CTA

Jak wdrożyć ERP

dodane: 26 październik przez: Daniel Filipek
Jak wdrożyć ERP

System ERP, czyli Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa, skrót z ang. Enterprise Resource Planning to oprogramowanie dla małych średnich firm, działające poprzez system aplikacji. Jego celem jest zintegrowanie w danej firmie wszelkich procesów zachodzących podczas zarządzania firmą. Systemy finansowo-księgowe, do których należy ERP tworzą interaktywne środowisko wspierające przedsiębiorcę prowadzącego firmę w zarządzaniu procesami biznesowymi na każdym polu oddziaływania: zarządzania finansami i księgowością, środkami trwałymi w firmie, marketingiem, sprzedażą wytwarzanych produktów, zakupami do produkcji, magazynem, zapasami, bezpośrednią produkcją i serwisem, projektem.

Podstawowe funkcje, jakie uruchamiane są w systemie ERP, to:

  • dostarczanie spójnych informacji ze wszystkich obszarów funkcjonowania firmy
  • umożliwienie definiowania oraz kontrolowania budżetu
  • zapewnienie możliwości elastycznej dekretacji księgowej
  • umożliwienie pełnego przeglądu bieżącej kondycji finansowej przedsiębiorstwa
  • zapewnienie szybkiego i łatwego dostępu do raportów i analiz
  • pomoc w  uporządkowaniu procesów i automatyzacji pracy
  • ułatwianie efektywnego wykorzystywania zasobów

System ERP zaczął powstawać w latach 50. XX wieku, jako system do zarządzania magazynem, a wraz z upływem lat rozszerzano jego funkcjonalność aż przekształcił się w wyczerpujący temat – system finansowo-księgowy.

ERP obejmuje całość procesów produkcji i dystrybucji mających miejsce w firmie. Zadaniem systemu jest integracja wszystkich procesów, ich uproszczenie oraz usprawnienie przepływu informacji powstałych wskutek podjętych działań. System ERP charakteryzuje się niezwykle przydatną funkcją, jaką jest możliwość wprowadzenia zmian w czasie rzeczywistym i dane te są dostępne już w momencie podejmowania decyzji.

ERP to system finansowo-księgowy pozwalający na pracę w sieci. Podstawowe cechy tego systemu, to:

  • dostęp do systemu za pomocą przeglądarek internetowych,
  • funkcje umożliwiające zarządzanie kontaktami z klientami firmy
  • narzędzia analityczne na poziomie Business Intelligence,
  • możliwość tworzenia serwisów internetowych, dostęp  z dostępem mają klienci i kontrahenci firmy

Podstawową zasadą dla skutecznego wdrożenia systemu finansowo-księgowego ERP jest właściwa komunikacja. I nie tyle komunikacja pomiędzy wszystkim stronami projektu, chociaż ma to też ogromne znaczenie ile komunikacja na tyle jasna i klarowna, aby każda ze stron rozumiała tak samo wszystkie cele stawiane projektowi. Aby wszystkie strony rozumiały i stworzyły jedną wspólną wizję docelowego kształtu systemu, poznały metody i środki jego wdrażania oraz rozumiały wymagania czasowe i organizacyjne dla całego projektu.

Wszystkie strony muszą być tak samo zaangażowane w proces wdrażania systemu, akceptować początkowe trudności, konieczność przeorganizowania być może zarządzania firmą, być przygotowanym na konkretne i nieuchronne decyzje, jakie muszą zapadać podczas wdrażania projektu.

Im większa firma, tym proces komunikacji ma większe znaczenie, szczególnie gdy firma jest rozproszona geograficznie. Uznaje się, że aby projekt zakończył się sukcesem i z sukcesem był wdrażany w długim okresie czasu, każdy pracownik firmy powinien znać cele projektu w perspektywie bezpośredniej dla pracownika oraz w odległej dotyczącej całej firmy.

Kluczowym elementem wdrażania systemu ERP jest wnikliwe zdefiniowanie wymagań, jakie w przyszłości będzie musiał spełniać nowy system. Należy po obu stronach projektu rozpoznać potrzeby danej firmy oraz problemy, z jakimi się aktualnie zmaga. Pisemna wersja projektu musi zawierać spójny, rzetelny i jasny opis wszystkich procesów zachodzących w firmie. Dopiero w kroku następnym następuje projekt optymalizacji tych procesów i wzajemne ich powiązanie. Wszystkie decyzje podejmowane na etapie projektu powinny mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości, tak aby firma była w stanie im sprostać. Dlatego na tym etapie ważne jest zaangażowanie w projekt osób, które posiadają największą wiedzę o kolejnych rozpatrywanych procesach.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-erp-dla-msp/erp-2/

 

Inne artykuły:

  • Jak odzyskać skasowane pliki?
  • Co to jest przetwarzanie danych osobowych?
  • Co to jest przestępczość komputerowa?
  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter