CTA

Zalety outsourcingu IT

dodane: 23 lipiec przez: Aleksandra Brodzka
Zalety outsourcingu IT

Coraz więcej firm decyduje się na zewnętrzny serwis informatyczny. Jest wiele powodów takiego rozwiązania i warto już teraz się z nimi zapoznać.

1. Cięcie kosztów

Bez wątpienia korzystanie z outsourcingu jest bardzo ekonomiczne i pozwala na ograniczenie wydatków na obsługę technologiczną. Niestety wyposażenie firmy w sprawną sieć i sprzęty samo w sobie jest już potężnym wydatkiem – wielu przedsiębiorców martwi się tym obciążeniem dla budżetu. Szczególnie niewielkie, początkujące biznesy borykają się z dylematami na tym tle. Tymczasem oprócz kupna i zorganizowania systemu, należy jeszcze stale dbać o jego sprawność. Zatrudnienie własnych specjalistów byłoby znacznie bardziej kosztowne i wymagające.

2. Gwarancja jakości

Poszukiwanie pracowników IT we własnym zakresie jest też bardziej stresujące i nie od razu daje gwarancję jakości ich umiejętności. Wybierając serwis informatyczny w specjalistycznej firmie można zaś liczyć na kwalifikacje zewnętrznej marki i jej dobre imię. Firma z firmą zawsze współpracuje na nieco innych zasadach. Zatrudnieni w większych ośrodkach informatycy mają też większe doświadczenie i lepiej radzą sobie z niestandardowymi potrzebami systemów. Z reguły mają kontakt z mniejszymi i większymi sieciami, potrafią intuicyjnie wyczuć ich stan i charakterystykę.

3. Całodobowa dostępność

Outsourcing tak naprawdę nie ma ograniczeń – specjaliści są dostępni przez całą dobę, niezależnie od sytuacji. Jeżeli jeden zachoruje – zastąpi go inny. Nie trzeba także przejmować się kwestiami urlopowymi czy niestandardowymi godzinami pracy informatyka. Wystarczy wezwać pomoc i czekać, aż problem zostanie rozwiązany. W przypadku wielu systemów nawet krótkie wyłączenie z działania jest kłopotliwe, dlatego kluczowa jest szybka reakcja. Jest tak między innymi w sklepach internetowych.

4. Technologia pod kontrolą

Stałe korzystanie z profesjonalnego serwisu informatycznego pomaga trzymać rękę na pulsie. Informatycy są w stanie przewidzieć wiele rzeczy, podpowiadają konieczność aktualizacji i znają się na audycie systemów. W związku z tym przedsiębiorcy nic nie może zaskoczyć i komputery są pod pewną opieką. Komputery – a zatem i najbardziej wrażliwe bazy danych. Należy bowiem pamiętać o ubezpieczaniu się przed utratą bazy i dbałością o szeroko pojęte bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.

5. Aktywne rozwijanie biznesu

W dzisiejszym świecie rozwój firmy tak naprawdę opiera się właśnie na technologiach. Strony internetowe, profile społecznościowe, sprzedaż produktów online. Pracujący w systemie outsourcingu informatycy są na bieżąco i chętnie doradzą jakie rozwiązania należy podjąć, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Spojrzenie z zewnątrz pozwala nabrać odpowiedniego dystansu i pojąć co pomija się w swoich strategiach marketingowych. Jest to jeden z najważniejszych powodów, dla których porady outsourcingu cieszą się tak dużą popularnością nawet wśród dużych firm.

6. Szkolenie użytkowników systemów

Za sprawność technologii odpowiadają też mający z nią kontakt pracownicy. Decydując się na nowoczesne wsparcie serwisu informatycznego buduje się ciekawe zaplecze szkoleniowe. Użytkownicy przechodzą kompleksowe szkolenie, które wyjaśnia im w jaki sposób wykorzystać potencjał obsługiwanego systemu i jak unikać błędów przy jego eksploatacji. Ponadto każdy pracownik może skontaktować się z pierwszą linią wsparcia i zyskać indywidualną poradę. To wszystko może znajdować się w cenie stałego outsourcingu – i co ważne, edukacja przystosowana jest do konkretnych potrzeb firmy i pracowników.

7. Dostęp do specjalizacji informatycznych

Współczesne sprzęty są bardzo zaawansowane i mają szeroko rozbudowane funkcje. W związku z tym nie każdy informatyk jest w stanie obsługiwać system samodzielnie – przydają się osoby o sprofilowanym doświadczeniu i wykształceniu. Zatrudnianie wielu informatyków dla prywatnego przedsiębiorcy jest wyzwaniem i mnoży koszty. Outsourcing natomiast pozwala na korzystanie ze wsparcia całej ekipy i kreuje jej rodzaj zależnie od sytuacji.

Inne artykuły:

  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter