CTA

Jak założyć sklep internetowy?

dodane: 10 lipiec przez: Aleksandra Brodzka
Jak założyć sklep internetowy?

Gdy firma rozrasta się odpowiednio szybko, decyduje się często na własny sklep internetowy. Jest to miejsce, w którym oferowane usługi, poznać może właściwie każdy, bez względu na miejsce zamieszkania. Internet okazuje się zatem świetnym miejscem do zdobycia nowej grupy klientów.

Z sieci korzysta prawie każdy…

Widok na ulicach czy też w środkach komunikacji miejskiej często przeraża ludzi starszego pokolenia. Przy użyciu swoich smartfonów, z sieci korzysta się niemal wszędzie, przez całą dobę. Nie chodzi tylko o aplikacje społecznościowe, ale również przeglądanie witryn oraz robienie zakupów.

Dzięki powszechności dostępu do sieci web, najbardziej potrzebne rzeczy można kupić w trakcie spaceru lub też przerwy śniadaniowej. Klient zyskuje w takim momencie na czasie a także otrzymuje przed oczami nieograniczony wybór. Internet dla wielu okazuje się zatem błogosławieństwem.

Rynek dla każdego

Sklep internetowy to nie tylko wymysł największych firm działających w danej branży. Właściwie, cała koncepcja sprzedaży własnych produktów w sieci jest prosta i łatwa do zrealizowania. Na małą skalę, działalność w sieci prowadzić może również mały przedsiębiorca. Nie ma tu ograniczeń, wszystko zależy tylko od nas.

Najbardziej szanowane podmioty gospodarcze, decydują się jednak zazwyczaj na zorganizowane funkcjonowanie. Wybierają sprawdzone oprogramowania, tworzą kampanie reklamowe a także dbają o obecność w mediach społecznościowych. Odpowiednie działania wpływają bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. Tymczasem rynek należy do ogromnych. Szacuje się, że co trzeci Polak regularnie korzysta z sieci web. Gdy dodamy do tego grupę, która przegląda strony raz w tygodniu, możliwości przedstawiają się imponująco!

Oprogramowanie

Każda osoba, która zajmuje się sklepami internetowymi, oferuje zazwyczaj w ramach usługi dane oprogramowanie. Może to być na przykład Shoper tudzież Magento. Przed podjęciem decyzji, warto zastanowić się nad zaletami oraz wadami danego rozwiązania. W tym celu można zasięgnąć opinii samemu lub też zdać się na głos eksperta. Osoba wykonująca sklep internetowy nie ma żadnego celu w przekazywaniu błędnych informacji. Chyba, że specjalizuje się tylko i wyłącznie w tworzeniu z użyciem jednego oprogramowania. Wtedy, dla własnego bezpieczeństwa, warto poznać plusy i minusy danego wariantu.

Dlaczego sklepy internetowe są atrakcyjne?

Przede wszystkim, skutecznie wpływają na dwa główne problemy podczas zakupów: ograniczony wybór oraz czas. Oferty za pośrednictwem sieci, można porównać w mgnieniu oka. Kolejne artykuły pojawiają się na wielu witrynach, w różnych odsłonach i co najważniejsze, innej cenie. Wybór towaru spełniającego nasze oczekiwania to zatem nie tylko decyzja o jego zakupie. Jest on dostępny na rynku w możliwie najlepszym wydaniu. To przed nami zaś stoi zadanie, aby nie przepłacić za określony asortyment.

Problem czasu to również szczególnie irytująca kwestia. Kwestia dojazdu do sklepu stacjonarnego oraz późniejszego powrotu nie należy do prostych. Trudności nasilają się zwłaszcza w momencie, w którym nie mieszkamy w dużym mieście. W takim wypadku, często zakupy oprócz uciążliwej drogi, obarczone są ryzykiem. Nigdy bowiem nie wiadomo, czy na miejscu zastaniemy pożądany towar.

Sklepy internetowe dostępne są przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Nie ma niczego złego w robieniu zakupów w tym miejscu nawet w święta. Jedynym mankamentem takiego rozwiązania jest wysłanie towaru w najbliższy dzień roboczy. Trzeba jednak przyznać, że to kusząca alternatywa dla stania w niebotycznych kolejkach, w często przepełnionych sklepach.

Podsumowanie

Rozwiązanie przypadnie do gustu zwłaszcza osobom ceniącym swój czas oraz pieniądze. W sieci można znaleźć wiele ciekawych alternatyw dla standardowych produktów. Dodatkowo, oferuje ona ogromny rynek zbytu dla towarów i usług.

Szacuje się, że w najbliższym czasie, zakupy za pośrednictwem stron internetowych nie zwolnią tempa. Obecnie, to jeden z najbardziej intensywnie rozwijających się kanałów sprzedażowych. Jak zatem łatwo można się domyśleć – po prostu warto posiadać własny sklep internetowy. Dla firmy będzie to milowy krok wpływający na rozwój.

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/biznes-w-internecie/sklepy-internetowe/

Inne artykuły:

  • Co to jest ITSEC?
  • Co to jest hardening?
  • Co to jest DRaaS – Disaster Recovery as a Service?
  • Najczęściej spotykane ataki sieciowe
  • Co to jest DevOps?
  • Body leasing vs outsourcing IT
  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter