CTA

System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?

dodane: 09 grudzień przez: Daniel Filipek
System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?

Nie tylko kontrola, ale ewidencja przewoźników i ich kierowców, planowanie przejazdów, a do tego rozliczenia. Traktując każdy z tych elementów oddzielnie, efekty działania firmy transportowej byłyby mizerne. Przy zastosowaniu Systemu Obsługi Transportu możemy mieć wszystko pod kontrolą.

SOT pozwala zachować firmie transportowej harmonię, a jednocześnie pozwala wejść na wysokie obroty wymiany handlowej. Identyfikuje klientów, przy budowie „bazy” nie obędzie się bez „centrali” telefonicznej. Składanie zamówień sprowadza się dziś najczęściej (i najszybciej) do sieci. Dane są należycie zbierane i archiwizowane.

Kompletna obsługa transportu to dla przedsiębiorstwa nieocenione wsparcie w biznesie. Swoisty system naczyń połączonych, na który warto postawić. Ale by się sprawdzał potrzebna jest harmonia wielu czynników. Począwszy od procesu ewidencji w bazie danych, przez zarządzanie trasami i przejazdami kierowców, a kończąc na obsłudze i raportowaniu aktualnych rozliczeń, poniesionych kosztów…

Katalogi w bazie

Już w fazie planowania mamy do dyspozycji interesujące nas informacje – o dostawcach usług, ich sprzęcie, przewożonych produktach. SOT pozwala ewidencjonować umowy z przewoźnikami, dając operatorom systemu wgląd w skany ważnych umów, aneksy, dodatkowe ubezpieczenia.

Przeglądniemy też flotę przewoźnika, wybierając tą nas interesującą (ciągnik, tir, kontener), zwłaszcza pod względem ładowności. W bazie nie umkną nam pozostałe szczegóły – jeśli interesuje nas np. środek transportu z chłodnią, systemem GPS, podnośnikiem to również te kryteria znajdziemy w systemie.

Zarządzanie przejazdami na trasach

Wybrany kierowca i ustalony środek transportu o odpowiedniej nośności już za nami. Czas na logistykę transportu. SOT sprawdzi się w tym aspekcie znakomicie. System zapamiętuje powtarzające się kursy. Wklepuje je „z automatu”, co pozwala tworzyć rozkład jazdy. Poszczególne trasy mogą składać się z wielu pomniejszych celów, a w systemie będzie panował porządek.

W harmonogramie określa się godziny i dni kursów. Pozostaje jeszcze aspekt trasy – system, jak przystoi na dzisiejsze czasy – wspiera się łączem GPS. Cel? Rzecz jasna jak najszybsze dotarcie do celu, przy połączeniu wszystkich interesujących nas punktów – odbiorców zamówień. Miejmy jednak na uwadze, że przy dużych gabarytach przyda się wprawa doświadczonych kierowców, którzy nie zaryzykują wjazdu z wielotonowym ładunkiem na osiedlowe uliczki, nawet jeśli są istotnym skrótem.

Obsługa zamówień i współpraca z księgowością

System Obsługi Transportu zmierza ku całkowitej automatyzacji. Niemniej czynnik ludzki i „manualne” wprowadzanie zmian – np. pod nowy cykl zamówień, lub usunięcie starego – są tu możliwe. SOT daje możliwość kontroli przejazdów mających status „w drodze”. Operator ma wgląd w aktualną lokalizację kierowcy, system wyliczy mu przewidywany czas dojazdu, poda co zostało rozładowane itd. Uprawnieni do obsługi dysponują więc kompletną bazą danych, zarówno dla transportów zrealizowanych, tych w trakcie, jak również dopiero przewidzianych.

Dzięki SOT mamy ułatwiony dostęp do danych przewoźników. Przekłada się to na szybkie i bezbłędne rozliczenie. W obsłudze (możliwej do śledzenia) bierzemy pod uwagę takie czynniki jak koszt przejazdu, inny wkład operacyjny, również kary naliczone za spóźnienia lub uszkodzenia.

W dużych korporacjach całość SOT współgra z działem księgowości – dając szybki obraz wydajności transportu. Taką możliwość daje mechanizm tzw. alokacji kosztów. Dzięki temu inne jednostki organizacyjne szybko wiedzą, jakie nakłady ponosimy na transport.

Inne artykuły:

  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter