CTA

Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes

dodane: 02 październik przez: Daniel Filipek
Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes

System B2B to nic innego, jak oprogramowanie e-commerce, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kontrahentów biznesowych.

Skrót nazwy pochodzi z języka angielskiego i określa „business-to-business. Przede wszystkim oznacza (określa) on transakcje pomiędzy dwoma (i więcej) przedsiębiorstwami, tudzież partnerami biznesowymi. B2B jest internetową platformą, a także pewnego rodzaju centrum z przeznaczeniem do kontaktu z klientem. Stosowany jest on przede wszystkim na każdym etapie transakcji handlowej, takim jak utworzenie oferty, potwierdzenie odbioru, płatności, realizacja zamówienia, a także i rozpatrzenie reklamacji. System jest w pełni zautomatyzowany oraz pomaga w szybkim tempie obsłużyć klientów i przyjąć zamówienia. Owo oprogramowanie ecommerce samodzielnie tworzy i grupuje między innymi producentów, dostawców oraz pośredników handlowych, a następnie stopniowo rozbudowuje dane ogniwa. Taka sieć umożliwia bez trudu usprawnić przesyłanie danych oraz łączliwość informacji związanych ze sprzedażą czy też terminami dostaw. Co więcej – przedsiębiorstwa stosujące B2B mają możliwość rozszerzania tak zwanego łańcucha o kolejne elementy, do których zalicza się planowanie, magazynowanie, serwis oraz przewidywanie.

 

Jeden system, różne rynki

Platformę ecommerce B2B można podzielić na dwa rodzaje (sposoby wymiany handlowej) e-rynków:

– rynek wertykalny;

– rynek horyzontalny.

Pierwszy z nich dotyczy przede wszystkim oznacza wymianę handlową w strefie tylko jednego sektora, tudzież kategorii branżowej. Tenże rynek pozwala sprzedawać jedynie towary mające związek bezpośrednio z ich produkcją. Rynek horyzontalny natomiast to wymiana na obszarze wielu gałęzi handlowych. Wówczas sprzedaż nie jest bezpośrednio związana ze ściśle określonymi produkowanymi przedmiotami. Platforma ecommerce pozwala wprowadzać internetowy model biznesowy, który umożliwia prowadzenie transakcji pomiędzy kontrahentami.

 

Różne rodzaje usług online

System business-to-business posiada kilka rodzai usług, do których można zaliczyć między innymi aplikacje dzierżawione, oprogramowanie z przeznaczeniem w informatycznym środowisku firmy oraz cyfrowe. Są to podstawowe pojęcia w zakresie funkcjonowania platformy ecommerce B2B. Pierwsza z nich oznacza to, iż określone usługi są udostępniane w trybie ASP i nie wymagają od przedsiębiorstwa zakupu licencji, tylko zawarcia umowy na tak zwaną dzierżawę usługi online. Aplikacja dzierżawiona jest przechowywana – co ważniejsze – na serwerze dostawcy, dlatego też firmy stosujące tenże system mają do niej dostęp za pomocą Internetu – przeglądarki, bądź terminalu. Jednocześnie należy zaznaczyć, iż wszelakie informacje i dane aplikacji są w pełni poufne i nieudostępniane osobom trzecim. Oprogramowanie z kolei dla środowiska informatycznego jest dostępne dopiero po zakupie licencji. Pozwala ono dostosowywać funkcjonalność aplikacji do potrzeb użytkownika platformy ecommerce.

Cyfrowy rodzaj e-usługi jest dostępny tylko i wyłącznie dla użytkowników uprawnionych oraz zarejestrowanych na danym portalu, bądź platformie online.

Podstawowe sposoby realizacji zamówień za pomocą systemu B2B

Platforma ecommerce B2B jest dzielona na dwa różne sposoby realizacji zakupów, które nazywane się odpowiednio:

– eProcurement;

– model aukcyjno-przetargowy.

eProcurement oznacza przede wszystkim organizację metody i sposobu zaopatrzenia, która jest oparta o najnowsze rozwiązania systemowe. Sposób ten pozwala zawiązać bezkonfliktową współpracę pomiędzy kupującym, a jego dostawcami. eProcurement obejmuje przed wszystkim cały system zaopatrzeniowy, takie jak przyjęcie zgłoszenie czy potwierdzenie płatności. Jest on w pełni zautomatyzowany.

Drugi model służy do zakupów jednorazowych, bądź negocjowania warunków kontraktowych na zakupy cykliczne. Transakcje wówczas odbywają się w ramach aukcji, czyli wyboru najlepszej z przedstawionych wcześniej ofert. Sposób ten pozwala określić czas aukcji, a także umożliwia zmienianie ofert w celu ich uatrakcyjnienia.

Do niewątpliwych zalet platformy ecommerce zaliczyć można przede wszystkim pełną automatyzację, łatwość w kontaktach z klientami oraz bezproblemowe ustalanie ceny danych produktów.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/biznes-w-internecie/system-b2b/

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter