dostęp do Internetu był bezpieczny – monitorowanie treści, detekcja zagrożeń, ochrona antywirusowa.

Ograniczenie dostępu do treści internetowych pozytywnie wpłynie na efektywności pracowników, którzy z pełnym zaangażowaniem będą mogli przystąpić do realizacji obowiązków w firmie. Oczywiście samo blokowanie wybranych stron powinno stanowić wyłącznie jeden z elementów polityki bezpieczeństwa. Wręcz niemożliwe jest zamknięcie wszystkich witryn internetowych, a cyberprzestępcy stale szukają nowych sposobów na złamanie zabezpieczeń firmy.

Wypracowanie solidnego systemu zabezpieczeń firmy wymaga posiadania stosownej wiedzy z zakresu IT. Należy jednak pamiętać, że obecnie do podstawowych zadań przedsiębiorcy należy zaliczyć kontrolowanie wykorzystania systemu informatycznego, przepływu informacji oraz aktywności pracowników.

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter