CTA

WMS – logistyka na najwyższym poziomie

dodane: 03 styczeń przez: Daniel Filipek
WMS – logistyka na najwyższym poziomie

Sprawne zarządzanie towarami wiąże się dziś z ich kontrolą w systemie informatycznym. „Wędrówka” produktu na każdym etapie – od wejścia po wyjście – to kluczowe wyzwanie w obsłudze magazynów i centrów logistycznych. Standard w porządkowaniu logistycznym takich miejsc zapewnia Warehouse Managment System (WMS).

Harmonia w sieci i rzeczywistości

To program usprawniający pracę usługodawców w centrach logistycznych. Tam towar nieustanie zmienia swoją lokalizację – „przychodzi, przechodzi i wychodzi”. Stąd niezmiernie ważne jest, by nie umknął w statystykach firmy. System zdatny jest w dużych halach, gdzie co dzień pracuje się przy przesyłkach o rozmaitych gabarytach.

W takich warunkach podstawą płynnych operacji jest szybka i niezawodna obsługa. Technologia WMS pozwala gwarantuje to na każdym etapie, pozwalając śledzić „wędrówkę” towaru w procesie logistycznym. A dodajmy, że nierzadko zachodzi też potrzeba wykonania wielu operacji. Przy takich wymogach sprawny system informatyczny będzie wręcz niezbędny.

Naczynia „połączone”

WMS na wysokim poziomie musi uwzględniać szereg czynników: np. numer partii, również identyfikację towarów po animacji, czy termin przydatności. Zwłaszcza, gdy na stanie mamy do kilkunastu tysięcy produktów na magazynie tzw. wysokiego składowania (regały powyżej 7 metrów wysokości).

WMS sprawdza się też w mniejszych magazynach. Niczym system naczyń połączonych zapewnia harmonijny przepływ towarów. Wszystko zarządzane jest przez sieć – administrator tworzy wirtualny magazyn, uzupełniając go o kolejne lokalizacje. Uwzględnia się tzw. pola wejścia i wyjścia, miejsca paletowe.

Po oznaczeniu w systemie przychodzi do weryfikowania asortymentu. Przypisujemy do niego magazynierów, by obsłużyli „wyliczone” miejsce na towar gotowy do odbioru lub wydania. Sprawność w sieci musi współgrać z późniejszą pracą w „rzeczywistości”. Mowa o należytym oznaczeniu stref, porządku na etykietach, w papierach itp.

Precyzja na każdym etapie

Oprogramowanie współgra z systemem obsługi całego przedsiębiorstwa, tzw. ERP. Jego funkcjonalność przedkłada się na każdym etapie „wędrówki” towaru – od przyjęcia, przez składowanie po dalszy transport i wydanie. System wspiera też procesy inwentaryzacyjne, zarówno wstępne (przy wprowadzaniu nowych produktów do systemu) jak i przy okresowej kontroli stanu produktów na zapleczu.

WMS „przyjmie” drobne przesunięcie wewnątrz magazynu, korekty na produkcie, w końcu i pomoże w zwrocie wadliwych egzemplarzy. Zadecyduje o tym gdzie ustawimy ciężkie, nieporęczne dostawy, a gdzie tzw. „drobnicę”. Przy okazji wypunktuje nam lokalny bałagan, jakże często spotykany w małych centrach z porozrzucanym asortymentem.

WMS to ciągłe planowanie. Niekończący się nadzór na tym, by porządek logistyczny w systemie odpowiadał temu w rzeczywistości. To cenne narzędzie dla zarządcy w dużym centrum magazynowym, któremu zależy na wysokich obrotach i minimalizowaniu błędów. Nie gwarantuje perfekcyjnego obrotu, gdyż nadzoruje je czynnik ludzki. Stąd przyjmuje się ryzyko popełnienia błędu na poziomie 1 procenta.

Inne artykuły:

  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter