CTA

Na czym polega integracja systemów informatycznych?

dodane: 19 wrzesień przez: Daniel Filipek
Na czym polega integracja systemów informatycznych?

Rozwiązania IT cieszą się szerokim zainteresowaniem. Usługi programistyczne wpływają w skuteczny sposób na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Bardzo często, w wypadku większych firm – w pewnym momencie konieczne staje się przeprowadzenie integracji wielu systemów informatycznych.

Kilka różnych systemów…

W firmach najczęściej spotyka się sytuację, w które działa nie jeden a wiele różnych systemów informatycznych. Można wyróżnić tutaj chociażby system obsługi klientów, zarządzania produkcją czy też księgowości.

Co istotne, każdy z nich jest odmienny. Posiada inne funkcje, które ciężko byłoby zawrzeć w jednym, spójnym oprogramowaniu. Procesy integracji przeprowadza się po to, aby odmienne systemy mogły się ze sobą komunikować oraz współpracować. Chociaż różnią się przeznaczeniem, to bardzo często wykorzystują te same dane oraz urządzenia. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby je połączyć.

Kiedy powinno się integrować systemy informatyczne?

Usługi programistyczne znajdą swoje zastosowanie nie tylko w dużych przedsiębiorstwach. Ważna w tym wypadku jest nie sama wielkość, ale profil działalności firmy.

Z integracji systemów korzysta się w momencie, w którym zależy nam na scaleniu odmiennych systemów. W jakim celu? Dla przykładu, poprawy komunikacji w poszczególnych oddziałach firmy lub też ułatwienia wymiany danych pomiędzy różnymi systemami.

Decyzja o rozpoczęciu integracji towarzyszy również często wdrażaniu nowych rozwiązań informatycznych. Samo jej zastosowanie, jest korzystne z ekonomicznego punktu widzenia. Zmniejsza bowiem koszty utrzymania wielu systemów.

Na czym polega integracja?

Na samym początku trzeba zaznaczyć jasno – nie wszystkie systemy łatwo poddają się procesowi. Usługi programistyczne czasami wymagają bardziej skomplikowanych działań. Wszystko zależy od oprogramowania, które posiada dane przedsiębiorstwo.

Integracja systemów to w dużym uproszczeniu, uzyskanie synergii między nimi. Korzyść płynąca z połączenia jest większa od sumy korzyści posiadania osobnych systemów. Ta ogólna zasada pozwala określić, kiedy warto łączyć ze sobą odmienne systemy informatyczne.

Najłatwiejszy proces integracji to ten łączący oprogramowania o otwartym kodzie źródłowym (z ang. open source). Stosunkowo przyjazne dla programisty są również rozwiązania zawierające specjalny interfejs – API. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby usługi programistyczne wykonać również w innych warunkach. Zdecydowana większość systemów, da się zintegrować z innymi jednostkami. Oczywiście, wymaga to większego nakładu pracy a co za tym idzie środków finansowych. Scalenie systemów możemy ogólnie podzielić na jednostronne oraz dwustronne.

Integracja jednostronna oraz dwustronna

Oba pojęcia brzmią na pozór niezrozumiale, ale odróżnienie ich jest bardzo intuicyjne. Najczęściej, w wypadku skomplikowanego oprogramowania w firmie, stosuje się integrację jednostronną. Wiąże się to z mniejszą ilością pieniędzy na wykonanie tej specjalistycznej usługi. Czym różni się taki proces?

W wypadku integracji jednostronnej, dane płyną tylko w jednym kierunku. Jeden system je wysyła, drugi z kolei odbiera. Jest to bardzo często wystarczający sposób integracji, który łączy kluczowe elementy działalności przedsiębiorstw. Naturalnie, to także tańsze rozwiązanie. Pozwala na zaoszczędzenie kapitału firmy.

Kompleksowe połączenie systemów wiąże się z integracją dwustronną. Rozwiązanie to jest o wiele bardziej efektywne, ale również w niektórych warunkach bardzo drogie. Oczywiście, funkcjonalność jest tutaj o wiele większa. Jak zatem widać, oba rozwiązania posiadają swoje zalety a także wady.

Podsumowanie

Dane przedsiębiorstwo przed wykonaniem, musi wybrać dany rodzaj połączenia. Przy podejmowaniu decyzji, warto zwrócić uwagę na ogólne koszty, przydatność rozwiązania oraz możliwości posiadanego oprogramowania. Wszystko to wpływa na ogólną jakość procesu a także zadowolenie firmy. Prawidłowo przeprowadzona integracja, niesie ze sobą wiele korzyści, uwydatniających się w krótkim czasie.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/integracja-systemow-informatycznych/

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter