Wersja Polska English Version
Visit Us On FacebookVisit Us On Linkedin

Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes

dodane: 02 Październik przez: Daniel Filipek
Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes

System B2B to nic innego, jak oprogramowanie e-commerce, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kontrahentów biznesowych.

Skrót nazwy pochodzi z języka angielskiego i określa “business-to-business. Przede wszystkim oznacza (określa) on transakcje pomiędzy dwoma (i więcej) przedsiębiorstwami, tudzież partnerami biznesowymi. B2B jest internetową platformą, a także pewnego rodzaju centrum z przeznaczeniem do kontaktu z klientem. Stosowany jest on przede wszystkim na każdym etapie transakcji handlowej, takim jak utworzenie oferty, potwierdzenie odbioru, płatności, realizacja zamówienia, a także i rozpatrzenie reklamacji. System jest w pełni zautomatyzowany oraz pomaga w szybkim tempie obsłużyć klientów i przyjąć zamówienia. Owo oprogramowanie ecommerce samodzielnie tworzy i grupuje między innymi producentów, dostawców oraz pośredników handlowych, a następnie stopniowo rozbudowuje dane ogniwa. Taka sieć umożliwia bez trudu usprawnić przesyłanie danych oraz łączliwość informacji związanych ze sprzedażą czy też terminami dostaw. Co więcej – przedsiębiorstwa stosujące B2B mają możliwość rozszerzania tak zwanego łańcucha o kolejne elementy, do których zalicza się planowanie, magazynowanie, serwis oraz przewidywanie.

 

Jeden system, różne rynki

Platformę ecommerce B2B można podzielić na dwa rodzaje (sposoby wymiany handlowej) e-rynków:

– rynek wertykalny;

– rynek horyzontalny.

Pierwszy z nich dotyczy przede wszystkim oznacza wymianę handlową w strefie tylko jednego sektora, tudzież kategorii branżowej. Tenże rynek pozwala sprzedawać jedynie towary mające związek bezpośrednio z ich produkcją. Rynek horyzontalny natomiast to wymiana na obszarze wielu gałęzi handlowych. Wówczas sprzedaż nie jest bezpośrednio związana ze ściśle określonymi produkowanymi przedmiotami. Platforma ecommerce pozwala wprowadzać internetowy model biznesowy, który umożliwia prowadzenie transakcji pomiędzy kontrahentami.

 

Różne rodzaje usług online

System business-to-business posiada kilka rodzai usług, do których można zaliczyć między innymi aplikacje dzierżawione, oprogramowanie z przeznaczeniem w informatycznym środowisku firmy oraz cyfrowe. Są to podstawowe pojęcia w zakresie funkcjonowania platformy ecommerce B2B. Pierwsza z nich oznacza to, iż określone usługi są udostępniane w trybie ASP i nie wymagają od przedsiębiorstwa zakupu licencji, tylko zawarcia umowy na tak zwaną dzierżawę usługi online. Aplikacja dzierżawiona jest przechowywana – co ważniejsze – na serwerze dostawcy, dlatego też firmy stosujące tenże system mają do niej dostęp za pomocą Internetu – przeglądarki, bądź terminalu. Jednocześnie należy zaznaczyć, iż wszelakie informacje i dane aplikacji są w pełni poufne i nieudostępniane osobom trzecim. Oprogramowanie z kolei dla środowiska informatycznego jest dostępne dopiero po zakupie licencji. Pozwala ono dostosowywać funkcjonalność aplikacji do potrzeb użytkownika platformy ecommerce.

Cyfrowy rodzaj e-usługi jest dostępny tylko i wyłącznie dla użytkowników uprawnionych oraz zarejestrowanych na danym portalu, bądź platformie online.

Podstawowe sposoby realizacji zamówień za pomocą systemu B2B

Platforma ecommerce B2B jest dzielona na dwa różne sposoby realizacji zakupów, które nazywane się odpowiednio:

– eProcurement;

– model aukcyjno-przetargowy.

eProcurement oznacza przede wszystkim organizację metody i sposobu zaopatrzenia, która jest oparta o najnowsze rozwiązania systemowe. Sposób ten pozwala zawiązać bezkonfliktową współpracę pomiędzy kupującym, a jego dostawcami. eProcurement obejmuje przed wszystkim cały system zaopatrzeniowy, takie jak przyjęcie zgłoszenie czy potwierdzenie płatności. Jest on w pełni zautomatyzowany.

Drugi model służy do zakupów jednorazowych, bądź negocjowania warunków kontraktowych na zakupy cykliczne. Transakcje wówczas odbywają się w ramach aukcji, czyli wyboru najlepszej z przedstawionych wcześniej ofert. Sposób ten pozwala określić czas aukcji, a także umożliwia zmienianie ofert w celu ich uatrakcyjnienia.

Do niewątpliwych zalet platformy ecommerce zaliczyć można przede wszystkim pełną automatyzację, łatwość w kontaktach z klientami oraz bezproblemowe ustalanie ceny danych produktów.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/biznes-w-internecie/system-b2b/

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Od 20 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Kompetentni, operatywni, skuteczni. Sprawdź nas.

Dostarczamy rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Polecaj

Jak nas znaleźć

ITCenter
Computer Media Consultants Sp. J.


ul. Romera 10
02-784 Warszawa

KRS: 0000132438
NIP: 5361326240
Wersja na komputer
Scroll Up