CTA

Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?

dodane: 30 sierpień przez: Daniel Filipek
Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?

Oprogramowanie dla transportu to narzędzie, z którego przedsiębiorstwa korzystają coraz częściej. Własna flota pojazdów wymusza w tym wypadku posiadanie sprawnego systemu spedycji. Dzięki dedykowanym rozwiązaniom, uzyskuje się optymalne wykorzystywanie zasobów oraz budżetu danej firmy.

Kompletność działań

Organizacja a także nadzór środków transportu nie należą do łatwych procesów. Planowanie w tym wypadku, wymaga uwzględnienia wielu składowych. Przy trasach warto wspomnieć chociażby o płatnych drogach czy też umiejętnym łączeniu lokacji docelowych.

Tymczasem optymalny proces transportu wpływa bezpośrednio na finanse przedsiębiorstwa. Właściwa alokacja zasobów a także floty pojazdów, gwarantuje oszczędność czasu oraz pieniędzy.

Monitoring GPS

Narzędzie innowacyjne, przydatne zwłaszcza dla osób odpowiedzialnych za samochodowe floty firmowe. Dzięki jego zastosowaniu, możliwa jest stała kontrola pojazdów. Działanie monitoringu opiera się na nadajnikach GPS, montowanych w samochodach służbowych. Dzięki zainstalowanym modułom, odbierane są sygnały, wyznaczające następnie współrzędne geograficzne. Te zaś, przesyłane są za pośrednictwem sieci GSM do serwerów znajdujących się w bazie firmy.

Rozwiązanie to niesie niewątpliwe korzyści dla poszczególnych przedsiębiorstw. Pozwala na optymalizację pracy zawodowych kierowców czy też handlowców. Zastosowanie monitoringu, skutecznie wpływa na ograniczenie zużycia paliwa oraz ogólny wzrost efektywności.

Pomocne oprogramowanie

Do zadań osoby odpowiedzialnej za transport, należy bieżące kontrolowanie sytuacji na drogach. Dzięki możliwościom dedykowanego oprogramowania, firma uzyska niezbędne narzędzie wspomagające pracę. Dobre oprogramowanie wpływa między innymi na:

  • planowanie tras
  • porządkowanie harmonogramu zleceń
  • analizę kosztów
  • kontrolę rozładunków
  • rozliczanie pojazdów a także kierowców.

Zalety dla spedytorów

Dzięki zastosowaniu oprogramowania, otwiera się niezawodny i stały kanał informacyjny pomiędzy kierowcą a spedytorem. Za jego pośrednictwem, możliwe jest wyznaczenie dokładnej trasy dla jadącego. Znacząco ułatwia to procesy logistyczne, które bardzo często ,,kuleją”, zwłaszcza w mocno rozbudowanych firmach. Proste narzędzia sprawdzają się tutaj bardzo dobrze i umiejętnie łagodzą problem.

Dodatkowo, specjalny system rozlicza faktyczne zużycie paliwa z podziałem na dane auta. To bardzo przydatne narzędzie kontroli, które zapobiega nagłym ,,ubytkom” paliwa czy też nieplanowanemu tankowaniu pojazdu. Raporty wynikające z pomiarów, pozwalają na wykonanie stosownych korekt w przyszłości. Wszystko po to, aby sam proces spedycji stał się możliwie efektywny.

Wdrożenie oprogramowania pozwala również na dokładniejszą kontrolę czasu pracy danego kierowcy. Dzięki temu, wpływa bezpośrednio na ich rozliczanie. To bardzo skuteczne działanie przeciwko nieuczciwym pracownikom, którzy nadużywają często własnej pozycji w firmie. Zaoszczędzone środki, dane przedsiębiorstwo powinno zauważyć w swoim budżecie bardzo szybko.

Wpływ na kierowców

Oprócz kluczowych funkcji takich jak rozliczanie paliwa czy też kontrola czasu właściwej pracy, system pozwala również na wiele dodatkowych działań. Często są one opcjonalne, ale każdy komponent istotnie wpływa na ogólny proces spedycji. Wśród nich wymienić można chociażby:

  • rozliczanie wykorzystania samochodów do celów prywatnych i służbowych
  • import bazy klientów w celu łatwiejszego ustalania dojazdów
  • kontrolę pracy handlowców a także stylu ich jazdy (istnieje możliwość tworzenia rankingu najbardziej efektywnych kierowców)
  • tworzenie harmonogramów dla pracowników firmy
  • kontrola emisji dwutlenku węgla w poszczególnych pojazdach.

Podsumowanie

Jak zatem można zauważyć, oprogramowanie stanowi olbrzymią pomoc dla osób decyzyjnych w przedsiębiorstwie. Znacząco wspomaga proces działania firmy oraz ułatwia kontakt między poszczególnymi pracownikami.

To nieoceniona pomoc przy funkcjonowaniu dużych, ale również średnich firm. Na rozwiązanie decydują się coraz częściej również małe podmioty, które zauważają wydatne korzyści z funkcjonowania systemu.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/oprogramowanie-dla-transportu/

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter