CTA

Jak działa helpdesk?

dodane: 14 wrzesień przez: Daniel Filipek
Jak działa helpdesk?

Problemy natury informatycznej bardzo często dotykają przedsiębiorstwa. W zależności od stopnia skomplikowania, wpływają na działalność firm w większym bądź też mniejszym stopniu. Usługa, która umożliwia sprawne usuwanie awarii to tzw. helpdesk.

Profesjonalna obsługa

Prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa oparte jest na sprawnym, intuicyjnym systemie informatycznym. Efektywne cele osiąga się dzięki odpowiedniemu eksploatowaniu narzędzi biznesowych. Tymczasem nawet drobne awarie, mogą w skuteczny sposób zdezorganizować działania firmy.

Posiadanie odpowiedniego zaplecza IT pozwala na efektywne oraz komfortowe użytkowanie systemu. Niewielkie defekty, usuwane są na bieżąco, dlatego też nie wpływają w znaczący sposób na funkcjonowanie firmy. Helpdesk jest zatem narzędziem, które pozwala na sprawne rozwiązywanie bieżących problemów. Wszystko po to, aby zapewnić maksymalny komfort działań poszczególnym pracownikom.

Jak właściwie działa helpdesk?

Do kontaktu z firmą informatyczną, wykorzystywane są różne kanały komunikacyjne. Można wyróżnić tutaj chociażby systemy obsługi zgłoszeń czy też pomoc zdalną. Wszystko zależy od problemu oraz bieżących potrzeb osoby zgłaszającej defekt. Wiele awarii można rozwiązać bez ingerencji w ogólną pracę firmy. Bardziej poważne ,,dolegliwości” systemu, wymagają specjalistycznej wiedzy oraz szybkiego działania prewencyjnego.

Helpdesk korzysta z wielu źródeł komunikacji między obiema stronami. Czas potrzebny na skontaktowanie się ze specjalistą skraca się zatem do minimum. Zastosowanie nowoczesnych narzędzi, pozwala na szybkie zgłoszenie problemu a następnie natychmiastową diagnozę. Całość procesu nie prowadzi zatem do długofalowej dezorganizacji pracy firmy. Jak zaś wiadomo, czas w biznesie to po prostu pieniądz.

Usługi

Chociaż sam helpdesk to pojęcie bardzo szerokie, najczęściej firmy informatyczne w umowach określają swoje kompetencje w tym zakresie. Najczęściej oferowane usługi to:

  • usuwanie awarii oprogramowania oraz sprzętu
  • instalacja oraz konfiguracja oprogramowania
  • wsparcie eksploatacyjne
  • dbanie o system zabezpieczeń dla sprzętu
  • szkolenie oraz doradztwo dla pracowników firmy
  • rejestrowanie zgłoszeń oraz wsparcie merytoryczne z zakresu informatyki.

Jak zatem widać, zakres działań jest bardzo duży. Całość procesu nie ogranicza się tylko i wyłącznie do usuwania powstałych awarii. Najlepiej bowiem, aby do takowych w ogóle nie doszło. Usługi wchodzące w skład helpdesku są dopasowane do rozmiaru przedsiębiorstwa oraz jego formy działalności.

Zalety zastosowania rozwiązania

Na tę formę wsparcia decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw. Kompleksowa obsługa informatyczna wpływa bezpośrednio na efektywność działań pracowników. To niebywały komfort dla członków zespołu firmy. Świadomość otrzymania szybkiej pomocy w nawet najbardziej skomplikowanych problemach, pozwala w pełni skupić się na celu działalności firmy oraz własnych zadaniach.

Helpdesk oferuje dostęp do specjalistów z branży IT. Osoby z odpowiednimi kompetencjami, służą pomocą przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Napotykane problemy znajdują szybkie rozwiązanie. Dzięki profesjonalistom, przedsiębiorstwo może się skupić tylko i wyłącznie na generowaniu właściwego zysku.

Zalety tej formy, docenią duże przedsiębiorstwa, w których ilość sprzętu bardzo często nie pozwala na wykorzystywanie półśrodków. Nowoczesne metody pozwolą również na lepsze funkcjonowanie małych czy też średnich podmiotów. Dzięki wykorzystaniu helpdesku – cały sprzęt oraz oprogramowanie znajdzie się pod stałą kontrolą.

Podsumowanie

Zaistnienie w sieci to element działalności większości firm oraz przedsiębiorstw. Obecność w niej stała się nie zaletą, ale wymogiem skutecznej pracy. Przy kompleksowych działaniach, warto posiadać ,,stróża” czuwającego nad bezpieczeństwem całości sprzętu oraz oprogramowania. Wszystko po to, aby nagle pojawiające się problemy, nie pokrzyżowały planów firmy w kluczowych momentach.

Sprawne narzędzia helpdesku pomagają firmom na całym świecie. Dzięki nim, przedsiębiorstwa mogą w pełni skupić się na najważniejszym – generowaniu zysku.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/obsluga-informatyczna/helpdesk/

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Na rynku od 1997 roku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

Jesteśmy ekspertami w Transformacji Cyfrowej.

Kompetentni, operatywni, skuteczni.

Rozumiemy Twój biznes - sprawdź nas.


Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Jak nas znaleźć

ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

KRS: 0000779010
NIP: 9512481556

© ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter