CTA

Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?

dodane: 22 listopad przez: Daniel Filipek
Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?

Praca biurowa od lat kojarzy się z komputerem, który ma zainstalowany komplet programów Microsoft Office. Ze świecą szukać tych, którzy nie zetknęli się z tym pakietem. Świat i technologia prą jednak cały czas do przodu. Tak samo Office, który od kilku lat proponuje narzędzia, dzięki którym popracujemy… skąd tylko chcemy. Efektywniej, taniej, zapewne szybciej.

Office odchodzi od pakietów programów na rzecz usług świadczonych w tzw. „chmurze”. Owszem, jeśli potrzebne są nam podstawowe programy typu Word, Excel, Outlook – poradzimy sobie z klasycznym pakietem, przedłużanym na miesiąc, rok, dwa lata.

Praktyka, zwłaszcza w pracy zdalnej, wskazuje, że warto postawić nie na pakiet programów z licencjami, a zestaw interesujących nas usług, do których potrzeba jedynie dostępu do sieci. Jeśli nie od razu, to w wieloletniej perspektywie. Dlaczego?

Kompletne usługi w „chmurze”

Po pierwsze, przy wielu obowiązkach służbowych, tj. wewnętrznej komunikacji, potrzebie skorzystania z czatu lub wideokonferencji, konieczności mailowania – z pomocą przyjdzie nam jedna platforma. Taka, która pozwoli wygodnie i szybko „przebierać” między wymienionymi wyżej funkcjami. Jeśli dodamy do tego biurową „klasykę” z pisaniem w Wordzie, czy tworzeniem prezentacji w PowerPoincie, to okaże się, że mamy wszystko, czego nam potrzeba.

Po drugie – z Office365 skorzystamy, jeśli tylko dysponujemy komputerem, laptopem, smartfonem czy tabletem z dostępem do Internetu. Powszechny dostęp do sieci jedynie utwierdza w przekonaniu, że kluczowych dla firmy plików nie trzeba już przechowywać na jednym urządzeniu, najczęściej w siedzibie.

Kolejny argument – prowadzenie biura z usługami w „chmurze” pozwala, w raz z upływem czasu, zaoszczędzić sporo środków. A zwłaszcza czasu, który, zwłaszcza przy prowadzeniu własnej działalności, często okazuje się na wagę złota. Płacimy tylko za te usługi (aplikacje), z których korzystamy w pracy biurowej. Pozwala to unikać wydatków, które ponieślibyśmy na utrzymanie infrastruktury na serwerze, ale i za programy, które okazują się w naszej pracy zbędne.

Czwarta sprawa – przy regularnej pracy w „chmurze” utrata danych staje się niemożliwa. Awaria sprzętu nie zagrozi zniknięciem istotnych dla nas informacji.

Aplikacje i pakiety – zdalne centrum dowodzenia

Office365 proponuje nam swoje usługi w dwóch grupach pakietów: „Business” (skierowanej do małych i średnich firm) oraz Enterprise (powyżej 300 użytkowników). W obu grupach mamy komplety z biurowymi narzędziami typu Word, Excel, PowerPoint. Podstawowa gama usług zawiera też dostęp do 1 terabajta wirtualnego dysku OneDrive. Przechowamy na nim nie tylko ważne dane. Będziemy mogli je dalej udostępniać upoważnionym osobom, a także synchronizować.

Przy intensywnej komunikacji wewnątrz firmy lub z bezpośrednio z klientem przyda się z kolei aplikacja „Skype for Business”. Do kontaktu wystarczy telefon lub aktywne łącze sieciowe.

Rozwój usług w Office365 nie mógłby obejść się bez mechanizmów zabezpieczających dane użytkowników. Otwieranie się na kolejne możliwości to też kolejne terabajty poufnych danych, a więc ryzyko ich wycieknięcia. Bezpieczeństwo zapewni nam, dzięki antyspamowym filtrom, aplikacja „Exchange Online”. Natomiast usługa „SharePoint” pozwoli szybko zarządzać dokumentami, a „Yammer” z powodzeniem zastąpi Facebooka lub Gadu-Gadu, za które zwykle gani nas szefostwo.

Firmowa sieć społecznościowa przyda się zwłaszcza przy projektach prowadzonych przez dłuższy czas z kilkoma osobami.

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter