CTA

Własne miejsce w przestrzeni web

dodane: 02 lipiec przez: Daniel Filipek
Własne miejsce w przestrzeni web

W dobie powszechnego dostępu do najpopularniejszego medium, sieć odgrywa kluczową rolę w rozwoju firm. Strony internetowe to nie tylko miejsca, stanowiące wizytówkę danej działalności. Bardzo często oprócz funkcji informacyjnej, pomagają również w powiększaniu obszaru działalności czy też docieraniu do nowej grupy klientów.

Od czego zacząć?

Każdy, kto rozpoczyna dany proces – zadaje sobie to pytanie. Jak wykonać pierwszy krok? W wypadku stron internetowych, sytuacja zdaje się być prosta. Można albo polegać na własnych możliwościach (lub znajomościach), albo pozostawić główne kwestie profesjonalistom.

Z pierwszego rozwiązania korzysta się głównie w celu zaoszczędzenia. Nie da się ukryć, że jest ono mniej efektywne a całość może nie przynieść oczekiwanych efektów. Bardzo małe firmy, nie posiadające dużych zasobów pieniężnych, nie mają jednak innego wyboru. Do pewnego stopnia działanie ,,na własną rękę’’ może okazać się korzystne.

Jeżeli proces tworzenia własnej witryny powierzy się profesjonalistom, należy uprzednio stworzyć listę naszych wymagań. Własny zakątek w sieci to miejsce podporządkowane w pełni nam. Dlatego też strona internetowa musi w szczególny sposób trafiać w nasze gusta, a także spełniać nasze oczekiwania.

Kluczowe kwestie

Na samym początku, warto zastanowić się nad chwytliwym hasłem. Slogan reklamowy musi zapadać w pamięć, nie może być zbyt długi. Zostanie umieszczony prawdopodobnie w tle witryny. Umiejętnie dobrany epitet, wpłynie na naszą rozpoznawalność. Zapewne każdy kojarzy główne hasła reklamowe znanych koncernów. Później nasz mózg przypomina sobie o nich, często w najmniej oczekiwanych momentach. Na przykład podczas codziennych rozmów.

Po określeniu hasła, należy skonsultować z grafikiem wizję szaty graficznej oraz tła. To ostatnie, nie powinno być zbyt ciemne. Wtedy bowiem będzie męczyło wzrok użytkownika. Jaskrawe barwy nie są polecane i również wpływają negatywnie na odbiór. Najlepsze okażą się zatem stonowane, ciekawe połączenia. Warto, aby kolorystyka pasowała pod logo firmy (o ile takie posiadamy). Jeżeli jeszcze nie, czas zadbać również o tę kwestię.

Przy tworzeniu własnej strony internetowej, istotna jest również domena, zadbanie o treści (tzw. content) oraz odpowiedni hosting. Grupa docelowa odwiedzająca witryny web, zwróci w pierwszej chwili uwagę na jakość wykonania. Jeżeli nasza ,,wizytówka’’ trafi w gusta odbiorców, zajmą się oni przeglądaniem treści.

Kluczowe jest, aby tekst na stronie był przejrzysty, poprawny gramatycznie (stylistycznie oraz interpunkcyjnie) a także zachęcający. Nie chodzi tutaj o zwykłą, natarczywą reklamę. Klient pod wpływem opisu sam powinien odnieść wrażenie ujrzenia ciekawej oferty. Strony internetowe to tylko środek pomocniczy. Nie zaś miejsce niezbyt przemyślanego marketingu sieciowego, od którego aż roi się przestrzeń web.

Gdy posiadamy własną stronę…

Jeżeli strony internetowe nie mają przed nami tajemnic, zapewne niedługo odkryją się przed nami nowe wyzwania. Założenie własnej witryny to dopiero początek naszych przygód z siecią. Dane miejsce musi zostać bowiem w odpowiedni sposób wypozycjonowane. Ta kwestia jest często pomijana, jednak należy do kluczowych. Czym jest pozycjonowanie i dlaczego to takie ważne?

W dużym skrócie, jego stopień określa naszą widoczność dla użytkowników. Istnieje wiele prawidłowości. W dziedzinie marketingu sieciowego na przykład, klient nie zwykł przeglądać setek stron w poszukiwaniu danego towaru czy też usługi.

Z czym się to wiąże? Podczas wyboru dany użytkownik sieci, sprawdza i porównuje oferty do czasu. Każdy ma inną wytrzymałość i w większym lub mniejszym stopniu należy do grona dociekliwych. Jeżeli jednak inne strony internetowe, przyćmiewają naszą autorską witrynę – niemal na pewno nie zostanie ona odkryta przez większość użytkowników.

O prawidłowym pozycjonowaniu oraz tym, co składa się na nie można by pisać godzinami. Najlepiej, w celu zasięgnięcia szczegółowej wiedzy, skontaktować się z odpowiednimi osobami zajmującymi się kompleksowymi działaniami z zakresu tworzenia stron internetowych oraz marketingu sieciowego. Tak ważne kwestie powinno się konsultować z ekspertami. Prawidłowe funkcjonowanie strony internetowej otwiera przed firmą wiele możliwości. Tutaj nie ma miejsca na przypadek!

 

Sprawdź naszą ofertę:
https://itcenter.pl/oferta/biznes-w-internecie/strony-www/

Inne artykuły:

  • System sprzedażowy wsparciem w prowadzeniu sklepu
  • Największe zalety outsourcingu usług IT
  • Jak POS system zarządza i optymalizuje sprzedaż?
  • Co wchodzi w skład usług outsourcingowych IT?
  • Wszystko o Warehouse Management System
  • Nowoczesne systemy do optymalizacji sprzedaży
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak system ERP sprawdza się w logistyce?
  • Na czym polega ochrona infrastruktury krytycznej?
  • Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując terminal POS?
  • Funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Co to jest outsourcing i jakie są jego rodzaje?
  • Cloud computing – wady i zalety pracy w chmurze
  • Jak działa helpdesk?
  • Transformacja cyfrowa jako holistyczna integracja technologii z człowiekiem. Główne aspekty Przemysłu 4.0 oraz jego przełożenie na efektywność pracy i przewagę w biznesie.
  • Rozwój, funkcje i możliwości systemów klasy CRM
  • Zewnętrzny kierownik działu IT – CIO. Zmiana paradygmatu CIO w erze cyfrowych zmian.
  • Jak system magazynowy WMS wspiera pracę magazynów i działów logistycznych?
  • Praca zdalna dzięki pracy w chmurze
  • Obsługa informatyczna przedsiębiorstw – jaki zakres usług jest optymalny?
  • Profesjonalny Helpdesk – jak ważny jest dla biznesu?
  • Jak zabezpieczyć firmową pocztę elektroniczną?
  • IT dla biznesu – jak zwiększyć bezpieczeństwo informatyczne w firmie?
  • Objawy, które mogą świadczyć o zawirusowaniu komputera
  • Praca zdalna a ciągłość działania infrastruktury IT
  • Cyfrowa firma – porównanie oprogramowania dedykowanego z gotowymi rozwiązaniami
  • Outsourcing IT – jak zapewnić udaną współpracę?
  • Nieprawidłowe działanie infrastruktury IT – sygnały ostrzegawcze
  • Systemy DLP – czym są i czy warto je wdrożyć w firmie?
  • Co to jest outsourcing IT? Wyjaśniamy najważniejsze kwestie
  • Outsourcing IT, helpdesk IT, administracja systemem IT – co wybrać?
  • Disaster Recovery Plan (DRP) – wyjaśniamy, jak radzić sobie z nagłymi awariami systemu
  • Outsourcing IT kontra organizacja działu informatycznego w firmie
  • Shadow IT poważnym zagrożeniem dla Twojego biznesu
  • Polityka haseł w firmie – zasady, o których należy pamiętać
  • Chroń dane firmy przed złośliwymi atakami hakerów
  • RODO a IT – zapewnij bezpieczeństwo przetwarzanych danych
  • Internet pod kontrolą – wpływ filtrowania dostępu do treści na efektywność pracy
  • Rozwiązania POS – nowoczesne i ekonomiczne
  • WMS – logistyka na najwyższym poziomie
  • Wideokonferencja a spotkanie biznesowe
  • System Obsługi Transportu – czy warto wdrożyć go w Twojej firmie?
  • Mobilni pracownicy – jak dobrze nimi zarządzać?
  • Helpdesk to za mało? Jakie usługi wybrać, żeby system informatyczny działał na najwyższym poziomie?
  • Całe biuro w chmurze – jak działa Office365?
  • Wdrażanie systemu CRM w firmie
  • CRM – ułatwienia dla firm
  • System sprzedaży POS
  • Wapro – niezawodne oprogramowanie ERP
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego?
  • Jak wdrożyć ERP
  • Czym jest oprogramowanie ERP?
  • Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie do firmy?
  • Kasa fiskalna – wszystko co powinieneś wiedzieć przed zakupem
  • Kasa fiskalna czy drukarka fiskalna – jakie urządzenie fiskalne wybrać?
  • Charakterystyka systemu B2B, czyli jak efektywnie prowadzić e-biznes
  • Dedykowane oprogramowanie dla firm – większa kontrola i mniejsze koszty
  • System do obsługi magazynu
  • Kto to jest CIO?
  • Co to jest oprogramowanie CRM?
  • Na czym polega integracja systemów informatycznych?
  • Jak wybrać dobre oprogramowanie dla transportu?
  • Założenie własnej strony internetowej
  • Administracja siecią komputerową
  • Zalety outsourcingu IT
  • Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak założyć sklep internetowy?
  • Własne miejsce w przestrzeni web
  • Jak stworzyć silne hasło które łatwo zapamiętać?
  • Szukaj na stronie

    Krótko o nas

    Spółka informatyczna. Od 22 lat na rynku. Specjalizacja w IT dla biznesu.

    Stały rozwój kompetencji i przekrojowe doświadczenie w produkcji, integracji, wdrażaniu oraz utrzymaniu w ruchu rozwiązań informatycznych dla Średnich Przedsiębiorstw.

    Kompetentni, operatywni, skuteczni.

    Sprawdź nas.


    Rozwiązania dla Twojego sukcesu.

    Jak nas znaleźć

    ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    ul. L. Kondratowicza 37
    03-285 Warszawa
    Zobacz na mapie

    Oddział Białystok
    ul. Sienkiewicza 49
    15-092 Białystok
    Zobacz na mapie

    KRS: 0000779010
    NIP: 9512481556

    © ITCenter 2021      Projekt i wykonanie ITCenter