CTA

Zalety outsourcingu IT

dodane: 23 lipiec przez: Aleksandra Brodzka
Zalety outsourcingu IT

Coraz więcej firm decyduje się na zewnętrzny serwis informatyczny. Jest wiele powodów takiego rozwiązania i warto już teraz się z nimi zapoznać.

1. Cięcie kosztów

Bez wątpienia korzystanie z outsourcingu jest bardzo ekonomiczne i pozwala na ograniczenie wydatków na obsługę technologiczną. Niestety wyposażenie firmy w sprawną sieć i sprzęty samo w sobie jest już potężnym wydatkiem – wielu przedsiębiorców martwi się tym obciążeniem dla budżetu. Szczególnie niewielkie, początkujące biznesy borykają się z dylematami na tym tle. Tymczasem oprócz kupna i zorganizowania systemu, należy jeszcze stale dbać o jego sprawność. Zatrudnienie własnych specjalistów byłoby znacznie bardziej kosztowne i wymagające.

2. Gwarancja jakości

Poszukiwanie pracowników IT we własnym zakresie jest też bardziej stresujące i nie od razu daje gwarancję jakości ich umiejętności. Wybierając serwis informatyczny w specjalistycznej firmie można zaś liczyć na kwalifikacje zewnętrznej marki i jej dobre imię. Firma z firmą zawsze współpracuje na nieco innych zasadach. Zatrudnieni w większych ośrodkach informatycy mają też większe doświadczenie i lepiej radzą sobie z niestandardowymi potrzebami systemów. Z reguły mają kontakt z mniejszymi i większymi sieciami, potrafią intuicyjnie wyczuć ich stan i charakterystykę.

3. Całodobowa dostępność

Outsourcing tak naprawdę nie ma ograniczeń – specjaliści są dostępni przez całą dobę, niezależnie od sytuacji. Jeżeli jeden zachoruje – zastąpi go inny. Nie trzeba także przejmować się kwestiami urlopowymi czy niestandardowymi godzinami pracy informatyka. Wystarczy wezwać pomoc i czekać, aż problem zostanie rozwiązany. W przypadku wielu systemów nawet krótkie wyłączenie z działania jest kłopotliwe, dlatego kluczowa jest szybka reakcja. Jest tak między innymi w sklepach internetowych.

4. Technologia pod kontrolą

Stałe korzystanie z profesjonalnego serwisu informatycznego pomaga trzymać rękę na pulsie. Informatycy są w stanie przewidzieć wiele rzeczy, podpowiadają konieczność aktualizacji i znają się na audycie systemów. W związku z tym przedsiębiorcy nic nie może zaskoczyć i komputery są pod pewną opieką. Komputery – a zatem i najbardziej wrażliwe bazy danych. Należy bowiem pamiętać o ubezpieczaniu się przed utratą bazy i dbałością o szeroko pojęte bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.

5. Aktywne rozwijanie biznesu

W dzisiejszym świecie rozwój firmy tak naprawdę opiera się właśnie na technologiach. Strony internetowe, profile społecznościowe, sprzedaż produktów online. Pracujący w systemie outsourcingu informatycy są na bieżąco i chętnie doradzą jakie rozwiązania należy podjąć, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Spojrzenie z zewnątrz pozwala nabrać odpowiedniego dystansu i pojąć co pomija się w swoich strategiach marketingowych. Jest to jeden z najważniejszych powodów, dla których porady outsourcingu cieszą się tak dużą popularnością nawet wśród dużych firm.

6. Szkolenie użytkowników systemów

Za sprawność technologii odpowiadają też mający z nią kontakt pracownicy. Decydując się na nowoczesne wsparcie serwisu informatycznego buduje się ciekawe zaplecze szkoleniowe. Użytkownicy przechodzą kompleksowe szkolenie, które wyjaśnia im w jaki sposób wykorzystać potencjał obsługiwanego systemu i jak unikać błędów przy jego eksploatacji. Ponadto każdy pracownik może skontaktować się z pierwszą linią wsparcia i zyskać indywidualną poradę. To wszystko może znajdować się w cenie stałego outsourcingu – i co ważne, edukacja przystosowana jest do konkretnych potrzeb firmy i pracowników.

7. Dostęp do specjalizacji informatycznych

Współczesne sprzęty są bardzo zaawansowane i mają szeroko rozbudowane funkcje. W związku z tym nie każdy informatyk jest w stanie obsługiwać system samodzielnie – przydają się osoby o sprofilowanym doświadczeniu i wykształceniu. Zatrudnianie wielu informatyków dla prywatnego przedsiębiorcy jest wyzwaniem i mnoży koszty. Outsourcing natomiast pozwala na korzystanie ze wsparcia całej ekipy i kreuje jej rodzaj zależnie od sytuacji.

Krótko o nas

Spółka informatyczna. Na rynku od 1997 roku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

Jesteśmy ekspertami w Transformacji Cyfrowej.

Kompetentni, operatywni, skuteczni.

Rozumiemy Twój biznes - sprawdź nas.


Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

Jak nas znaleźć

ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
ul. L. Kondratowicza 37
03-285 Warszawa
Zobacz na mapie

KRS: 0000779010
NIP: 9512481556

© ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter