CTA

Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?

dodane: 02 grudzień przez: Daniel Filipek
Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?

Podnoszenie efektywności sprzedaży i zysków – ten cel przyświeca w każdym biznesie. Wraz z rozrostem firmy nie obędzie się bez inwestycji w sprawne systemy informatyczne i powiązane z nimi aplikacje. Jednym z innowacyjnych rozwiązań ostatnich lat, wdrażanym już przez kilka dużych polskich marek, np. Comarch, jest tzw. SFA.

Dla pracowników mobilnych w działach ze sprzedażą

Angielskobrzmiące „Sales Force Automation” może odpychać, ale to nic innego jak prosta aplikacja rozdzielająca zadania dla menedżerów, przedstawicieli handlowych, konsultantów, serwisantów. Nie da się ukryć, że rozrost biznesu wiąże się z równoległym wzrostem zadań, a tym samym ponoszeniem za nie dodatkowej odpowiedzialności. Tradycyjne polecenia przekazujemy niższym pionom częściej przez wewnętrzne systemy lub mailem niż w słownym obiegu informacji.

Zadziwiać w tym wszystkim może fakt, że cała dyspozycja zadań wychodzi do pracowników z mobilnego urządzenia. Merchandiserzy, konsultanci, handlowcy, czy menedżerowie będą mogli wdrażać politykę firmy z większym powodzeniem, właśnie dzięki rozwiązaniu SFA.

Raport pracy, podpowiedzi biznesowe

W przypadku sprzedaży sprawa szybkiej dyspozycji zadań ma szczególne znaczenie. Konkurencja nie śpi, stąd nieustanny wyścig na coraz nowsze narzędzia wspierające zarządzanie firmą. Rozwiązanie SFA pozwala podnieść efektywność pracy i zapewnić lepszy poziom obsługi klientów. Aplikacja ma wiele funkcji, pozwala raportować najistotniejsze aspekty pracy, proponować optymalne rozwiązania na przyszłość, podpowie jak zrealizować stawiany przez nas cel biznesowy.

Dlaczego SFA?

Mobilna dyspozycja zadań to przede wszystkim opłacalna inwestycja. Warto ją ponieść zwłaszcza w dużych zakładach – system z dużą dozą prawdopodobieństwa przełoży się na większą sprzedaż, przewyższającą nakłady na wdrożenie rozwiązań z aplikacji.

Desygnowanie poleceń przez SFA to nie tylko gwarancja szybkiego dotarcia. Dzięki usłudze informatycznej podejrzymy stan dostaw, wyniki sprzedaży, wskaźnik wysyłek dostarczonych przez serwisantów. Słowem – najistotniejsze z biznesowego punktu widzenia „zwroty” informacji. Dzięki nim lepiej czujemy rynek, co pozwala dokonywać korekt, uzupełniać stan (magazyn, sklepy), wycofać się z rozwiązań przynoszących straty.

Mobilne zarządzanie pracownikami z SFA jest proste i przyjemne. Na pierwszy rzut oka system pokazuje nam „kokpit menedżerski”. To porcja najważniejszych wskaźników dla koordynatorów w dziale IT. Interfejs jest czytelny i łatwy w obsłudze. Z dostępu do danych skorzystają również pracownicy terenowi. Dzięki temu mamy pewność, że praca odbywa się na aktualnych danych. Do tego pogłębiane są relacje z kontrahentami.

Kontrola nieprawidłowości

Aplikacja nie wyklucza się przy tym z innymi systemami, które już wcześniej działały w firmie. Jak przystało na system usprawniający przepływ kluczowych dla firm informacji posiada odpowiednie zabezpieczenia.

W praktyce działa jak typowy system kontroli i eliminacji niepożądanych zachowań pracowników. Brak asortymentu, niedostarczenie transportu (przez dostęp do map z wyznaczonymi trasami dla pracowników mobilnych), nieudane transakcja – żadnych rzeczy nie ukryjemy w systemie.

SFA to wsparcie dla firmowej sprzedaży. Gwarantuje lepsze planowanie i aktualne raportowanie działań. W praktyce przenosi się to na efektywniejsze wyniki pracy, a tym samym zyski.

Inne artykuły:

  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter