CTA

Administracja siecią komputerową

dodane: 01 sierpień przez: Daniel Filipek
Administracja siecią komputerową

Administracja siecią polega na stałym czuwaniu nad bezpieczeństwem i wydajnością systemów. Można inaczej nazwać ją monitorowaniem i diagnostyką sieci.

Dlaczego zarządzanie siecią jest tak ważne?

Umiejętność profesjonalnej administracji sieci pozwoli uchronić ją przed:

  • problemami wynikającymi z nieodpowiedniej konfiguracji sieci
  • działaniami szkodliwego oprogramowania
  • aktywnościami nieuprawnionych użytkowników
  • złośliwymi programami śledzącymi otwarte porty

W ten sposób nie tylko nadzorujemy wszystkie procesy, ale też dbamy o jakość zainstalowanych urządzeń i infrastruktury, a jest to szczególnie ważne, kiedy prowadzimy własny biznes. Jednak w bardzo wielu przedsiębiorstwach i urzędach nie można sobie wyobrazić pracy bez wspólnej sieci, która na przykład gromadzi bazy danych. Nawet mała awaria sieci może zakłócić pracę wielu ludzi, więc istotne jest to, aby monitorować zachodzące zmiany i podejrzane zjawiska. Zazwyczaj zajmuje się tym administrator sieci.

Przydatne funkcje

Administrator sieci korzysta z narzędzi, które powinny głównie monitorować dostępność wielu urządzeń w sieci, ich adresy IP oraz czas odpowiedzi wybranych serwerów. Ważne jest to, czy proponowany moduł zawiera możliwość informowania w czasie rzeczywistym o pojawiających się błędach. Chodzi tu o sytuacje takie, jak brak odpowiedzi urządzenia przez jakiś czas. Dobrze, gdyby program był wyposażony w funkcję eksportowania danych do plików w najbardziej znanych formatach tekstowych, takich jak arkusze kalkulacyjne czy *.html. Dzięki temu nie będzie problemów z wygodnym przeglądaniem i przeanalizowaniem otrzymanych informacji z możliwością modyfikowania ich, w celu późniejszego wykorzystania. Może to usprawnić tworzenie raportów i sprawozdań.

Jak działa profesjonalny program administrujący sieć?

Cechuje go kilka rzeczy:

  • pozwala na uzyskanie wyczerpujących informacji o komputerach w danej sieci
  • udostępnia wszystkie potrzebne dane, takie jak: uruchomione serwisy, procesy i ogólne informacje
  • umożliwia edytowanie rejestru i tworzenie własnych zapytań
  • dzięki niemu na bieżąco można obserwować, co dzieje się z każdym komputerem podłączonym do sieci, mając nad nim pełną kontrolę

Ważnymi modułami przy zarządzaniu siecią są skanery sieci, portów i serwisów. Ich główne zadanie to wykrywanie komputerów podłączonych do danej sieci, identyfikacja usług uruchomionych na wykrytych urządzeniach oraz sprawdzanie działania serwisów, z których korzystają użytkownicy naszej sieci.

Dość istotną funkcją jest także monitorowanie wszystkich przychodzących i wychodzących z komputera połączeń oraz wszystkich portów, które są otwarte. Należy pamiętać też o sprawdzaniu na bieżąco przepustowości sieci oraz jakości sprzętu sieciowego w sieci LAN.

Warto zwrócić się do profesjonalistów

Często w firmie nie ma miejsca na kolejną specjalnie zatrudnioną osobę, która zajmowałaby się zarządzaniem siecią. Na szczęście można zgłosić się z tym do profesjonalistów. ITCenter proponuje administrację sieci, przez co rozumie:

  • dbałość o sprawne działanie urządzeń w firmie
  • doradztwo w wyborze nowego sprzętu
  • bezpieczny dla biznesu dostęp do Internetu
  • wdrożenie systemów zabezpieczeń zapewniających ochronę systemów IT
  • ciągłość działania systemów IT oraz kontrolę ich pracy, w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia błędów i awarii
  • tworzenie, wdrażanie i nadzór systemów archiwizacji i backupu
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie strategiczne ważnych aplikacji

Podsumowanie

Administracja siecią komputerową ma na celu dbanie o bezpieczeństwo sieci poprzez stałą kontrolę tego, co się dzieje z naszymi urządzeniami. Dzięki analizie danych, które otrzymujemy, istnieje możliwość szybszego wykrycia szkodliwego oprogramowania czy działań nieuprawnionych użytkowników. Dzięki nieustannemu monitorowaniu systemów można szybciej wykryć błędy i awarie, które mogłyby zaszkodzić sprawnemu działaniu firmy czy przedsiębiorstwa. Profesjonalne zarządzanie siecią to również oszczędność czasu i pieniędzy, które trzeba by poświęcić na usuwanie awarii. Na szczęście nie trzeba daleko szukać pomocy – można zgłosić się z prośbą o administrację sieci do ITCenter.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/zarzadzanie-systemem-informatycznym/administracja-siecia/

Inne artykuły:

  • Jak odzyskać skasowane pliki?
  • Co to jest przetwarzanie danych osobowych?
  • Co to jest przestępczość komputerowa?
  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter