CTA

Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?

dodane: 14 październik przez: Daniel Filipek
Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?

Oprogramowanie dla firm, wspomaga ich ogólne działanie. W zależności od wielkości, branży działalności czy też potrzeb, wyróżnia się kilka podstawowych aplikacji dedykowanych dla danego przedsiębiorstwa.

Branża działalności

To pierwsze, ale nie jedyne kryterium. Każda firma powiązana jest z danym sektorem usług. Magazyny, wymagają dla przykładu logistycznego wspomagania. Zupełnie inaczej funkcjonuje podmiot produkcyjny. W zależności od ogólnej predyspozycji przedsiębiorstwa, dobiera się odpowiednie oprogramowanie do jego działania.

Wielkość przedsiębiorstwa

Tutaj sprawa jest prosta. Nie chodzi o samo zastosowanie oprogramowania, ale jego ogólne koszty w budżecie. Większe podmioty na rynku, posiadają również znacząco większe możliwości finansowe. Dzięki temu, mogą zastosować bardziej dokładne aplikacje dedykowane do ich działalności. Czasami, inwestycja w oprogramowanie opłaca się również mniejszym potentatom. Przed wyborem oprogramowania, należy w takim wypadku sporządzić kalkulację. Odpowiednie zestawienie kosztów, wpłynie na podjęcie świadomej, korzystnej decyzji.

Ogólne potrzeby

Osoby zarządzające danym przedsiębiorstwem, posiadają pełnię wiedzy na temat jego funkcjonowania. Dzięki licznym raportom oraz opiniom, mogą podejmować decyzje skutecznie wpływające na ogólne wyniki firmy. Oprogramowanie dla przedsiębiorstw, bardzo często służy do podniesienia owych wyników. Chodzi o usprawnienie funkcjonowania, lepszą kontrolę lub też wygodniejszą formę przeglądu raportów. Za te wszystkie aspekty odpowiedzialne są osoby decyzyjne, które doskonale znają kondycję a także możliwości przedsiębiorstwa.

Przykłady programów dedykowanych

Chociaż na rynku istnieje wiele programów dedykowanych, nie ma sensu opisywanie ich wszystkich. Oto kilka najciekawszych rozwiązań dla przedsiębiorstw.

WMS okaże się użytecznym narzędziem dla osób kontrolujących pracę magazynu. Pozwala na usprawnienie procesów logistycznych w przedsiębiorstwie a także lepszą współpracę pomiędzy pracownikami. To doskonałe narzędzie, które organizuje czas zatrudnionym a także mierzy efekty ich wysiłków. Przyda się jako pomoc przy zarządzaniu dużymi oraz małymi przestrzeniami magazynowymi.

Dla firm sprzedażowych, zaleca się korzystanie z systemu CRM. Oprogramowanie to wpływa korzystnie na relacje z klientem. Zbiera informacje na temat poprzednich zakupów oraz głównej grupy docelowej firmy. To bezcenna aplikacja dla wszystkich osób zajmujących się marketingiem. Dzięki niej, powstają bardziej trafne kampanie reklamowe. Możliwe staje się również kompleksowe porównanie wyników z oczekiwaniami stawianymi przez zarząd.

Nieco inaczej, ale również w branży handlowej – działa system POS. Oprogramowanie przydaje się w wypadku posiadania sklepów internetowych. Dzięki swoim możliwościom, pozwala na kontrolowanie stanu sklepu a także integruje poszczególne oprogramowania z urządzeniami znajdującymi się w firmie. System sprzedaży POS wraz z CRM to dwa narzędzia, które czasami ze sobą współpracują. W dobie rozwoju sieci, to właśnie Internet jest jednym z głównych kanałów sprzedażowych.

Oprogramowanie dla transportu to ostatni z przykładów prezentowanych tutaj. Wpływa na korzystne zarządzanie grupą spedycyjną. Znacząco usprawnia również same procesy logistyczne. Umożliwia ustalanie tras, nieustanne kontaktowanie się z pracownikami czy też kontrolę nieuczciwych członków załogi. Możliwości oprogramowania, docenią zwłaszcza osoby odpowiedzialne za spedycję towarów. Dzięki zastosowaniu go, możliwe staje się dokładniejsze planowanie działań oraz konfrontowanie ich z oczekiwaniami stawianymi przez firmę.

Nowoczesny krok w przód…

Chociaż istnieje wiele aplikacji na rynku, warto zastanowić się nad wyborem tej odpowiedniej. Tylko właściwy, świadomy zakup, dostarczy firmie wymiernych korzyści. W zależności od specjalizacji, budżetu oraz potrzeb, należy umiejętnie dobrać oprogramowanie do naszych celów oraz ogólnej branży działalności.

Nowoczesne przedsiębiorstwo wykorzystuje nowinki technologiczne we własnym funkcjonowaniu. Postęp towarzyszy stale nam wszystkim, warto umiejętnie wykorzystywać możliwości, które daje.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://www.itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter